witam forumowiczów wiem w czym problem mam citoena c5 3.0 z lpg pierwszy problem to sondy trzeba załorzyc takie które sa przeznaczone do gazu np ntk no i najistotniejsza sprawa to cewki które absolutnie nie nadaja sie do gazu !! ja zrobiłem swap cewek z innego auta. jak jest ktos zainteresowany to sprzedaję cewki kompatybine z tym silnikiem tu jest link do ogłoszenia http://olx.pl/oferta/cewka-cewki-citroen-c5-peugeot-renault-v6-3-0-koniec-problemow-CID5-ID6GDQ5.html#abbe52a7ab
sprawa ma się tak, bo w temacie który preczytałem od początku wrzuca się wszystkie modele i rodzaje silników do jednego worka.
posiadam Ben. 2.0 16V (nie HPI) z LPG z 2001
błąd wyświetlił mi się pierwszy raz kiedy wyjechałem na autostradę po kupnie auta. już po instalowaniu LPG. wcześniej nie miałem możliwości sprawdzić. i po przekroczeniu 130km/h. objawiło się to lekkim szarpnięciem i zapaleniem kontrolek Service. (auto dalej jechało normalnie, bez trybu serwisowego) tylko po dłuższej jeździ powyżej 130km/h szarpanie pojawiało się sporadycznie (bardzo delikatne)
po podłączeniu Lexii wyświetliło mi błąd: brak iskry na cewce zapłonowej (1,2,3 albo 4)
bądź błąd sterowania cewki, brak iskry na cewce....
autko normalnie pali, nic się nie dzieje a błąd czasami znika czasami usuwam go Lexią.
ale generalnie martwi mnie bo ostatnio zaświecił mi się po jeździe po mieście. i pomimo że w Lexii wyświetlał jako błąd przelotny to komunikat nie znikał po X uruchomieniu pojazdu.
dodatkowo pojawiają się błędy chwilowe typu:
- zły odczyt prędkości obrotowej silnika
- błędny odczyt temp cieczy
- inne
dodam że cewkę zmieniłem - akurat tato miało 3 miesięczną, kupiłem nowe świeczki
akumulator mam ciutkę słaby, bo słabo trzyma napięci (odpala ale po 2 dniach na mrozie z oporami)
i podczas jazdy przygasają światła kiedy uruchamia się pompa.
nie chciał bym zaczynać wymiany części od drogich inwestycji, a może sprawdzić proste rzeczy
do tego silnik ma jakiś dziwny odgłos pracy, takie metaliczne tarcie którego nie mogę zdefiniować i lokalizować
aha - autko jest z austrii i ma taką nagrzewnicę cieszy (elektryczną) która po odpaleniu szybko nagrzewa obieg i w 3-4 min mam ciepło w środku. fajna sprawa ale też ciągnie prąd. (tylko że błąd nie wyświetla się przy uruchamianiu pojazdu) obroty lekko falują od uruchomienia. ale na zimnym 1100-1250, ciepły 850-900
o ostatnio 2 razy zgasł mi bez powodu, raz tylko udało mi się zobaczyć że "brak ciśnienia oleju", a po przekręceniu kluczyka odpalił jak by nic.
proszę o jakieś dobre rady, w którym kierunku szukać
podłacze sie pod temat.
Dzisiaj podczas pracujacego silnika odłaczyłem jeden wtryskiwacz LPG co oczywiście skończyło się błedem Antipollution Faulty i wypadaniem zapłonu.Sprawa oczywista.
Jednak zastanawia mnie to,że wraz z wypadaniem zapłonu wyskoczyły mi dwa inne komunikaty.Mianowicie bład hamulca postojowego oraz za wysoka temperatura silnika.Wskażnik pokazał max. i włączyły sie wentylatory.
Co te komunikaty maja wspólnego z wypadaniem zapłonu?
Po podłączeniu wtyczki i ponownym odpaleniu wróciło wszystko do normy. _________________
Dołączył: 13 Maj 2012 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: safrane 2,2
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 29 Paź 2015, 19:32
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault
Miałem podobny problem. Mechanicy twierdzili że to egr, turbina, czujnik ćiśnienia paliwa, paliwo, filtry, wtryski itp. itd. komunikat pojawiał mi się od prawie roku w momentach kiedy chciałem przykatować moją cytrynę. Aż któregoś dnia zapaliłą się kontrolka zbyt dużej temperatury. Wymiana wentylatora chłodnicy (nie działał) załatwiła sprawę od 2 miesięcy nie ma problemu. Swoją drogą to wentylator to stały punkt w tym autku. Średnio pada co 150 tyś koszt ok 700zł
co prawda temat jest nie co stary ale podepnę się.
