Witam. U was tez tak jest ze jak gasicie auto to od razu sie zaciaga automatycznie reczny elektryczny? Jest opcja wylaczyc to w aucie czy trzeba pdpiac pod kompa?
Jest to normalne, można wyłączyć w menu a jeżeli takiej opcji nie ma to trzeba lexią ją wywołać i umieścić w menu. Jeżeli wyłączysz automatyczny ręczy będzie się świeciła na stałe żółta ostrzegawcza kontrolka.
Jeśli posiadasz taką opcję w menu ( bo nie w każdym jest) to wygląda to tak:
http://youtu.be/bXNz10uJzTE
No i jak kolega wyżej wspomniał świeci się na stałe żółta kontrolka ostrzegawcza o jego wyłączeniu. _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Witam. Stoje przed decyzja czy podjezdzac do magika zeby mi wylaczyl ten automatyczny reczny. Powod jest taki ze obawiam sie ze po kilku latach kilka razy dziennie zaciagania w koncu szlag go trafi. Chcialbym wysluchac opinie osob co codziennie uzywaja recznego tak jak ja i czy z nim mieli jakies problemy i czy poprostu panikuje i lepiej zostawic tak jak jest.
U mnie (odpukać ) działa bez zarzutu ciągle na automacie. Ale mam opcję do wyłączenia w menu.
Twój samochód-Twoja decyzja....
Nic nie jest wieczne
Przy działaniu manualnym nie zwalnia się samoczynnie przy ruszaniu. Za każdym razem trzeba wcisnąć hamulec i zwolnić ręczny manualnie... _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Też miałem takie obawy ale ................. wszystko jest ok, od lat. Jedynie tylko nie mam przekonania do ruszania na zaciągniętym hamulcu więc ręcznie luzuję i dopiero ruszam.
Dziekuje za odp. Mam jeszcze jedno pytanie ale bedzie to pytanie nie do tego tematu. Oprocz automatycznego recznego mialem zamiar wylaczyc tez automatycznie skladane lusterka bo jak wyzej zamykam auto czasami po kilka razy dziennie i boje sie ze za niedlugo mechanizm chowania powie papa. I pytanie takie jak wyzej: czy warto to wylaczyc czy w miare jest to niezawodny mechanizm i niepotrzebie panikuje jak w przypadku recznego? Pozdrawiam.
Chyba nie ma się czego bać, moje działają od prawie 7 lat. A co do ręcznego - bez obaw, natomiast "automatyczne" zwalnianie po ruszeniu mocno zużywa mechanizm, zdecydowanie lepsze jest dla niego robienie tego samodzielnie. _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Sorry za dociekliwosc ale czemu bardziej zluzywa sie mechanizm podczas ruszania automatycznego na recznym? Przeciez w obu przypadkach dziala tylko silniczek zaciagajacy reczny i nic wiecej.
Zgodzę się z twierdzeniem kolegi slumz.
Po pierwsze mechanizm zwalnia się od razu po wciśnięciu jednocześnie pedału gazu i zwalnianiu sprzęgła. Chyba, że ruszasz bez dodania gazu, wtedy się nie zwolni automatycznie...
Po drugie to tylko mechanizm i nie ma na nim obciążenia w czasie ruszania. Ogólnie to zasada hamowania na postoju jest taka sama jak w manualu tyle, że elementem wykonawczym jest zespół przekładni.
Jeśli chodzi o mnie to moim zdaniem bardziej negatywny wpływ na zawieszenie ma ruszanie /próba ruszenia na "zapomnianym" zaciągniętym postojowym. Częściej jeśli jeździ samochodem kilku kierowców.
Szybsze zużycie przekładni hamulca postojowego elektrycznego w trybie "auto" może wynikać z o wiele częstszego jego zadziałania. Praktycznie po każdym zgaszeniu silnika... Ale myślę, że nie ma się co przejmować... _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Zgodzę się z twierdzeniem kolegi slumz.
Po pierwsze mechanizm zwalnia się od razu po wciśnięciu jednocześnie pedału gazu i zwalnianiu sprzęgła.
Tu bym dyskutował, mechanizm nie jest tak szybki, zawsze ruszasz na zablokowanych kołach.
Wystarczy zrobić prosty test - na luzie dodaj gazu i puść sprzęgło, teoretycznie hamulec powinien się zwolnić a tak nie jest.
Zależy jak kto startuje
Jak "sportowo" , jak opisujesz, to tak może być, że nie nadąży Pewnie, że to nie jest wajcha... Zależy też co masz na myśli. Jeśli całkowite zwolnienie to zajmuje trochę. Ale siła nacisku zmniejsza się od razu jego uruchomienia...
Co nie zmienia faktu, że nie przekłada się to na dodatkowe obciążenie tego mechanizmu przy ruszaniu. Klocki, tarcze... Tak. Ale nie większe niż przy zwykłym hamowaniu...
U mnie przy ruszaniu nie wyczuwam zablokowanych kół przez charakterystyczne zachowanie dla zaciągniętego ręcznego. Jak po wyłączeniu funkcji "auto"... Nawet przy ruszaniu spod świateł... Jednocześnie używam pedału sprzęgła i gazu przy ruszaniu...
Myślę, że na zwalnianie go ma też wpływ odpowiednia kalibracja mechanizmu...
Ogólnie jak jest w samochodzie to dlaczego z takiej wygody nie korzystać???
To tak jakbyś miał navi fabryczną w Cytrynie i jej nie używał "bo padnie dysk"... _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.