Wyświetlił mi się ten napis parę dni temu, silnik wszedł w stan awaryjny a dzisiaj w czasie jazdy zgasł, tak trwało przez 10 min bez żadnej reakcji, po 10 min. silnik zaskoczył ale ponownie zgasł po ujechaniu 200 metrów, później odpalił. Teraz pracuje w stanie awaryjnym, prosze poradzcie czy można takim autkiem jechać czy lepiej sie nigdzie nie wybierać.
Jezeli lubisz wyzwania i masz serwis w miare niedaleko, to ja bym sie na twoim miejscu udal do serwisu z samochodem w tym stanie. Sam raczej i tak tego nie naprawisz, nawet jesli bedziesz wiedzial co padlo. W c5 to moglo pasc "cokolwiek"...
Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 1024 Skąd jesteś (miejscowość / region): warmia-mazury Posiadane auto: opel omega b 2,0 8v benzyna, peugot 307,2.0 benzyna, Skuter Piaggio i Romet
Piwa: 42/43
Wysłany: Nie 16 Gru 2007, 23:00
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault
ANTIPOLLUTION FAULT to uszkodzenie cewki zaplonowej CEWKA ZAPŁONOWA
Działanie
Cewka zapłonowa przekształca napięcie akumulatora w wysokie napięcie potrzebne do wytworzenia iskry.
Cewka zapłonowa składa się z elektromagnesu (cewki pierwotnej) oraz cewki wysokiego napięcia (cewki wtórnej).
Po włączeniu przepływu prądu przez cewkę pierwotną powstaje pole magnetyczne. W chwili wyłączenia prądu pole magnetyczne nagle znika.
Ta zmiana pola magnetycznego powoduje powstanie napięcia indukcyjnego na cewce wtórnej, wystarczająco wysokiego do najonizowania mieszanki. Najonizowana mieszanka jest przewodnikiem i przez świecę zapłonową przepływa prąd.
Parametry
OPÓR:
układ pierwotny:
± 0,3 - 2 omów
układ wtórny
± 5k - 20k omów
napięcie zasilania:
12 V
prąd ograniczony do: ± 7A
Układy z rozdzielaczem
Cewki zapłonowe stosowane w połączeniu z rozdzielaczem składają się z jednej cewki pierwotnej i jednej wtórnej.
Wysokie napięcie, wywołane na cewce wtórnej, jest podłączane do jednej ze świec zapłonowych wybranej przez rozdzielacz.
Cewki zapłonowe z jednoczesną iskrą
Cewka wtórna ma dwie końcówki. W normalnej cewce zapłonowej jedna z tych końcówek doprowadza wysokie napięcie. Druga końcówka jest połączona z końcówką dodatnią (15) lub ujemną (1) cewki pierwotnej. W cewce zapłonowej z jednoczesną iskrą obie końcówki są podłączone do świecy zapłonowej. W związku z tym obie świece zapłonowe iskrzą jednocześnie.
cewka zapłonowa z jednoczesną iskrą silnik 2- cylindrowy 4-suwowy cewka zapłonowa z jednoczesną iskrą silnik 4- cylindrowy 4-suwowy
Aby zapewnić zasilanie do czterech świec zapłonowych silnika 4- cylindrowego potrzebne są dwie cewki zapłonowe. Rysunek poniżej (po lewej) pokazuje cewkę zapłonową dla dwóch świec zapłonowych. Cewka zapłonowa na rysunku po prawej stronie zawiera dwa takie zestawy. Ta cewka zapłonowa zasila cztery świece zapłonowe.
Sekwencyjny wtrysk paliwa
Układy zapłonu sekwencyjnego to układy zapłonu bez rozdzielacza, wykorzystujące jedną cewkę zapłonową na cylinder.
Każda cewka zapłonowa jest sterowana indywidualnie przez zespół sterowania.
Sterowanie elektryczne
Prąd przepływający przez cewkę pierwotną wywołuje pole magnetyczne. W chwili wyłączenia prądu pole magnetyczne nagle znika. Ta zmiana pola magnetycznego powoduje powstanie napięcia indukcyjnego i iskrę.
