Zapalenie się wszystkich kontrolek temp silnika i 5xbip
Witam !
W trakcie rozgrzewania się silnika w moim C3 czasami zdarza się , że nagle zapalają się wszystkie kontrolki temperatury silnika i słychać bodajże 5-krotny beep i po chwili zapala się już tylko jedna następnie 2-ga, 3-cia czyli już dalej normalnie . Wygląda na to jakby termostat otwierał się z pewnym opóźnieniem i po chwili puszczał płyn na duży obieg . Nie wiem czy tak powinno być i czy też tak macie ?
I jeszcze odświeżę temat mechanizmu /blokady/ dwustopniowego otwierania drzwi , ponieważ w znalezionym wątku na ten temat nie było żadnych odpowiedzi . Otóż u mnie w pewnym momencie drzwi kierowcy zaczęły otwierać się od razu na pełną szerokość bez żadnego oporu w połowie tego ruchu /trzeba uważać na parkingach na inne auta stojące obok/ . Czy jest tam jakaś regulacja ? Ktoś może poradził sobie z takim zjawiskiem ?
Z góry dziękuję za informacje i Pozdrawiam .
Re: ( Citroen C3 ) Zapalenie się wszystkich kontrolek temp silnika i 5xbip
A mi to wygląda na niski stan płynu chłodniczego. Jak jest za niski stan to własnie tak robi, zapala się na ful i pipka, następnie wraca do normalnego wskazania. Jeżeli płyn masz to może coś z tym czujnikiem nie halo.
Re: ( Citroen C3 ) Zapalenie się wszystkich kontrolek temp silnika i 5xbip
Procik : Stan płynu jest pomiędzy min. a max. to pierwsze co sprawdziłem i wręcz dolałem aby był bliżej kreski max. , ale to nie to . Pozostaje podłączyć do kompa . Dzięki.
Re: ( Citroen C3 ) Zapalenie się wszystkich kontrolek temp silnika i 5xbip
i jak rozwiazales ten problem?? bo ja mam identycznie i podejrzewam ze jest to spalony przekaznik przy wentylatorze ktory zalacza i wylacza wentylator i w ten sposob wyskakuje blad bo zima tego nie ma a latem jest tylko wtedy gdy jest potrzebny wentylator teraz jest zima to odpuscilem sobie naprawe tego ale na wiosne musze to zrobic
Dołączył: 23 Sty 2013 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): śląsk Posiadane auto: c3 1.4 75 km
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 23 Sty 2013, 12:47
Temat postu:
Re: ( Citroen C3 ) Zapalenie się wszystkich kontrolek temp silnika i 5xbip
witam wszystkich
mam podobny problem.
pojawil sie juz 2 raz tej zimy. przejechalam doslownie 4 km od domu i zapalily mi sie kontrolki, powiem szczerze ze chyba mi sie gorzej jezdzi w tym czasie zanim kontrolki sie zaswieca, gdzies szarpie autem na biegach. zatrzymam auto, postoje 15 minut, wentylator przestaje pracowac, odpalam i wszystko jest ok. partner stwierdzil ze to od dluzszego postoju i mrozu tak mam.
plyn jest miedzy min a max. nawet ostatnio przed ostra zima uzupelnialam go z koncentratu
myslicie ze mechanik jest potrzebny czy to urok zimy tylko?
Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen c3 1,4 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 16 Lut 2017, 18:21
Temat postu:
Czy komus udalo sie rozwiazac problem
Witam
Borykam sie z problemem bledu P0116.
Jadac w korku zapalila sie kontrolka plynu i komunikat na wyswietlaczu o wysokiej temperaturze silnika. Przewody do chłodnicy byly letniawe, a ogrzewanie bardzo slabe. Postanowilem wymienic termostat i okazalo sie ze to strzal w 10. Termostat z wtyczka firmy geatze plus nowy plyn. Odpowietrzony uklad wentylator sie wlacza, mysle sobie bedzie ok. Nagle temperatury minusowe i zaczol sie problem. Po przejechaniu 4km temperatura na skanerze 28-35 st. (Brak wskaznika w aucie) i wyskakuje komunikat o wysokiej temperaturze. Skanowanie kompem i blad P0116. Przed komunikatem i bledem auto nie przyspiesza plynnie tak jak by na biegu 2-3 szarpalo. Po zgaszeniu auta dziala wentylator. Odczekalem kilka minyt usunolem blad i jazda dalej. Nie zapala sie kontrolka i nie ma komunikatu. Kolejny dzien temperatura minusowa i ta sama historia.
Zaprowadzilem auto do mechanika stwierdzil ze to czujnik temperatury. Wymieniony i nadal to samo. Posprawdzal kostki i instalacje do sterownika. Brak pomyslow. Pomocy
Re: ( Citroen C3 ) Zapalenie się wszystkich kontrolek temp silnika i 5xbip
Witam, mam identyczny problem w c3 1.4 benzyna. Wymieniłem termostat (wersja z grzałka), wymieniłem również czujnik temperatury silnika (ten w górnej obudowie termostatu) i dalej problem występuje, czyli pojawia się kontrolka przegrzania oraz błąd p0116, włącza się wentylator chłodnicy i silnik szarpie. Rozwiązał ktoś ten problem?
Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen c3 1,4 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 27 Lut 2017, 09:50
Temat postu:
Cały czas występuje problem
Witam
Auto w serwisie stało 4 dni (zaprzyjazniony elektryk pracujacy jakis czas temu w aso) zostały podmienione czujnik temperatury i termostat( podpiety pod instalacje- kostka żółta w termostatu to grzałka a nie czyjnik) i błąd wyskakuje i pali się kontrolka oraz komunikat. Sprawdzona instalacja do sterownika i wyglada,że wszystko ok. Po sprawdzeniu po vin auta zaproponowal zmianę oprogramowania w sterowniku bo jest jakaś nowsza wersja softu. Niestety tylko w autoryzowanym serwisie citroen. Muszę sie umówić na taką operację. Z drugiej strony idzie wiosna i temperatury dodatnie wiec problem zniknie. Bo objawy występują jedynie przy temperaturach ujemnych.
Re: ( Citroen C3 ) Zapalenie się wszystkich kontrolek temp silnika i 5xbip
Witam! Mam podobny problem. Gdy odpalę samochód po około 20 sekundach zapalają się wszystkie kontrolki od temperatury, nie zależnie czy jest ciepły czy zimny silnik. Po około minucie gasną kontrolki i pokazują normalnie. Po podpięciu do komputera pokazało, że gdy tak się dzieje, to jest błąd czujnika temperatury, który przekazuje temperaturę silnika do licznika. I moje pytanie jest gdzie ten czujnik się znajduję? Bo jeden jest przy termostacie. ale ten przekazuje do komputera dobrą temperaturę.
Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen c3 1,4 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 11 Sty 2018, 01:49
Temat postu:
Czy to może być to?
Poprzednia zima minęła i nastała kolejna wiec wracam do tematu.
Miałem walnietą śrubę odpowietzania w obudowie termostatu. Po rozgrzaniu auta i wyłączeniu widac było pęcherzyki powietrza. (Skoro ida na zewnątrz to i powietrze może być zasysane jak auto stoi). Postanowilem wiec zmienić obudowę termostatu na aluminium szukanie odpowiedniej kupno itp.
Z braku garażu i narzędzi poprosiłem o pomoc znajomego(czytaj magik:)). Zabraliśmy się za wymiane obudowy w miedzy czasie regulacja zaworów itp. Auto zalane zostało pyłynem odpowietrzone wstepnie i zaczynamy grzac. Podczas grzania dziwne zachowanie włączył się wentylator i nie chciał się wyłączyć. REMEK( magiik) mowi gaś auto przechodzimy do odpowietrzania odkręcamy odpowietrznik w obudowie a tam plynu nie widac zato znacznie przybylo go w zbiorniczku wyrownawczym. Przewody wodne do chlodnicy cieple, i twarde a chlodnica zimna jak ta lala. Kilka prob odpowietrzania bez jakiś tam efektow . Nagle Remek sciaga przewod plastikowy od chlodnicy do zbiorniczka a tam zatkany przez czesc uszczelki z termostatu ktory mi padl tamtej zimy. Tworzylo sie jakies cisnienie. Po wyjeciu kawalka gumy i oddroznieniu przewodu nagle auto zaczelo sie rozgrzewac przewody miekkie dalo soe ladnie odpowietrzyc. Czekam teraz na jakis mroz aby sprawdzic czy to moglo byc przyczyna wyskakiwania bledu o temperaturze silnika .
No to taka ciekawostka
Remek jeszcze raz dzieki bardzo
Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen c3 1,4 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 11 Sty 2018, 08:59
Temat postu:
Tak na świeżo spostrzeżenia
Dziś po naparawie pierwsze uruchomienie silnika po nocy. Oczywiscie sprawdzenie poziomu płynu stN ok wlaczenie programu kontabilnego z adapterem elm. Temperatura na zewnatrz 1st. Silnik 1 st. Odpalam i jazda do pracy, obserwacja temperatury i tu nagle zdziwienie wielkie ale pozytywne:)) na pierwszych swiatlach do tej pory temperatura silnika ok 5st. A ogrzewanie letnie, natomiast dzis temperatura silnika okolo 22st i ogrzewanie CIEPLE. Brak delikatnego szarpanoa co mialo miejsce do tej pory. Po przejechaniu dystansu do pracy wskaznik pokazuje 92st. Ogrzewanie na 4 biegu wntylatora parzy reke. Do tej pory po przejechaniu dystansu temperatura wskazywana 40 st a ogrzewanie cieple ale bez szalu, i szarpania przy ruszaniu i po zmianie biegow, przewody chlodnicy twarde a zbiorniczek zimny i wzrost plynu chlodniczego, brak przeplywu przez opisany wczesniej plastikowy wezyk. Dzis po otwarciu maski wezykiem plyn plynie zbiorniczek cieply i poziom plynu ok, weze miekkie. Mam nadzieje ze to moglo byc przyczyna moich problemow i magik REMEK rozwiazal problem z ktorym mechanicy w aso rozkladali rece. Opisze jeszcze co sie dzieje przy ujemnych temperaturach jak takowe nadejda.
Dołączył: 16 Lut 2017 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen c3 1,4 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 26 Lut 2018, 11:33
Temat postu:
Rozwiazany problem
Witam
Temperatury ujemne po -14st. A autko hula jak szalone opisane rozwiazanie jak wyżej. Noe wiem co bym zrobił bez szpeca Remka. W aso chcieli po raz któryś wymieniac czujnik wgrywac oprogramowanie i nawet podejrzenia o trafiona uszczelkę pod głowicą. A tu taka [cenzura] wynikla ale szacun za znalezienie tej [cenzura]ły. Z mojej strony znaleziono rozwiazanie i temat uważam za zamkniety.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C3 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.