Dołączył: 01 Sty 2012 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: CitroenC5 SX 2.0 2001r
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 18 Cze 2013, 18:49
Temat postu:
Rada jest prosta
Przeczytałem gdzieś w instrukcji że w większości przypadków ten napis Antipollution Fault pojawia się gdy przytyka się filtr w katalizatorze z powodu jeżdzenia z małą prędkością przez dłuższy czas /np. jazda miejska/. Instrukcja zalecała przejechać sie z prędkościa 50km/godz przez ok. 10min. Filtr się oczyści. Praktykuje to i zawsze pomaga.
Witam, otóż mam też problem z antipolution fault. Moja Cytrynka to 2.0 HDI 109km po wymianie silnika wyskakuje mi taki błąd P0903, nie wiem za bardzo od czego zacząć nadmienie że już ktoś kiedyś wymieniał silnik i skrzynie biegów bo był to automat. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę. Pozdrawiam
Przejedz się z szybkością co najmniej 70km/h przez kilkanaście minut a potem po dwóch, trzech uruchomieniach silnika komunikat powinien zniknąć. Jeśli nie zniknie, to musisz przeczyścić FAP-a ręcznie.
Kolego Gadku, problem jest tego typu, iż ja nie posiadam Fap-a. Jakieś inne pomysły? Pozdrawiam _________________ były:
C5 2.2 HDI z FAP-em 2003r HB exclusive (usunięty FAP własnoręcznie)
C5 2.0 HDI bez FAP-a z 2003 roku kombi break
obecnie:
Citroen C2 1.1 2006r
Citroen Xsara Picasson2.0 HDi 2001r
Ok, zwracam honor hehe dałem mojej cytrynce w palnik na każdym biegu i przy 140km/h wszystko wróciło do normy, po prostu chyba kat mi się zapchał. Pozdrowionka _________________ były:
C5 2.2 HDI z FAP-em 2003r HB exclusive (usunięty FAP własnoręcznie)
C5 2.0 HDI bez FAP-a z 2003 roku kombi break
obecnie:
Citroen C2 1.1 2006r
Citroen Xsara Picasson2.0 HDi 2001r
Dołączył: 30 Cze 2013 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gliwice Posiadane auto: C5 HDI 2,0 109 kM, 2003 r
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 30 Cze 2013, 17:50
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault
Witam wszystkich, jestem nowym (jako zarejestrowany) użytkownikiem. Do tej pory wielokrotnie korzystałem z waszym cennych porad i teraz też na taką liczę .
Posiadam C5 2,0 DHI 109 kM i od pół roku walczę z komunikatem "antipolution fault" i przechodzeniem samochodu w tryb awaryjny.
Mechanicy z których korzystam chyba sami już się w tym wszystkim pogubili i błądzą.
Do tej pory w związku z antipolution fault było wymienione (wymienie chronologicznie):
- filtr paliwa;
- pedał gazu z potencjometrem;
- egr;
- przepływomierz, sterownik komputera, turbosprężarka;
- filtr paliwa (po raz drugi)
- pedał gazu z potencjometrem (po raz drugi);
Świece i wtryski są ok.
Niestety błąd dalej pojawia się. Ostatnio przejechałem nim prawie 1300 km bez usterki z prędkością maks. nie większą niż 110-120 km/h.
Wczoraj po godzinnej jeździe autostradą (niepolską) z prędkością ok. 160 km/h znowu pojawił się komunikat i oczywiście przejście w stan awaryjny. Dzisiaj rano komunikat dalej pozostał (serwis i check engin również się świeci) ale mogę autem jechać powyżej 2800 obrotów). Pewnie znowu to jest chwile i po wjeździe na autostradę przejdzie w tryb awaryjny.
Witam, najlepiej było by podjechać na komputer i odczytać kody błędów. Bo tak to jak wróżenie z fusów. Antipolution fault może dotyczyć wszystkiego w silniku. Pozdrawiam
Jeśli się mylę to proszę mnie poprawic _________________ były:
C5 2.2 HDI z FAP-em 2003r HB exclusive (usunięty FAP własnoręcznie)
C5 2.0 HDI bez FAP-a z 2003 roku kombi break
obecnie:
Citroen C2 1.1 2006r
Citroen Xsara Picasson2.0 HDi 2001r
Witam.
