Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 61 Skąd jesteś (miejscowość / region): Berlin Posiadane auto: Citroen c5 mk3 2.0 16V LPG, Tourer Exclusive
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 12 Mar 2023, 19:16
Temat postu:
Citroen C3 (1.4 73 km benzyna/gaz) zapłonu na zimnym silniku
Witam, pacjent (tym razem to auto żony) c3 z 2011 roku.
W zimie zaczął się sporadyczny problem gdzie zaraz po odpaleniu albo w 1 minucie jak auto chodzi na benzynie, samochód chodzi na 3 zaworach rzuca check i próbując jechać czuję że jest słaby. Po kilku minutach (jak auto się rozgrzeje) i skasowaniu błędu auto jeździ normalnie na gazie i benzynie, wiec raczej wykluczam awarie wtryskiwacza.
Błędy nie pamiętam numerów ale chyba były 2 unspecified cylinder misfire i cylinder 4 misfire ( ale raz był to też 2 cylinder)
Wiem, że w starszych Modelach c3 był problem z dyszami wtryskiwaczy które ciekły dokładnie ma cewkę 4 cylindra, gdzie dochodziło do jego uszkodzenia.
Prewencyjnie wymieniłem cewki i świece, przez miesiąc nie było problemu, a ostatnio po 2-3 dniach deszczu ze śniegiem problem powrócił 2 dni z rzędu, ale tylko rano.
Czy to może być problem wilgoci?
Jak to sprawdzić i ewentualnie doszczelnic?
Co jeszcze ewentualnie powinienem.sprawdzic?
Pytanie bonusowe, auto ma gaz czy w tym silniku trzeba robić regulację luzu na zaworach czy jest tak zwane automatyczna kompensacja luzu jak np w 2.0 16V w C5?
Pozdrawiam _________________ Diagbox Berlin
Re: ( Citroen C3 ) Citroen C3 (1.4 73 km benzyna/gaz) zapłonu na zimnym silniku
Pojeździj na benzynie i zobacz czy to nie jest problem rozjeżdżania się map przez instalację gazową, możesz jeszcze na próbę przed dojechaniem na miejsce przełączyć na benzynę i zobaczyć, czy tak samo odpali.
Co do regulacji luzów, to wygląda że trzeba regulować:
Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 61 Skąd jesteś (miejscowość / region): Berlin Posiadane auto: Citroen c5 mk3 2.0 16V LPG, Tourer Exclusive
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 29 Mar 2023, 18:56
Temat postu:
Re: ( Citroen C3 ) Citroen C3 (1.4 73 km benzyna/gaz) zapłonu na zimnym silniku
Hej, dzięki za odpowiedź, problem był na benzynie i gazie głównie rano po nocy.
Temat do zamknięcia, dla potomnych winna była uszczelka pod głowicą, test wynalazł spaliny w płynie, stąd też ciągłe zbyt wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia, wycieki na wężach oraz przez tą uszczelkę.
Prawdopodobnie żona jak lekko przegrzała silnik to uszczelką szlak trafił.
Uszkodzenie było w okolicy 4 cylindra, po dłuższym staniu ściekał płyn chłodzący i stąd wypadanie zaworu, po jakimś czasie jak to przepalił to chodził praktycznie normalnie, trochę był słabszy, bo tracił kompresję. _________________ Diagbox Berlin
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C3 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.