Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C4 Picasso ) [MK1] Dym, wariujące obroty i gaśnięcie...


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m4h00

Debiutant



Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 30
Skąd jesteś (miejscowość / region): Londyn / okazjonalnie Gdynia, moje miasto...
Posiadane auto: MK1 C5 2.0Hdi
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 16:17
Temat postu:

[MK1] Dym, wariujące obroty i gaśnięcie...


Witam!

Mam od jakiegoś czasu następujący problem. Jak samochód postoi parę godzin (zazwyczaj), po jego odpaleniu zaczynają się dziać dziwne rzeczy. Zaczynają gwałtownie spadać obroty, silnik zaczyna się dławić, koryguje obroty, od cholery białego dymu i czasem gaśnie. Z racji pracy, nie mam kiedy zawitać do mechanika, z resztą tutaj wszyscy robią wielkie oczy jak tylko podjeżdża Citroen pod warsztat...

Problem występuje od jakichś dwóch miesięcy, ale dziś coś mnie podkusiło (z racji długo oczekiwanego dnia wolnego), żeby otworzyć maskę i zajrzeć, postukać, popukać i poudawać, że mam jakieś pojęcie o rzeczy...

No i chyba przez przypadek odkryłem, co powoduje wariowanie obrotów i gaśnięcie. Mianowicie na rurze idącej od intercoolera to kolektora jest taka czarna przepustnica. Odłączyłem ten wężyk podciśnienia który do niej dochodzi, odpaliłem silnik i działał miodzio! Chodził jak powinien - żadnego dymu, gaśnięcia i skaczących obrotów. Jak tylko podłączyłem ten wężyk to zaczęło się wariactwa - dym, skaczące obroty i gaśnięcie.

Chodzi mi dokładnie o taką przepustnicę jak załączam na zdjęciu.



Czy ktoś może mi powiedzieć, co ona robi, po co ona to robi, i może czy ją wymienić czy po prostu coś się skiepściło i można to jakoś ustawić, że pracowała jak powinna, a nie całkiem odcinała dopływ powietrza i powodowała niepotrzebną zadymę i powolne wykańczanie się cierpliwości...?

Dzięki!
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status
archive_18

Auto Maniak



Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 15058


Piwa: 1623/642
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 17:37
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) [MK1] Dym, wariujące obroty i gaśnięcie...


Przepustniczka służy do gaszenia silnika przez odcięcie dopływu powietrza do kolektora ssącego.Uszkodzeniu zazwyczaj ulega membranka w gruszce.
Raczej nie da się naprawić.Sprawdź czy dochodzi do przepustniczki podciśnienie.
_________________
Pozdrawiam.
Powrót do góry
m4h00

Debiutant



Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 30
Skąd jesteś (miejscowość / region): Londyn / okazjonalnie Gdynia, moje miasto...
Posiadane auto: MK1 C5 2.0Hdi
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 17:41
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) [MK1] Dym, wariujące obroty i gaśnięcie...


michal72 napisał:
Przepustniczka służy do gaszenia silnika przez odcięcie dopływu powietrza do kolektora ssącego.Uszkodzeniu zazwyczaj ulega membranka w gruszce.
Raczej nie da się naprawić.Sprawdź czy dochodzi do przepustniczki podciśnienie.


Jak wężyk podciśnienia jest podłączony to widać, że przepustnica pracuje, ale po odpaleniu silnika odcina dopływ powietrza, co powoduje jego gaśnięcie. Skoro ona odpowiada za gaszenie silnika, to czemu bez niej silnik też gaśnie tak jak powinien, po przekręceniu kluczyka...?
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status
rjan

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 330
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie
Posiadane auto: C5 MK1 2,2 HDi 2001 Exlusive BVA
Piwa: 14/0
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 22:07
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) [MK1] Dym, wariujące obroty i gaśnięcie...


Prawdopodobnie do wymiany jest elektrozawór który steruje tą przepustnicą. Możesz próbować wymienić. Ale na szybko, to zdejmij ten wężyk, zaślep go i jeździj z otwartą przepustnicą.
Powrót do góry
m4h00

Debiutant



Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 30
Skąd jesteś (miejscowość / region): Londyn / okazjonalnie Gdynia, moje miasto...
Posiadane auto: MK1 C5 2.0Hdi
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 22:09
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) [MK1] Dym, wariujące obroty i gaśnięcie...


rjan napisał:
Prawdopodobnie do wymiany jest elektrozawór który steruje tą przepustnicą. Możesz próbować wymienić. Ale na szybko, to zdejmij ten wężyk, zaślep go i jeździj z otwartą przepustnicą.


