Koledzy kto wie jak sie wymienia filtr pyłkowy w c4 bo parują mi szyby i mam z tym spory problem zwłaszcza w deszcz lub tuż po nim proszę o pomoc z góry dziękuje _________________ RADOŚĆ Z JAZDY ZACZYNA SIĘ TAM GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA
Wielkie dzięki za odpowiedz trzeba będzie go wymienić bo już mnie to denerwuje . pozdrawiam _________________ RADOŚĆ Z JAZDY ZACZYNA SIĘ TAM GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA
Carny79 już wiesz jak sie wymienia? trzeba odkręcić zbiorniczek płynu hamulcowego, zdemontować pałąk plastikowy podszybia i delikatnie wyjąc mate wygłuszającą podszybia. Filtr zobaczysz po lewej stronie za silnikiem, na grodzi komory silnika.
Aby zdemontować pałąk trzeba odkręcić śrubę po prawej stronie, zdjąć plastikowy kołek w centralnej czesci u i wysunąć ten pałąk. Z lewej strony jest wsuniety tylko do karoserii. Byc może trzeba bedzie tez zdjąć klipsy, trzymające mate wygłuszającą. Przy zakladaniu ponownie tego pałąka jak już będzie prawa srubka lekko dokręcona, to napręż ten pałąk maksymalnie w lewo aby prężył do góry, i dopiero wtedy dokręć te nakrętkę do końca
procik wielkie dzięki za szczegółową odpowiedz bardzo mi pomogłeś a twoim zdaniem to wina filtra te zaroszone szyby pozdrawiam serdecznie _________________ RADOŚĆ Z JAZDY ZACZYNA SIĘ TAM GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA
Parowanie szyb to wilgoć. Często winny jest filtr kabinowy, dlatego, ze jeżeli przez nieszczelne podszybie dostanie się na niego woda to po pierwsze będzie dmuchał wilgotnym powietrzem a po drogie będzie bardzo utrudniał przepływ powietrza. Tak samo utrudnia przepływ, jak jest zapchany przez syf. Brak wystarczającej wentylacji i wilgotna aura to dobra mieszanka aby szyby parowały. Aby szyby szybko odparować w aucie, i aby nie parowały w deszczowe dni stosuje się włączenie klimatyzacji. Jeżeli masz manualna to w chłodniejsze dni możesz stosować kombinacje klimatyzacji z włączonym ogrzewaniem jednocześnie. Klima skutecznie suszy powietrze a ogrzewanie je podgrzewa, aby nie było za zimne.
Inny powód roszenia to wyciek wody ze skraplacza do auta, trzeba sprawdzić czy dywaniki nie są mokre.
Następny powód to system zamkniętego obiegu klimatyzacji. Upewnij się, ze nie jeździsz na wentylacji przełączonej na obieg wewnętrzny. Jeżeli masz klimatronika to mogło paść serwo od zamykania tego obiegu, co powoduje ze cały czas jest zamknięty. Wentylacja na zamkniętym obiegu pracuje wyraźnie nieco głośniej.
I tu jest pies pogrzebany !!!!! mam problem z opuszczającym sie podszybiem czy to może być efektem roszenia szyb próbowałem już z tym pałąkiem a efekty są mizerne a poza tym cytryna brzytwa _________________ RADOŚĆ Z JAZDY ZACZYNA SIĘ TAM GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA
spróbuj podłożyć coś z lewej strony, tego pałąku, tak aby go wydłużyć i tym samym aby bardziej prężył do góry. Ja nie mam z nim problemu. Może jak długi czas wisiał, to się odkształcił i teraz ma większa tendencje do spadania?
Dołączył: 15 Wrz 2010 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: C4 Coupe 1,6 HDi
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 15 Wrz 2010, 14:33
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) wymiana filtra pyłkowego
procik... ty nie kaz chlopu calego auta rozbierac, bo nie jest to potrzebne do filtra ppyłkowego jest dostep po lewej stronie podszybia w okolicach pompy paliwa.
Trzeba zdjac (jezeli takowa jest) plastikową oslone nad zbiornikiem wyrównawczym, odpiac o ile dobrze pamietam dwie lub trzy spinki w gornej części maty wygłuszającej i dwie na jej dole (one są jakby wykrecane) Wyciągasz mate i zobaczysz taka jakby szuflade.Trzeba ja wyjac. Pod nią zobaczysz filtr.
Wyjmij i w odwrotnej kolejności zamontuj nowy.
Polecam filtry PURFLUX (takie idą na 1-szy montaż) oczywiscie weglowy koszt ok 50 PLN.
W pudelku wraz z filtrem jest instrukcja montazu
wymieniłem filtr a podszybie to już inna bajka zastosowałem stary indiański sposób zrobiłem fachową podpórkę od zbiorniczka płynu hamulcowego do kanału powietrza i usztywniłem problem Wszystko podpiąłem pod orginalne śrubki pozdrawiam _________________ RADOŚĆ Z JAZDY ZACZYNA SIĘ TAM GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA
Witam.
Odgrzeje kotleta.
Dzisiaj wymieniłem filtr kabinowy ale niestety trochę nabroiłem... popękały mi zaczepy od klapy do filtra... nie mam teraz jak to zamknąć.
Macie jakiś pomysł?
też uszkodziłem zaczep klapki, zakleiłem szarą szeroką taśmą klejącą - na razie się trzyma.
"Powietrze w kabinie jest nawet pięć razy bardziej zanieczyszczone niż na zewnątrz pojazdu, a stała ekspozycja na alergeny może wywoływać alergię w każdym wieku. Jako multi-specjalista w klimatyzacji, Valeo i Mann wprowadza do oferty unikalne filtry kabinowe zapewniające 92% skuteczności w walce z najsilniejszymi alergenami w Europie. ClimFilter™ łączy w sobie technologię filtra przeciwpyłkowego z aktywnym węglem z warstwą polifenolu, która pomaga wychwycić i zneutralizować alergeny na powierzchni filtra."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.