Witam, ja walczyłem miesiąc czasu z antipolution system fault (C4 GP 1.8i bez gazu). Auto na wolnych obrotach przygasało albo pracowało bez jakiegoś cylindra. Co mechanik to inna wizja: cewki, czujnik wału, komputer itd. Ostatecznie wszyscy zwalali winę na popychacze. Auto ma zaledwie 91tyś. Nie pozwoliłem na rozbieranie silnika. Trafiłem przypadkiem do elektronika samochodowego, który lubi takie zagadki. Po godzinie stwierdził, że jeden wtryskiwacz przelewa (daje o 1/2 więcej dawki niż powinien). Po wymianie tego jednego wtryskiwacza auto chodzi jak nowo narodzone.
Witam, od 2 lat mam taki problem z autem,ze czasami podczas gwałtownego przyśpieszenia cytrynką załącza się błąd antypollution fault i auto wchodzi w tryb awaryjny i juz nie da sie wyprzedzac,wiadomo po 3 odpaleniach auta błąd znika,juz po 2odpaleniu błąd się świeci ale auto normalnie reaguje na gaz,podpinałem pod komputer i okazuje sie ze błąd dotyczy nieprawidłowego ciśnienia paliwa...sprawdziłem wtryski(niestety posiadam system delphi)jeden polecany gość po 3 dniach sprawdzania stwierdził ze 2 wtryski są do wymiany(koszt to 750zł/szt)ale pasowało by zrobic wszystkie wtryski dla pewnosci....koszty ogromne,pojechałem po tyg do innego mechanika zeby sprawdził wtryski i mechanik powiedział ze sprawdził na maszynie na wolnych obrotach i pod obciążeniem i wtryski pracuja prawidłowo, nie przelewają itp.mechanik jezdził autem z podpiętym kompem i tez bez błędów,jedyne ze na wtryskach było troche za wysokie cisnienie niz zadane, mechanik tęż próbował wprowadzić auto podczas przyśpieszania w tryb awaryjny(tak jak mi sie działo)ale po wielu próbach mu się to nie udało,wiec problem nie został rozwiazany.Mechanik jak oddawał auto powiedział,ze jezeli wystąpi mi ten błąd mam do niego przyjechać i będzie analizował przyczyny, bo w ciemno nie chce nic robić.Zauważyłem tez ze podczas odpalenia czasami(nie zawsze się to dzieje) delikatnie faluja obroty i autko tak czasami nietypowo głośno klekocze,jakby na jeden cylinder nie działał)
witam dwa błędy p1160 i p1112 i antipolution fault
gaz jest adaptacja była robiona wczesniej był błąd sondy za katem wymieniona i wstawiona w emulator taki kątowy czy to moze być przyczyna jeszcze pytanie jak zaślepiłem egr a on sie przycina to komp to widzi czy jak zaslepiony to niema znaczenia
Witam, też to miałem, już usunięte, przyczyny dwie : 1. przetarte przewody między komputerem a rurą, w której jest jakiś czujnik spalin, 2. wymienione przewody zaworu EGR, przeszło
Dołączył: 27 Maj 2015 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Konin Posiadane auto: Citroen C5 - 2.0 HDI - 136 km - 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 07 Lip 2017, 12:58
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault
witam, w moim C5 także pojawił komunikat "Antipollution system faulty" i kontrolka silnika. 1 raz gdy jechałem autostradą świeżo zatankowanym samochodem- wcześniej miałem rezerwe,po kilku uruchomieniach silnika kontrolka zgasła. 2 razem żona jechała i też jej to wyskoczyło, ale nie potrafiła powiedzieć czy wcisnęła gaz, jak szybko jechała, po prostu nie zwróciła uwagi- kobiety . Nadmienię że auto nie wpadało w tryb awaryjny, normalnie się zachowywało. Przy okazji wymiany łożyska u mechanika podłączyliśmy cytryne pod kompa odczytało taki błąd:
Układ sterowania silnika:
P0234 - regulacja ciśnienia doładowania, niepewna regulacja
oraz
P11AA - nieznany kod usterki
Sterownik start/stop
P0234 - regulacja ciśnienia doładowania, niepewna regulacja
oraz
P11AA - nieznany kod usterki
Razem z mechanikiem przejechaliśmy się autem i podczas jazdy odczytywał jakieś wartości na kompie z turbo i stwierdził że wszystko jest w porządku. Na dzisiaj nić się nie świeci, ale.....może to być kwestia czasu.