Nie rozpieprzę nic innego jeżeli ona będzie otwarta cały czas?
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status
Reklama








Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 22:09
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
rjan

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 330
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie
Posiadane auto: C5 MK1 2,2 HDi 2001 Exlusive BVA
Piwa: 14/0
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 22:24
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) [MK1] Dym, wariujące obroty i gaśnięcie...


Nie jestem pewien, bo nie znam tego silnika (mam 2.2 HDI), ale wydaje mi się, że ta przepustnica nie jest do gaszenia silnika, ale jest związana z układem recyrkulacji spalin EGR. Moim zdaniem można ją odłączyć.
Powrót do góry
m4h00

Debiutant



Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 30
Skąd jesteś (miejscowość / region): Londyn / okazjonalnie Gdynia, moje miasto...
Posiadane auto: MK1 C5 2.0Hdi
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 22:27
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) [MK1] Dym, wariujące obroty i gaśnięcie...


Silnik pracuje o niebo lepiej z odłączony wężykiem podciśnienia, więc chyba zaryzykuje... Smile
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status
rjan

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 330
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie
Posiadane auto: C5 MK1 2,2 HDi 2001 Exlusive BVA
Piwa: 14/0
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 22:29
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) [MK1] Dym, wariujące obroty i gaśnięcie...


Ryzyko niewielkie, ale nie zapomnij o zaślepieniu wężyka, żeby podciśnienie nie uciekało.
Powrót do góry
m4h00

Debiutant



Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 30
Skąd jesteś (miejscowość / region): Londyn / okazjonalnie Gdynia, moje miasto...
Posiadane auto: MK1 C5 2.0Hdi
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 22:30
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) [MK1] Dym, wariujące obroty i gaśnięcie...


rjan napisał:
Ryzyko niewielkie, ale nie zapomnij o zaślepieniu wężyka, żeby podciśnienie nie uciekało.


Ostatnie pytanie (póki co). Jak najlepiej go zaślepić...?
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status
rjan

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 330
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie
Posiadane auto: C5 MK1 2,2 HDi 2001 Exlusive BVA
Piwa: 14/0
Wysłany: Nie 03 Paź 2010, 22:33
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) [MK1] Dym, wariujące obroty i gaśnięcie...


Wkręć śrubkę, zaklej izolacją, wbij kołek osikowy... nie ma znaczenia Smile
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
m4h00

Debiutant



Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 30
Skąd jesteś (miejscowość / region): Londyn / okazjonalnie Gdynia, moje miasto...
Posiadane auto: MK1 C5 2.0Hdi
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 04 Paź 2010, 21:06
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) [MK1] Dym, wariujące obroty i gaśnięcie...


rjan napisał:
Wkręć śrubkę, zaklej izolacją, wbij kołek osikowy... nie ma znaczenia Smile


Spróbuje z tym kołkiem osikowym... opcja wydaje się najlepsza... dopchać jeszcze trochę czosnku zanim wetknę sam kołek?Wink
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status
rjan

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 330
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie
Posiadane auto: C5 MK1 2,2 HDi 2001 Exlusive BVA
Piwa: 14/0
Wysłany: Pon 04 Paź 2010, 22:32
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) [MK1] Dym, wariujące obroty i gaśnięcie...


Czosnku to może nie, żeby go gdzieś nie zassało, ale parę zaklęć można wymówić Smile Tak na wszelki wypadek, gdyby jednak miało się okazać że to nie wina elektrozaworu, ale choćby zaworu EGR. Potestujesz, sprawdzisz, będziesz wiedział.
Pozdrawiam
Powrót do góry
m4h00

Debiutant



Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 30
Skąd jesteś (miejscowość / region): Londyn / okazjonalnie Gdynia, moje miasto...
Posiadane auto: MK1 C5 2.0Hdi
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 04 Wrz 2011, 17:23
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) [MK1] Dym, wariujące obroty i gaśnięcie...


A ja dalej eksperymentuje i kombinuje.... jestem z krok od pozbycia sie ukochanej Cytryny przez te male duperele ktore mnie nekaja... Probowalem kombinowac z elektrozaworami, podlaczana przepustniczka i dalej to samo... Skakanie obrotow, dym i przygasanie... Odlaczylem przeplywomierz, raczej przez przypadek no i odpalal normalnie, do momentu podlaczenia przeplywomierza na nowo (w momencie gdy wlaczylo sie Antipollution Fault. No i dalej atrakcje... do tego teraz PONOWNIE doszedl gwaltowny spadek mocy i turbo dzialajace jak trzeba dopiero od 3,000 obrotow... Chyba sie poddam bo tutaj w okolicy nie moge znalezc nikogo kumatego...
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status
TOKO

Stały Bywalec



Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 115
Skąd jesteś (miejscowość / region): gdynia
Posiadane auto: C5 Break 2.0 HDI (2003 r.)
Piwa: 2/1
Wysłany: Pon 05 Wrz 2011, 19:34
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) [MK1] Dym, wariujące obroty i gaśnięcie...