Ilość amperów przed wyłączeniem prądu powinna być wystarczająco duża aby uzyskać dużą zmianę pola magnetycznego w chwili wyłączenia prądu.
Prąd przepływający przez cewkę pierwotną jest więc regulowany elektronicznie.
Moduł zapłonu jest zasilany przez obwód ograniczający. Zastosowanie go w połączeniu z cewką zapłonową o małym oporze powoduje, że wielkość prądu nie zależy od napięcia akumulatora.
W czasie, gdy przepływ prądu jest wyłączony, napięcie na module zapłonu wynosi 12 V. W chwili, gdy prąd jest włączany, napięcie spada do 0 wolt. Od tej chwili prąd rośnie do czasu osiągnięcia wartości granicznej.
Obrazy oscyloskopowe A i B są przykładem napięcia pierwotnego zmierzonego na dwóch różnych obwodach ograniczających.
Po zwiększeniu napięcia na module zapłonu napięcie na cewce pierwotnej zmniejsza się. Powoduje to pojawienie się prądu ograniczającego na obrazie oscyloskopowym A.
Moduł zapłonu na obrazie oscyloskopowym B włącza i wyłącza prąd w celu jego ograniczenia.
Diagnostyka układu elektrycznego
STATYCZNE
DYNAMICZNE
Aby wykonać te pomiary zapłon powinien być włączony.
Pomiary:
Zmierzyć opór pierwotny i wtórny na cewce zapłonowej.
Zmierzyć napięcie na dodatniej końcówce modułu zapłonu.
Napięcie powinno być równe napięciu akumulatora.
Uruchomić silnik i zmierzyć napięcie pierwotne używając oscyloskopu.
wynik: Napięcie jest mniejsze niż napięcie akumulatora.
odłączyć dodatnią końcówkę i powtórzyć pomiar
wynik: 0 V
sprawdzić zasilanie.
12 V
sprawdzić moduł zapłonu
wynik: Napięcie jest równe napięciu akumulatora.
sprawdzić opór pierwotny cewki zapłonowej
sprawdzić moduł zapłonu
sprawdzić okablowanie pomiędzy modułem zapłonu a modułem zapłonu.
wynik Napięcie jest mniejsze niż napięcie akumulatora.
ANTIPOLLUTION FAULT to zakłócenie w układzie oczyszczania spalin tak pisze instrukcja. Przyczyny mogą być różne nie koniecznie cewka. Niestety bez podłączenia pod komputer nic nie zdziałamy trzeba odczytać kody błędów i odpowiednio je zinterpretować. Np. P0300 to przypadkowe lub wielokrotne wypadanie zapłonów, gdzie przyczyną może być świeca, wtryskiwacz , cewka zapłonowa itp., a komunikat też będzie Antipollotion Fault. Decyzję czy jeździć z tym komunikatem czy nie trzeba niestety pozostawić mechanikowi. Z niektórymi błędami można spokojnie pomykać do przodu . _________________ Pozdrawiam Artur
Po wyświetleniu się tego komunikatu "ANTIPOLLUTION FAULT" (uszkodzony układ oczyszczania spalin) udałem sie do serwisu. Auto na gwarancji. Elektryk po podłaczeniu komputera serwisowego i konsultacji telefonicznej z Centrum Serwisowym stwierdził uszkodzenie "wyświetlacza centralnego" który wariował i dawał błędny komunikat o usterce.Po wymianie wyświetlacza usterka i problem znikł !!
Jednak i tu mam pytanie czy ktoś sie z tym może spotkał- nowego wyświetlacza centralnego nie można w żaden sposób zmusić do regulacji natężenia podswietlenia! Gdy zmieniam podświetlenie licznika on wcale nie reaguje,a stary wyświetlacz zmieniał natężenie razem z licznikiem!
Serwis nie może sobie z tym poradzić.
