Witam wszystkich i proszę o pomoc. Przeczytałem wszystkie możliwe wątki, niestety nic nie znalazłem.
Mam C5 mk1 2004r. w ubiegłym roku zaczęły się pojawiać problemy ze szczelnością układu hydropneumatycznego.
Najpierw strzeliło tłoczysko (amortyzator hydrauliczny), po długich poszukiwaniach udało mi się dostać część. Tłoczysko jest praktycznie niedostępne nigdzie, w ASO też. przy wymianie oczywiście wymiana całego oleju.
po 2 tygodniach od naprawy strzeliło mi drugie tłoczysko i powtórka z rozrywki.
Przy wymianie okazało się, że przewód wchodzący do tłoczyska też wymaga wymiany. i jest to część również niedostępna praktycznie nigdzie. ostatecznie się udało,
Stan wszystkich tych przewodów wysokiego ciśnienia jest delikatnie mówiąc kiepski.
Pojawiła się kolejna nieszczelność.
Chciałbym wymienić wszystkie te przewody na nowe, Czy macie jakiś sprawdzony patent, lub serwis który to zrobi?
Dopuszczam wszystkie możliwości i druciarstwa byle trwałe i skuteczne! bo KOCHAM TEN SAMOCHÓD!
Pomożecie uratować samochód? _________________ Polubisz każdą drogę <3
Mozna to wszystko wymienić na przewody miedziane, ale trzeba je jeszcze jakoś zarobić...
Robota gruba i dość droga....
Czego oczekuję? - konkretnych porad, namiarów na warsztat który coś takiego robił
Wymiana na miedziane jak najbardziej by mnie urządzała, nawet o tym myślałem, ale nikt mi nie zrobi końcówek.
dzwoniłem do kilkunastu firm zajmujących się hydrauliką, od koparkowych po rożne maszyny. Przewody są do ogarnięcia w dowolnej długości, ale nikt nie ma końcówek pasujących do Citroena.
Czy masz jakiś konkret? widziałeś albo znasz kogoś kto zrobił w miedzi? _________________ Polubisz każdą drogę <3
Nie wiem o jakie "przecieki" Ci chodzi ale czy myślałeś o zakuwaniu węży na posiadanych końcówkach ?
Mnie w jednym z warsztatów (jak miałem Wieloryba ) powiedzieli, cytuję : "Jak wejdzie w maszynę to zrobimy". No ale to wiąże się z unieruchomieniem samochodu... Ale po jakimś czasie zapadła decyzja o zmianie Hydrowozu na X7. _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
jeśli nie można dostać nowych ani używanych tych metalowych przewodów to może kupić na metry przewód grubszy na tyle że jak obetniemy dajmy na to po 5 cm końcówek ze starego przewodu to żeby on wszedł w środek nowej rurki prawie na wcisk i wtedy pozostaje nam lutowanie lub spawanie, innego sposobu już nie znam
Dzwoniłem do kilku dilerów + do centrali w Warszawie.
Dilerzy powiedzieli ze nie mają części, ale mam dzwonić bo być może ktoś ma nie wprowadzone do ich systemu dlatego nie widzą na stanie magazynowym.
Centrala powiedziała, ze już nie produkują i ze im przykro. _________________ Polubisz każdą drogę <3
jeśli nie można dostać nowych ani używanych tych metalowych przewodów to może kupić na metry przewód grubszy na tyle że jak obetniemy dajmy na to po 5 cm końcówek ze starego przewodu to żeby on wszedł w środek nowej rurki prawie na wcisk i wtedy pozostaje nam lutowanie lub spawanie, innego sposobu już nie znam
Cytat:
Nie wiem o jakie "przecieki" Ci chodzi ale czy myślałeś o zakuwaniu węży na posiadanych końcówkach ?
Mnie w jednym z warsztatów (jak miałem Wieloryba Smile) powiedzieli, cytuję : "Jak wejdzie w maszynę to zrobimy". No ale to wiąże się z unieruchomieniem samochodu... Sad Ale po jakimś czasie zapadła decyzja o zmianie Hydrowozu na X7.
same końcówki też wymagają wymiany,
Myślałem o zastosowaniu przewodów miedzianych hamulcowych, tylko problemem jest połączenie z pompą i siłownikami.
teoretycznie możliwe by było przerobienie gniazd. nadspawanie i gwintowanie, ale sam tego nie zrobię, a nikt się też tego nie podejmie _________________ Polubisz każdą drogę <3
z mojej wiedzy (ale mogę się mylić)to wykorzystuje się lub zakuwa końcówki jak jest połączenie przewodu gumowego zbrojonego z końcówką metalową np. do siłowników w koparkach , jeśli chodzi i same przewody metalowe to końce je się zarabia na specjalnej prasce, tu dla przykładu praski do zakuwania przewodów hamulcowych ale to tylko kwestia aby mieć odpowiedni kamień aby powstała zarobiona w odpowiedni wzór końcówka https://allegro.pl/listing?string=praska%20do%20przewod%C3%B3w%20hamulcowych&bmatch=cl-cx210105ap-enomswp-diap-aut-1-2-0129
Nie głupim pomysłem jest zakup z dobrymi końcówkami używki, zakucie na nowo i montaż...
może tu coś pomoże
przewody albo tu _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
"Dilerzy powiedzieli ze nie mają części, ale mam dzwonić bo być może ktoś ma nie wprowadzone do ich systemu dlatego nie widzą na stanie magazynowym" - czyli trzeba dzwonić do wszystkich ASO. Tak dużo, aż nich nie ma I może będzie wyprzedaż. A co w takim razie poradzili w centrali?
"Dilerzy powiedzieli ze nie mają części, ale mam dzwonić bo być może ktoś ma nie wprowadzone do ich systemu dlatego nie widzą na stanie magazynowym" - czyli trzeba dzwonić do wszystkich ASO. Tak dużo, aż nich nie ma I może będzie wyprzedaż. A co w takim razie poradzili w centrali?
dialog mniej więcej taki:
- Dzień dobry szukam części
ASO- Niestety jej nie mamy,
- Czyli nie naprawie u państwa tego samochodu jeśli z nim przyjadę?
ASO- yyyyy no niestety nie, bo nie mamy części
- Czyli co mam zrobić, zezłomować samochód?
ASO- yyyy to już pana decyzja.
- dziękuję do usłyszenia.
Trochę się zawiodłem. _________________ Polubisz każdą drogę <3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.