Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 95 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swarzędz Posiadane auto: Renault Scenic II 1.9dci
Piwa: 2/1
Wysłany: Sro 01 Wrz 2010, 10:04
Temat postu:
Wymiana rozrządu Berlingo '98
Witam,
czy ktoś z szanownych forumowiczów wie jak zabrać się za wymianę rozrządu w tym autku? Z oględzin wynika, że jest strasznie mało miejsca
na jakiekolwiek manewry.
Wiec jest to diesel.musisz podwiesic silnik i zdemontowac lape silnika jak i widoczna pompke zeby uzyskac wiecej miejsca.jezeli jednak bedziesz to robil na kanale to musisz w pierwszej kolejnosci odkrecic kolo pasowe i od dolu zabezpieczyc silnik zeby niespadl(sprawy typu pasek klinowy pominelem).wowczas masz dostep do oslon rorzadu i mozesz je zdemontowac,ewentualnie musisz usunac napinacz/rolki paska klinowego _________________ Piwa nie stawiaj,piję tylko czystą...
Wielkie dzięki, bo nie wiedziałem jak to ugryźć,
w sienie wystarczy odkręcić koło by wymienić rozrząd.
Mam niestety wrażenie, że pękł mi pasek rozrządu przy okazji
załatwił zawory. Zastanawiam się nad naprawą tego, czy jednak
koszt samych części, tj zaworów, uszczelek, rozrządu, rolek nie będzie
porównywalny z zakupem sprawnego kompletnego silnika z podobnym przebiegiem.
Zdemontuj glowice i sprawdz co jest uszkodzone.w nowym/zakupionym silniku bedziesz musial rowniez rozrzad wymienic...mysle ze to niewielki koszt naprawy jezeli tylko zawory do wymiany,pozdr _________________ Piwa nie stawiaj,piję tylko czystą...
- uszczelka pod głowicą,
- zawory
- rozrząd + rolki
no i oczywiście planowanie głowicy, to się trochę zbiera.
Silnik w dobrym stanie znalazłem za 700zł, dlatego zastanawiam
się nad opłacalnością naprawy.
- uszczelka pod głowicą,
- zawory
- rozrząd + rolki
no i oczywiście planowanie głowicy, to się trochę zbiera.
Silnik w dobrym stanie znalazłem za 700zł, dlatego zastanawiam
się nad opłacalnością naprawy.
Sprzedawane silniki sa wszystkie w dobrym stanie,lub idealnym z malym przebiegiem .kompletny rozrzad musisz rowniez zalozyc/wymienic w zakupionym silniku.planowanie glowicy mozna sobie darowac jezeli glowica jest prosta,niema wzerow(skad to sie w polsce wzielo ze trzeba zawsze planowac glowice).do tego musisz sobie doliczyc koszt wymiany silnika.twoj wybor,pozdr _________________ Piwa nie stawiaj,piję tylko czystą...
Powiem tak:
W fiacie siena strzelił mi rozrząd, poszło 8 zaworów, silnik rozebrałem, rozrząd ustawiłem, głowice przeszlifowałem wg poradnika któregoś
z forumowiczów. Efekt - ma lepszą kompresję niż przed szlifowaniem,
żałuję, że nie zająłem się pozostałymi 8 zaworami (16V) tak dla kosmetyki.
Silnik w berlingo przełożyłbym sam, zastanawiam się jedynie czy rozrząd sam ustawię
w berlingo. Generalnie w chwili obecnej mam mętlik w głowie, mówisz że
wymiana części będzie tańsza, a jak dodam że wcina olej, płyn chłodniczy?
Nie wspomnę że przy pompie paliwa (chyba) (tam gdzie linka gazu ma swój koniec) cieknie paliwo. Jeśli jesteś pewien, że części wyjdą taniej to Ci zaufam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Berlingo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.