No więc Witam wszystkich, mój problem polega na tym że jak były ostatnio te mrozy to nie wiem czemu ale w układzie zasilania pojawiła się piana po wymianie filtra wyeliminowałem temat lecz w tym samym czasie pojawił sie check engine auto przeszło w trym awaryjny do 2,5 obr i grzechotanie silnika lekkie i tak raz mu przechodziło raz nie pojechałem do znajomka na kompa to stwierdził ze gdy auto przechodzi w tryb awaryjny to wachają się parametry pompy i stwierdził ze trzeba będzie podziałać z czujnikami natomiast temu wszystkiemu towarzyszy duże spalanie w ruchu miejskim 12 litrow ( bywało też wczesniej podobne)
Witam. Mam problem z moją "Cytryną", a mianowicie z Antipollution Fault. Wyświetla mi się ten komunikat i pali mi się żółta kontrolka silnika i service, wcale nie gaśnie. Po skasowaniu błędów po przejechaniu 60 kilometrów znów to samo. Autko zachowuje się podczas jazdy normalnie, tylko na początku po odpaleniu ( na zimnym jak i na ciepłym silniku ) jest mułowaty, traci moc, muszę mu dodać mocno gazu i wraca wtedy na obroty. Borykam się z tym problemem od dłuższego czasu. W Cytrynie wymieniłem do tej pory cewkę zapłonową, świece, sondę lamda na katalizatorze, końcówkę tłumika bo miałem przepaloną, wszystkie filtry. Proszę o pomoc w czym może być problem.
machony 79, nie pamiętam już co to były za błędy, ale coś z cewką zapłonową, z sondą i wentylatorem. Wymieniłem wtedy cewkę i sondę na nową oraz świece.
Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 307 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BYŁ C5 III 2.0 HDi 163KM, jest coś o wiele piękniejszego, ale też francuzik ;)
Piwa: 8/2
Wymieniłem wtedy cewkę i sondę na nową oraz świece.
A przewody WN? Dobrze jest je wymienić co drugą lub trzecią wymianę świec. A skoro wymieniałeś również cewkę to przewody WN na 99.9% również były padnięte.
Są różne opinie wśród diagnostów, elektryków i mechaników, ale spora część z nich twierdzi, że np. uszkodzona świeca może uszkodzić przewody lub uszkodzony przewód uszkodzi świecę lub uszkodzona cewka rozpierniczy cały komplet przez skoki napięcia. Inni mówią, że to nieprawda. Jednak ja z doświadczenia wiem, że uszkodzona cewka rzeczywiście potrafi narozrabiać i uszkadzać zarówno przewody jak i świece.
Należy pamiętać również, że samochód na LPG jest dużo bardziej czuły (nie wiem czy masz LPG czy nie).
Jeśli usterka dopiero się zaczyna to efekt jest taki, że na Pb nie wyczujesz nic niepokojącego, ale na LPG będzie Ci szarpało tak do ok. 2000-2500 obrotów. Powyżej będzie normalnie.
Witam po raz pierwszy. W moim C5 HPI 2.0 z 2002r zaczał sie pojawiać z początku sporadycznie potem stale bład antipolution fault i pomarańczowa kontrolka silnika. Auto czasem jedzie normalnie, czasem go dławi i szarpie, ale wtedy wystarczy zgasić i zapalic za pare sekund. Najgorsze jest, że gaśnie na skrzyżowaniach po paru metrach po ruszeniu. Trzeba podgazowywac i ruszac z piskiem. Nie da się tak jeździć po mieście. Mechanik stwierził że wina paliwa, dolał środka do czyszczenia zaworów i stwierdził, że trzeba trochę pojeździc zanim zawory sie przeczyszczą. Było w baku na ponad 500km pb95. Dolałem 20 l pb 98. mam jeszcze tą mieszanin na 150 km ale nic się nie zmieniło. Mało nim jeżdżę bo tylko na w miarę bezpieczne trasy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.