Pozdrawiam MAX35
Jeżeli samochód jest na gwarancji to należy egzekwować od serwisu poprawne działanie danego zespołu czy elementu. Nie jest dla mnie zrozumiałe, że serwis nie daje sobie rady. Sorry za stwierdzenie, ale może trzeba wymienić cały samochód, żeby prosty wyświetlacz zadziałał poprawnie? Może trzeba zmienić serwis?
P.S.
Jak na mój gust i nawet minimalną moją znajomość funkcjonowania skomplikowanej elektroniki w C5 to coś mi ta usterka z wymianą wyświetlacza centralnego nie leży. Przecież to jest element wyświetlający komunikaty pochodzące z centralnego komputera BSI, który jest zupełnie w innym miejscu samochodu. Może spróbuj zamontować z powrotem stary wyświetlacz i może będzie OK.
Jeszcze raz sorry za trochę ostre słowa, ale one są skierowane do serwisu a nie do użytkownika. _________________ Pozdrawiam Artur
WITAM! Ja też jestem tego zdania że serwis ma tak długo robić aż naprawi i jestem w trakcie wizyt w "ASO". A jeśli chodzi o wyświetlacz to po podłączeniu starego wszystko działa łącznie z podświetleniem,ale po uruchomieniu silnika natychmiast występuje informacja o usterce o treści "ANTIPOLLUTION FAULT". W chwili obecnej jeżdżę na nowym z którym jest ok. poza tym że się nie da go ani ściemnić ani rozjaśnić!
Pozdrawiam.
Witam, miałem ostatnio ten sam problem..niestety panowie znawcy z ASO przez ponad 2 dni nie potrafili zdiagnozować usterki - a chodziło tu o wymianę elktrozaworu EGR
Pozdrawiam
Ja byłem w servisie komputer nic nie znalazł błąd wykasowali i p0o dwóch dniach znowu się pojawił ale co spostrzegłem znowu przy odpalaniu i co wy na to CO WAŻNE Z SAMOCHODEM KOMPLETNIE NIC SIĘ NIE DZIEJE
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3814 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Nie 23 Lis 2008, 23:24
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault
Kolego może zatankowałeś gorszej jakości paliwa i dlatego sie zapaliła, przyczyn może być wiele, np wtryskiwacz,świeca zapłonowa,przepustnica, jak byłeś w aso to powinieneś dostać wydruk defektów z samochodu, pamiętasz te defekty?
Kolego może zatankowałeś gorszej jakości paliwa i dlatego sie zapaliła, przyczyn może być wiele, np wtryskiwacz,świeca zapłonowa,przepustnica, jak byłeś w aso to powinieneś dostać wydruk defektów z samochodu, pamiętasz te defekty?
Paliwo tankuję na tych samych stacjach, a ASO w Bydgoszczy to lipa jak smok!
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 24 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: 2.0 16V ben. 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 16 Sie 2010, 22:00
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault
Siema,
Przed chwilą pojawił mi się dokładnie ten sam.
Podejrzewam że winą będzie paliwo.
Niestety zatankowałem Pb95 a wahałem się czy nie wlać 98
No to teraz mam. Problem w tym że zatankowałem ją do pełna.
Jak sądzicie ile trzeba wyjeździć aby po dolaniu np na SHELu 100oktanowej
wymieszało się na tyle że problem zniknie?
Właśnie, czy po wypaleniu tego szitu i zalaniu normalnej benzyny problem zniknie? Czy raczej muszę jechać do serwisu ?
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 24 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: 2.0 16V ben. 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 17 Sie 2010, 09:29
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault
Czyli generalnie po wymieszaniu paliwa problem zniknął.
Jak na razie komunikat zgasł - jeszcze nic nie zrobiłem, zobaczymy co będzie dalej.
Teraz muszę trochę tego szitu wyjeździć i dolać czegoś mocniejszego.
Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 125 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: C5 2.0i 16V '03
Piwa: 7/1
Wysłany: Wto 17 Sie 2010, 12:21
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault
Nie no , nie przesadzajmy, na 95 się jeździ i nie ma problemu.
Tankuję przeważnie na Statoilu, ale też na Carrefourze i zawsze 95, już przejechałem prawie 20tys i spokój.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.