Wymiana poduszki/tulei dolnej silnika 2.0HDI 136KM RHR C5 x7
Witam,
zawracam się z prośbą o możliwie szybka pomoc kolegów którzy doświadczyli podobnej wymiany.
Zbierałem się od jakiegoś czasu do wymiany lekko nadpękniętej tulei - obejrzałem parę filmów i wpisów na forach.
Wiedząc że wymiana ta nie należy do najłatwiejszych - zaopatrzyłem się w utwardzany pręt gwintowany, nakrętki przedłużane, 6-8mm płaskowniki z otworem centralnym oraz holender hydrauliczny 2 cale - który pasuje idealnie do wprasowywania nowej tulei. Po rozbebeszeniu czego trzeba i usunięciu starej tulei - przeczyściłem otwór (choć nie było tak naprawdę co) przesmarowałem otwór i tuleje smarem i zacząłem ją wprasowywać z wykorzystaniem jednego punktu naporu przez otwór centralny tulei. Zamysł wydaje się dobry ale tuleja układa się ze skosa - nie chciałbym by się zaklinowała na amen. Pytanie czy tuleja w czasie wprasowywania będzie miała tendencje do prostowania czy raczej będzie się klinowała i stanie w połowie bez możliwości jej pełnego wprasowania? Tuleja jaką chcę zastosować to Hutchinson który ma fabrycznie dwa czy trzy delikatne wklęśnięcia po obwodzie - jakby Producent przewidział trudność wprasowywania. Myślałem aby w pierwszym stadium wprasowywania (tak do połowy) wykorzystać same płaskowniki bez połówek holendrów - uzyskam wtedy większa kontrolę nad osiowością wprasowywania - nie mniej jednak wystająca część środkowa tulei musiałaby zostać wciśnięta pewnie na jakiś 1-2cm do środka - pytanie czy taki boczny nacisk i naprężenie gumy tulei nie obniżyło by jej trwałości ?
Za wszelką merytoryczną pomoc i słowa otuchy doświadczonych Kolegów serdecznie dziękuję.
Wymiana poduszki/tulei dolnej silnika 2.0HDI 136KM RHR C5 x7
Poduszka wymieniona - kilka wskazówek dla Potomnych na temat jej centralnego wprasowania:
- trzeba zastosować pręt gwintowany o twardości 10.9 oraz nakrętki poszerzone/powiększone,
- blacha/płaskownik dociskowy no najmniej 8mm w otworem po środku,
- trzeba zadbać zwłaszcza na początku by tuleja idealnie była wprasowywana osiowo (w moim przypadku Hutchinson potrzeba było kilka umiejętnych korekt młotkiem po rancie poduszki),
- do wprasowywania potrzeba znacznej siły (smarowanie płaszczyzn wskazane) - najlepiej zaopatrzyć się w klucz płasko-oczkowy z grzechotką,
- najwięcej czasu zajmuje ustawienie tulei do wprasowywania (być może tuleje innych Producentów mają bardziej regularny kształt i mniej jest zabawy z ustawieniami - ale Hutchinson robi dobre gumy w większości na pierwszy montaż).
Postscriptum:
Stopień trudności/uciążliwości: wiele rzeczy robiłem przy tym samochodzie - jednak po raz pierwszy zastanawiałem czy to się uda - zastanawiałem się już czy nie będę musiał rozpinać półosi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.