Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) Antipollution Fault


Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
beniovski2

Czytelnik



Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 5


Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 16 Gru 2007, 20:42
Temat postu:

Antipollution Fault


Wyświetlił mi się ten napis parę dni temu, silnik wszedł w stan awaryjny a dzisiaj w czasie jazdy zgasł, tak trwało przez 10 min bez żadnej reakcji, po 10 min. silnik zaskoczył ale ponownie zgasł po ujechaniu 200 metrów, później odpalił. Teraz pracuje w stanie awaryjnym, prosze poradzcie czy można takim autkiem jechać czy lepiej sie nigdzie nie wybierać. Crying or Very sad
Powrót do góry
majkelos

Debiutant



Dołączył: 22 Lis 2007
Posty: 14


Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 16 Gru 2007, 21:02
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault


Jezeli lubisz wyzwania i masz serwis w miare niedaleko, to ja bym sie na twoim miejscu udal do serwisu z samochodem w tym stanie. Sam raczej i tak tego nie naprawisz, nawet jesli bedziesz wiedzial co padlo. W c5 to moglo pasc "cokolwiek"...
Powrót do góry
gadu-gadu
emilek

Auto Maniak



Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 1024
Skąd jesteś (miejscowość / region): warmia-mazury
Posiadane auto: opel omega b 2,0 8v benzyna, peugot 307,2.0 benzyna, Skuter Piaggio i Romet
Piwa: 42/43
Wysłany: Nie 16 Gru 2007, 23:00
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault


ANTIPOLLUTION FAULT to uszkodzenie cewki zaplonowej CEWKA ZAPŁONOWA

Działanie

Cewka zapłonowa przekształca napięcie akumulatora w wysokie napięcie potrzebne do wytworzenia iskry.

Cewka zapłonowa składa się z elektromagnesu (cewki pierwotnej) oraz cewki wysokiego napięcia (cewki wtórnej).

Po włączeniu przepływu prądu przez cewkę pierwotną powstaje pole magnetyczne. W chwili wyłączenia prądu pole magnetyczne nagle znika.

Ta zmiana pola magnetycznego powoduje powstanie napięcia indukcyjnego na cewce wtórnej, wystarczająco wysokiego do najonizowania mieszanki. Najonizowana mieszanka jest przewodnikiem i przez świecę zapłonową przepływa prąd.

Parametry
OPÓR:

układ pierwotny:
± 0,3 - 2 omów
układ wtórny
± 5k - 20k omów
napięcie zasilania:
12 V
prąd ograniczony do: ± 7A
Układy z rozdzielaczem

Cewki zapłonowe stosowane w połączeniu z rozdzielaczem składają się z jednej cewki pierwotnej i jednej wtórnej.

Wysokie napięcie, wywołane na cewce wtórnej, jest podłączane do jednej ze świec zapłonowych wybranej przez rozdzielacz.

Cewki zapłonowe z jednoczesną iskrą

Cewka wtórna ma dwie końcówki. W normalnej cewce zapłonowej jedna z tych końcówek doprowadza wysokie napięcie. Druga końcówka jest połączona z końcówką dodatnią (15) lub ujemną (1) cewki pierwotnej. W cewce zapłonowej z jednoczesną iskrą obie końcówki są podłączone do świecy zapłonowej. W związku z tym obie świece zapłonowe iskrzą jednocześnie.


cewka zapłonowa z jednoczesną iskrą silnik 2- cylindrowy 4-suwowy cewka zapłonowa z jednoczesną iskrą silnik 4- cylindrowy 4-suwowy

Aby zapewnić zasilanie do czterech świec zapłonowych silnika 4- cylindrowego potrzebne są dwie cewki zapłonowe. Rysunek poniżej (po lewej) pokazuje cewkę zapłonową dla dwóch świec zapłonowych. Cewka zapłonowa na rysunku po prawej stronie zawiera dwa takie zestawy. Ta cewka zapłonowa zasila cztery świece zapłonowe.



Sekwencyjny wtrysk paliwa

Układy zapłonu sekwencyjnego to układy zapłonu bez rozdzielacza, wykorzystujące jedną cewkę zapłonową na cylinder.

Każda cewka zapłonowa jest sterowana indywidualnie przez zespół sterowania.



Sterowanie elektryczne


Prąd przepływający przez cewkę pierwotną wywołuje pole magnetyczne. W chwili wyłączenia prądu pole magnetyczne nagle znika. Ta zmiana pola magnetycznego powoduje powstanie napięcia indukcyjnego i iskrę.

Ilość amperów przed wyłączeniem prądu powinna być wystarczająco duża aby uzyskać dużą zmianę pola magnetycznego w chwili wyłączenia prądu.

Prąd przepływający przez cewkę pierwotną jest więc regulowany elektronicznie.

Moduł zapłonu jest zasilany przez obwód ograniczający. Zastosowanie go w połączeniu z cewką zapłonową o małym oporze powoduje, że wielkość prądu nie zależy od napięcia akumulatora.

W czasie, gdy przepływ prądu jest wyłączony, napięcie na module zapłonu wynosi 12 V. W chwili, gdy prąd jest włączany, napięcie spada do 0 wolt. Od tej chwili prąd rośnie do czasu osiągnięcia wartości granicznej.


