Zakup samochodu kombi - citroen C5 III, diesel 2.0 HDI
Witam
Stanąłem przed faktem zakupienia nowego samochodu Nasza stara Octavia I z 2.0 pb już nie daje rady przy powiększającej się rodzinie no staruszka ma już 20lat i nie nadaje się na długie trasy kwota zakupu to w granicach 25tyś
Zastanawiam się nad kupnem Citroena C5 III KOMBI FL (2010-2012), wydaje się być dość komfortowy, linia nadwozia jest nadal ładna
Zawieszenie zdecydowaliśmy, że zwykłe nam wystarczy.
Dobre opinie czytałem na temat silnika 2.0HDI 140KM jednak chciałbym się Was mechaników i użytkowników zapytać:
1. Wiadomo im mniejszy przebieg tym lepiej (szukam poniżej 200k) ale czy dla tych samochodów nie jest straszny 250k? No i co można się spodziewać przy większych przebiegach ~250k
2. Awaryjność silnika 140KM vs 163KM (czytałem że 163KM ma jakieś bolączki na zimno i że ma być super paliwo) - lepiej 140 czy 163?
3. Przy jakim przebiegu spodziewać się awarii sprzęgła, turbo, EGR, FAP? Wiem, że nie jest to reguła ale zawsze jakiś obraz. No i jaki teoretyczny koszt regeneracji?
4. Ludzie nie posiadający Citroeny wypowiadają się, że jest w nich problem z elektroniką
5. No i o co chodzi z tą nawigacją? Da się założyć kamerę cofania?
Ja bym nie szukal ponizej 200k, bo to najgorszy przebieg, raz ze jak zazwyczaj cofaja licznik to wlasnie do takich przebiegow, a dwa ze nawet jak licznik nie jest cofniety to przy przebiegu 180-200k w kazdym samochodzie (i tu nie ma reguly Czy Citroen czy inna marka) zaczynaja sie wszystkie wieksze naprawy eksploatacyjne. Lepiej juz kupic auto ktore ma 220-230 czy nawet 250 tysiecy przebiegu z udokumentowanymi naprawami i miec to juz za soba, wtedy mozemy byc spokojni.
Jesli chodzi o silnik 140KM lub 163KM to nie ma roznicy, ten pierwszy ma opinie bardziej pancernego, ale oba to bardzo udane silniki i nie ma sie czego bac, a z paliwem to tyczy sie wszystkich dieseli z tego okresu koncernu PSA, maja po prostu czuly uklad paliwowy dlatego trzeba lac dobrej jakosci paliwo, najlepiej z uszlachetniaczami czyli premium, bo nawet PSA wiedzialo o tym problemie i wypuscilo podobny dodatek do paliwa.
O tych awariach to tak jak wyzej pisalem, wszystko zazwyczaj wychodzi kolo 200k, ale nie ma sie czego bac, w fapie trzeba uzupelnic plyn przy tym przebiegu (koszt ok. 800zl), a tak to nic zlego sie z nim nie dzieje, sprzeglo zalezy jak kto jezdzil ale to ciezkie auto wiec tez przy 200k bedzie juz zmeczone, egr i turbo raczej bezproblemowe. Z elektryka tez nie ma wiekszych problemow, chociaz lubi padac modul wentylatora chlodnicy i wtedy nie dziala klima, nie ma zamiennikow (sa na rynku, ale problem nie znika) wiec trzeba montowac oryginal, a koszt tego wentylatora z modulem to 1200zl-1300, ale sa jeszcze domowe metody na jego reanimacje.
Co do navi sie nie wypowiadam bo wychodzilo kilka wersji navi, zalezy na jaka trafisz, ale przy czujnikach parkowania z wizualizacja na ekranie kamere cofania uwazam za zbedna
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.