Słuchaj.... sprawa jest o tyle prosta, że znajdują się 3 elektrozawory z membrankami.

O tyle dobrze, że możesz sobie je zamienić - wystarczy wtyczki no i wężyki...

TO, że Ci kopci pyrka itp. może być to spowodowane przez EGR - jeden z tych nieszczęsnych elektrozaworów, jednakże drugi zaś odpowiada własnie za zamykanie klapki przepustnicy... temu wszystkiemu będzie towarzyszyć antipollution fault... niestety ale mówi nam on tyle co nic...

Spadek mocy może być ograniczony przez kompa, który wychwycił jakąś niezgodność i próbuje ograniczyc obroty silnika co by zminimalizować szkody przy ewentualnym łubudu - no tak został skonstruowany.

Także wystarczy, że podczas wyłączenia silnika nie zamknie Ci klapki w przepustnicy i już przy kolejnym odpaleniu ograniczy Tobie moc.


Przepływomierz.... no tutaj też jest dość ciekawa sprawa bo niesprawny daje takie same rezultaty typu kopcenie i ograniczenie mocy co te śmieszne elektrozawory.

na twoim miejscu... proponowałbym tak:

zdejmij rurę która dochodzi do... tej klapki - tak żebyś widział czy ona pracuje czy nie...

uruchom silnik, i wyłącz - jeżeli zamknie klapkę to błędu nalezy szukać gdzie indziej - jeżeli jej nie zamknie albo nie domknie, no to już mpołowa sukcesu... ale daj znać. jak co poszło.

w razie czego pisz na PRV.
Powrót do góry
gadu-gadu
m4h00

Debiutant



Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 30
Skąd jesteś (miejscowość / region): Londyn / okazjonalnie Gdynia, moje miasto...
Posiadane auto: MK1 C5 2.0Hdi
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 06 Wrz 2011, 19:41
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 Picasso ) [MK1] Dym, wariujące obroty i gaśnięcie...


TOKO napisał:
Słuchaj.... sprawa jest o tyle prosta, że znajdują się 3 elektrozawory z membrankami.

O tyle dobrze, że możesz sobie je zamienić - wystarczy wtyczki no i wężyki...

TO, że Ci kopci pyrka itp. może być to spowodowane przez EGR - jeden z tych nieszczęsnych elektrozaworów, jednakże drugi zaś odpowiada własnie za zamykanie klapki przepustnicy... temu wszystkiemu będzie towarzyszyć antipollution fault... niestety ale mówi nam on tyle co nic...

Spadek mocy może być ograniczony przez kompa, który wychwycił jakąś niezgodność i próbuje ograniczyc obroty silnika co by zminimalizować szkody przy ewentualnym łubudu - no tak został skonstruowany.

Także wystarczy, że podczas wyłączenia silnika nie zamknie Ci klapki w przepustnicy i już przy kolejnym odpaleniu ograniczy Tobie moc.


Przepływomierz.... no tutaj też jest dość ciekawa sprawa bo niesprawny daje takie same rezultaty typu kopcenie i ograniczenie mocy co te śmieszne elektrozawory.

na twoim miejscu... proponowałbym tak:

zdejmij rurę która dochodzi do... tej klapki - tak żebyś widział czy ona pracuje czy nie...

uruchom silnik, i wyłącz - jeżeli zamknie klapkę to błędu nalezy szukać gdzie indziej - jeżeli jej nie zamknie albo nie domknie, no to już mpołowa sukcesu... ale daj znać. jak co poszło.

w razie czego pisz na PRV.


Poeksperymentuje w weekend.. kolega nie mógl sie odezwac w kwietniu jak bylem w Gdyni na wielkanoc...? zaczerpnal bym porady osobiscie no i z gory odradzil pare warsztatow... Wink

Wczesniej juz patrzylem na prace tej przepustnicy - strasznie chaotycznie pracuje po wlaczeniu silnika, otwiera sie i zamyka, i wlasnie wtedy silnik sie dlawi. Czasami w koncu sie uspokaja, ale czasem dusi go az zgasnie...
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C4 Picasso »

Opinie o samochodach Citroen C4 Picasso - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC2

9 500

2008r.

128 056 km

mazowieckie

CitroenC4 Grand Picasso

13 900

2008r.

173 000 km

łódzkie

CitroenC3

15 900

2005r.

109 384 km

łódzkie

CitroenC4

19 990

2012r.

162 000 km

wielkopolskie

CitroenC4 SpaceTourer

60 800

2020r.

120 000 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System