Ja również mam problem z moja cytrynka, od dluzszego czasu pokazuje mi sie komunikat Antipolution Fault. Mechanik stwierdzil ze mozna z tym jezdzic. Ale dzisiaj po przejechaniu okolo 90km samochod mi zgasl, po czym nie dalo sie go odpalic przez jakies 10 minut, po ponownym odpaleniu ujechalem moze 500m i znow podobna sytuacja. Za 3 razem udalo mi sie wrócic do domu (okolo 5km) bez problemu. Teraz nasówa sie pytanie co mozna z tym zrobic.
Dodam ze wymienilem w bierzacym tygodniu filtr paliwa i filt powietrza.
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Sob 20 Lip 2013, 10:51
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault
Witam. Na poczatek diagnoza Lexia. Prawdopodobnie problem dotyczy regulatora cisnienia w pompie- zapycha sie sitko na zaworze i silnik gasnie z braku regulacji cisnienia. Mozna sprobowac oczyscic, a najlepiej wymienic na nowy. Charakterystyczny objaw to twarda praca wtryskiwaczy, o ile uda sie odpalic silnik, falowanie wolnych obrotow, albo gasniecie na wolnych obrotach. Mialem tak kilka razy. Pomogla wymiana pompy na inna. Nie wiem dlaczego, ale w tej starej bylo pelno brudu, jakby drobny piasek, napewno nie metal. Zycze powodzenia
mam taki problem, wyswietla mi sie antipollution fault w moim citroenie c5. Po odkreceniu pokrywy filtra powietrza, zostawieniu jej uchylonej i po odpaleniu auta wywietlany blad antipollution fault zniknal. Myslalem, ze stary filtr jest zapchany wiec wymienilem na nowy i po skreceniu pokrywy nowego filtra ostrzezenie znow sie pojawilo. Wydaje mi sie, ze silnik dostaje za malo powietrza. Czy przyczyna tego moze byc jakas przepustnica nietowierajaca sie? Czy taka przepustnia jest przy przewodach filtra powietrza? Z gory dzieki za odpowiedz
mam taki problem, wyswietla mi sie antipollution fault w moim citroenie c5. Po odkreceniu pokrywy filtra powietrza, zostawieniu jej uchylonej i po odpaleniu auta wywietlany blad antipollution fault zniknal. Myslalem, ze stary filtr jest zapchany wiec wymienilem na nowy i po skreceniu pokrywy nowego filtra ostrzezenie znow sie pojawilo. Wydaje mi sie, ze silnik dostaje za malo powietrza. Czy przyczyna tego moze byc jakas przepustnica nietowierajaca sie? Czy taka przepustnia jest przy przewodach filtra powietrza? Z gory dzieki za odpowiedz
Przepływomierz masz na dolocie do filtra i on ci tez spowoduje ten blad jak dostanie zla dawke powietrza.U mnie na komputerze pokazywal przeplywomierz,mysle ze u ciebie tez ale sprawdz na kompie bo nowka simensa kosztuje okolo 450zł _________________ SPRZEDAŻ NAWIGACJI DOTYKOWYCH CITROEN C5,C4,DS4,DS5 I WIELE INNYCH
Mnie ostatnio wyskoczył podobny komunikat. W moim przypadku okazało się, że winne było ciśnienie turbiny (o ile dobrze zapamiętałem tłumaczenie mechanika), które w pewnym momencie zostało przekroczone od fabrycznie zadanego. Stało się to po wgraniu CHIPa zwiększającego moc. Komunikat pojawił się dopiero przy (bardzo) dużej prędkości. Po wykasowaniu błędu teraz cisza i spokój.
U siebie też widziałem taki komunikat raz. Sytuacja dość dramatyczna, bo spadła mi linka zmiany biegów, auto zostało na 1 biegu i tak bujałem się przez miasto kilka kilometrów, do 6 000 obr/min, dalej na wciśniętym sprzęgle, raz przez pomyłkę (chcąc zmienić bieg) puściłem sprzęgło, kopnięcie i auto zgasło oczywiście. Po odpaleniu miałem ten komunikat. Po zajechaniu do warsztatu i zamocowaniu linki (kilka minut) komunikat zgasł i (odpukać) nie pojawił się więcej. Podejrzewam, że w momencie tego zduszenia, w wydech poszło sporo dymu. _________________ Więcej o eksploatacji mojego C5: motoskwer.wordpress.com
Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: C3 Picasso
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 30 Sty 2014, 17:34
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault
Ja posiadam od tygodnia c3 picasso 1.6 vti po wyskoczeniu błedu podpiąłem go pod kompa. Diagnoza bląd P1340, czwarty cylinder zakłucenie pracy cewki. Szybka wymiana świec i jak ręką odjął.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.