Ktoś z was koledzy i koleżanki może wie coś na ten temat, co robić, co sprawdzić w 1 kolejności. Może jakiegoś specjalistę w okolicach Konina byście polecili.
WITAM PANOWIE WALCZYŁEM Z TYM KOMUNIKATEM PÓŁ ROKU I SUKCES WIĘC TAK PIERWSZE STAŁA POMPA POWIETRZA WTÓRNEGO [POŁAMANE ŁOPATKI PLASTIKOWE WIATRAKA ]POWINNA ZAŁĄCZYĆ NA ZIMNYM SILNIKU LATEM JEZDZIŁ JAKO TAKO ALE JAK BYŁA CHŁODNIEJSZA NOC TO PO ODPALENIU ANTIPOLUTION DRUGI TO MAP SENSOR BŁĘDY ZUPEŁNIE OD CZAPY P400 P1160 P1112 P0170 MAP FIRMY BOSCH
POMPA JEST ROZBIERALNA CYTRYNA ŻYJE
Jeździłem z tym komunikatem parę lat. Od tygodnia jest wszystko ok. Co pomogło to mogę zgadywać. Zrobiłem 2 rzeczy. Zalałem do zbiornika paliwa (stan paliwa na rezerwie) 2 butelki preparatu STP do czyszczenia wtryskiwaczy (ten czarny). Jeździłem tak tydzień bez efektu. Potem zabrałem się za regulację linki gazu bo trochę luźna była. By to zrobić musiałem odpiąć i wyjąć puszkę bezpieczników wraz z komputerem. Po regulacji linki gazu zresetowałem BSM i przegoniłem auto na benzynie z gazem do deski. Komunikat znikł i nie pojawia się już od tygodnia.
Witam. U mnie antipolution fault od jakiegoś roku pojawia się i znika. Zazwyczaj błąd pojawia się na niskich obrotach gdy auto stoi lub zaraz po odpaleniu. Czasami traci moc i wchodzi w tryb awaryjny a czasami tylko błąd na wyswietlaczu pokazuje a auto jeździ ok. Na luzie silnik pracuje troch nieregularnie, obroty lekko falują. Wymieniłem świece, cewke, używałem preparatów do czyszenia spalin i nadal nic. Błędy z komputera pojawiły się następujące p1336, p0303 ( błąd na 3 cylindrze o ile się nie myle) , p0326, po ich skasowaniu błąd antypollution znowu się pojawił i tym razem po podpięciu kompa wyskoczył tylko błąd na 4 cylinrdze. Proszę o pomoc jesli ktoś się już z takim przypadkiem spotkał. Zaznacze że auto to c4 picasso 2007 rok 1,8 benzyna bez gazu 250000 km przebiegu, rozrząd i sprzęgło zrobione 25000km temu.
Pozdrawiam
U mnie w czwartek po raz pierwszy pojawił się komunikat "Anti-pollution system faulty". Auto stało przez weekend, dziś rano po odpaleniu i kilku sekundach pojawił się ten sam komunikat a po chwili kolejne:
- Parking brake faulty
- ESP/ASR system faulty
- ABS Braking System faulty
- Anti-rollback system faulty
Macie może jakieś pomysły co do przyczyny tego błędu?
Citroen C5 2.0 HDI, 140 KM z 2009, 225000 km.
w moim przypadku sprawa rozwiązana, regeneracja pompy WC (oczywiście z czyszczeniem układu paliwowego , ponieważ były opiłki w paliwie) i regeneracja turbo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.