Obajw: Po odpaleniu na zimnym silniku występuje delikatnie wahanie na obrotach 750 - 1000 (wg wskazań elektronicznego obrotomierza). Póki silnik zimny lub nie poddam go wysokim obrotom związanym z przyspieszaniem (około 3000 - 4000 obr/min) wygląda, że wszystko ok. Jednak po gwałtowniejszych przyspieszeniach pojawia się problem utrzymujący się aż do ostygnięcia silnika, czyli przy próbie ruszania silnik jakby delikatnie szarpnie raz lub dwa, a później rusza z kopyta jeśli nie odejmie się gazu. Podobne szarpania następują po zmianie biegu na niskich obrotach. Na normalnym zakresie obrotów (1750 - 2750) nie występuje. Czasem przy próbie przyspieszenia ze stałej prędkości szarpnie i jedzie dalej. Zakres mocy pozostał bez zmian, nie ma spadku. Kontrolka CHECK nie świeci, Service również.
Silnik na zimno delikatnie jakby przekazywał więcej drgań niż kiedyś. Poduszki sprawdzone - są ok.
Dodatkowo, auto niezależnie od pogody i temperatury czasem (bardzo sporadycznie) ma problem z rozruchem na pierwszy raz. Generalnie odpala na dotyk. Rzadko na drugi czy trzeci cykl, a bardzo rzadko po dłuższym kilkusekundowym kręceniu lub za drugą próbą.
Myślę sprzęgło lub dwumasa - wymieniłem jakieś 2000 km temu - bez efektu
Myślę filtr paliwa - wymienione 500 km temu - bez efektu
Myślę świece - sprawne
Myślę paliwo - raczej nie... Tankowany na Shell, a od około roku wyłącznie v-power.
Błędy na komputerze - żadnych
Przyuczanie skrzyni biegów dokonywane na zimnym silniku - odziwo pomogło ale na około 2-3 dni więc może zbieg okoliczności. Skrzynia "pół automat".
Panowie, co robić, jak żyć? Odłączać przepływomierz, wymienić EGR, dobrać się do wtrysków? _________________ _
Pozdrawiam
Matusiak Adrian
Mechanik uświadomił mnie, że nie wypialem przepływomierza, tylko czujnik do turbo, stad utrata mocy. Po wpięciu czujnika szarpanie wróciło, ale i wróciło turbo.
Dostałem się jednak do przepływomierza, którego wtyczka znajduje się po prawej stronie silnika , schowana pod osłoną silnika. Po wypięciu właściwej wtyczki od przepływomierza szarpanie ustało, błąd oczywiście pozostał i moc również powróciła.
Gdzie dalej szukać powodów? _________________ _
Pozdrawiam
Matusiak Adrian
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.