Obrazy oscyloskopowe A i B są przykładem napięcia pierwotnego zmierzonego na dwóch różnych obwodach ograniczających.

Po zwiększeniu napięcia na module zapłonu napięcie na cewce pierwotnej zmniejsza się. Powoduje to pojawienie się prądu ograniczającego na obrazie oscyloskopowym A.



Moduł zapłonu na obrazie oscyloskopowym B włącza i wyłącza prąd w celu jego ograniczenia.
Diagnostyka układu elektrycznego

STATYCZNE
DYNAMICZNE
Aby wykonać te pomiary zapłon powinien być włączony.

Pomiary:

Zmierzyć opór pierwotny i wtórny na cewce zapłonowej.
Zmierzyć napięcie na dodatniej końcówce modułu zapłonu.
Napięcie powinno być równe napięciu akumulatora.

Uruchomić silnik i zmierzyć napięcie pierwotne używając oscyloskopu.



wynik: Napięcie jest mniejsze niż napięcie akumulatora.
odłączyć dodatnią końcówkę i powtórzyć pomiar
wynik: 0 V

sprawdzić zasilanie.
12 V

sprawdzić moduł zapłonu

wynik: Napięcie jest równe napięciu akumulatora.

sprawdzić opór pierwotny cewki zapłonowej

sprawdzić moduł zapłonu

sprawdzić okablowanie pomiędzy modułem zapłonu a modułem zapłonu.

wynik Napięcie jest mniejsze niż napięcie akumulatora.

sprawdzić blokadę zapłonu

sprawdzić okablowanie pomiędzy blokadą zapłonu a cewką zapłonową
_________________
http://otobiznes.pl/cs2450-serwis-skuterow
'ZPA'
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status skype status
artcola

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 352
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała/Śląsk
Posiadane auto: Citroën-C5 mkII 2.0HDi Citroën-XM 2.0i LPG Citroën-XSARA 1.8i LPG
Piwa: 30/2
Wysłany: Pon 11 Lut 2008, 23:11
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault


ANTIPOLLUTION FAULT to zakłócenie w układzie oczyszczania spalin tak pisze instrukcja. Przyczyny mogą być różne nie koniecznie cewka. Niestety bez podłączenia pod komputer nic nie zdziałamy trzeba odczytać kody błędów i odpowiednio je zinterpretować. Np. P0300 to przypadkowe lub wielokrotne wypadanie zapłonów, gdzie przyczyną może być świeca, wtryskiwacz , cewka zapłonowa itp., a komunikat też będzie Antipollotion Fault. Decyzję czy jeździć z tym komunikatem czy nie trzeba niestety pozostawić mechanikowi. Z niektórymi błędami można spokojnie pomykać do przodu Smile .
_________________
Pozdrawiam Artur
Powrót do góry
gadu-gadu
MAX35

Czytelnik



Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 2


Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 05 Maj 2008, 21:51
Temat postu:

ANTIPOLLUTION FAULT


Po wyświetleniu się tego komunikatu "ANTIPOLLUTION FAULT" (uszkodzony układ oczyszczania spalin) udałem sie do serwisu. Auto na gwarancji. Elektryk po podłaczeniu komputera serwisowego i konsultacji telefonicznej z Centrum Serwisowym stwierdził uszkodzenie "wyświetlacza centralnego" który wariował i dawał błędny komunikat o usterce.Po wymianie wyświetlacza usterka i problem znikł !!
Jednak i tu mam pytanie czy ktoś sie z tym może spotkał- nowego wyświetlacza centralnego nie można w żaden sposób zmusić do regulacji natężenia podswietlenia! Gdy zmieniam podświetlenie licznika on wcale nie reaguje,a stary wyświetlacz zmieniał natężenie razem z licznikiem!
Serwis nie może sobie z tym poradzić.
Pozdrawiam MAX35
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 05 Maj 2008, 21:51
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
artcola

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 352
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko-Biała/Śląsk
Posiadane auto: Citroën-C5 mkII 2.0HDi Citroën-XM 2.0i LPG Citroën-XSARA 1.8i LPG
Piwa: 30/2
Wysłany: Wto 06 Maj 2008, 18:59
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault


Jeżeli samochód jest na gwarancji to należy egzekwować od serwisu poprawne działanie danego zespołu czy elementu. Nie jest dla mnie zrozumiałe, że serwis nie daje sobie rady. Sorry za stwierdzenie, ale może trzeba wymienić cały samochód, żeby prosty wyświetlacz zadziałał poprawnie? Może trzeba zmienić serwis?

P.S.
Jak na mój gust i nawet minimalną moją znajomość funkcjonowania skomplikowanej elektroniki w C5 to coś mi ta usterka z wymianą wyświetlacza centralnego nie leży. Przecież to jest element wyświetlający komunikaty pochodzące z centralnego komputera BSI, który jest zupełnie w innym miejscu samochodu. Może spróbuj zamontować z powrotem stary wyświetlacz i może będzie OK.

Jeszcze raz sorry za trochę ostre słowa, ale one są skierowane do serwisu a nie do użytkownika.
_________________
Pozdrawiam Artur
Powrót do góry
gadu-gadu
MAX35

Czytelnik



Dołączył: 05 Maj 2008
Posty: 2


Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 07 Maj 2008, 19:01
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault


WITAM! Ja też jestem tego zdania że serwis ma tak długo robić aż naprawi i jestem w trakcie wizyt w "ASO". A jeśli chodzi o wyświetlacz to po podłączeniu starego wszystko działa łącznie z podświetleniem,ale po uruchomieniu silnika natychmiast występuje informacja o usterce o treści "ANTIPOLLUTION FAULT". W chwili obecnej jeżdżę na nowym z którym jest ok. poza tym że się nie da go ani ściemnić ani rozjaśnić!
Pozdrawiam.
Powrót do góry
zeemo

Czytelnik



Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2

Posiadane auto: C5 Break 2.0 HDI 16V 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 10 Sie 2008, 22:16
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault


Witam, miałem ostatnio ten sam problem..niestety panowie znawcy z ASO przez ponad 2 dni nie potrafili zdiagnozować usterki - a chodziło tu o wymianę elktrozaworu EGR
Pozdrawiam
Powrót do góry
grzegorzszklarski

Czytelnik



Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2

Posiadane auto: citroen c5 sx 2.0 benzyna aut. 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 23 Lis 2008, 18:51
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault


Ja byłem w servisie komputer nic nie znalazł błąd wykasowali i p0o dwóch dniach znowu się pojawił ale co spostrzegłem znowu przy odpalaniu i co wy na to CO WAŻNE Z SAMOCHODEM KOMPLETNIE NIC SIĘ NIE DZIEJE
Powrót do góry
HERMES
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 3809
Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice
Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 173/25
Wysłany: Nie 23 Lis 2008, 23:24
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault


Kolego może zatankowałeś gorszej jakości paliwa i dlatego sie zapaliła, przyczyn może być wiele, np wtryskiwacz,świeca zapłonowa,przepustnica, jak byłeś w aso to powinieneś dostać wydruk defektów z samochodu, pamiętasz te defekty?
Powrót do góry
komunikator tlen - status skype status
pasza10

Czytelnik



Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: C5 2.2 HDi 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 01 Sty 2009, 19:40
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault


HERMES napisał:
Kolego może zatankowałeś gorszej jakości paliwa i dlatego sie zapaliła, przyczyn może być wiele, np wtryskiwacz,świeca zapłonowa,przepustnica, jak byłeś w aso to powinieneś dostać wydruk defektów z samochodu, pamiętasz te defekty?

Paliwo tankuję na tych samych stacjach, a ASO w Bydgoszczy to lipa jak smok!
Powrót do góry
niuchu

Debiutant



Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: 2.0 16V ben. 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 16 Sie 2010, 22:00
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault


Siema,
Przed chwilą pojawił mi się dokładnie ten sam.
Podejrzewam że winą będzie paliwo.
Niestety zatankowałem Pb95 a wahałem się czy nie wlać 98
No to teraz mam. Problem w tym że zatankowałem ją do pełna.
Jak sądzicie ile trzeba wyjeździć aby po dolaniu np na SHELu 100oktanowej
wymieszało się na tyle że problem zniknie?
Właśnie, czy po wypaleniu tego szitu i zalaniu normalnej benzyny problem zniknie? Czy raczej muszę jechać do serwisu ?
Powrót do góry
tfragles

Debiutant



Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 39
Skąd jesteś (miejscowość / region): łódź
Posiadane auto: Citroen C4 GP 2.0 HDI 2007r
Piwa: 1/4
Wysłany: Pon 16 Sie 2010, 23:56
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault


Może być wina paliwa 2 razy tankowałem tańsze paliwo i zapalała mi się wtedy kontrolka z symbolem silnika i wyskakiwał komunikat ANTYPOLUTION SYSTEM.
Powrót do góry
niuchu

Debiutant



Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: 2.0 16V ben. 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 17 Sie 2010, 09:29
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault


Czyli generalnie po wymieszaniu paliwa problem zniknął.
Jak na razie komunikat zgasł - jeszcze nic nie zrobiłem, zobaczymy co będzie dalej.
Teraz muszę trochę tego szitu wyjeździć i dolać czegoś mocniejszego.
Powrót do góry
tomeczek

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 125
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: C5 2.0i 16V '03
Piwa: 7/1
Wysłany: Wto 17 Sie 2010, 12:21
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault


Nie no , nie przesadzajmy, na 95 się jeździ i nie ma problemu.
Tankuję przeważnie na Statoilu, ale też na Carrefourze i zawsze 95, już przejechałem prawie 20tys i spokój.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 1 z 7
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.


CitroenC3

47 900

2018r.

38 000 km

śląskie

CitroenXsara Picasso

7 700

2007r.

212 000 km

mazowieckie

CitroenC4 Aircross

42 900

2012r.

224 000 km

śląskie

CitroenC4 SpaceTourer

59 800

2019r.

134 000 km

małopolskie

CitroenBerlingo

32 700

2014r.

248 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System