kodów jeszcze nie znam bo w pracy jestem (zmianowo 2 tyg.) do aso mam zamiar jechać po zmianie, ale poczytałem trochę i miałem nadzieję że ud mi się rozwiązać problem samemu, zastanawiam się co to jeszcze może być?[/i]
Witam !
Jestem tutaj nowy. Citroenem śmigam ponad pół roku. Jest to C5 2,0 16V benzyna + gaz sekwencyjny z roku 2003 w wersji Exclusive. Ostatnio co jakiś czas auto wchodzi mi w tryb awaryjny i wyświetla się komunikat Antipoluttion Inoperative. Podłączyłem auto pod kompa i wykazał mi błąd P0300 czyli wielokrotne wypadanie zapłonów. Dzieje się tak tylko i wyłącznie na benzynie (zanim auto przełączy się na gaz). Dodam również że komunikat również sam znika po jakimś czasie. Z tego co wyczytałem może to być spowodowane świecami, cewką i wtryskami. Świece wymieniłem zaraz po kupnie auta wiec zostaje cewka i wtryski. Czy mogę sam sprawdzić działanie tych podzespołów? Auto jak jest zimne na wolnych obrotach dziwnie trzęsie silnikiem, tak jakby jakiś wtrysk przerywał z kolei jak się rozgrzeje problem znika co z drugiej strony eliminuje wtryski. Z przyśpieszeniem nie mam problemów. Co może być powodem wypadania zapłonu?? Proszę o sugestie za które z góry dziękuję. _________________ Żyj i daj żyć innym
Do mnie ciągle przemawiają te szklanki. Jak by to były wtryski to by szarpał i tarpał a tak nie jest. Odpalam i jak ustaje ssanie to trzęsie budą. Ruszam wszystko w porządku, kilka km i wchodzi w stan awaryjny. Można jakoś te szklanki sprawdzić?? _________________ Żyj i daj żyć innym
Witam.
Mam ten sam problem. Byłem w serwisie, podłączyli pod komp i pokazało
kilka pozycji z czego wynika, że mam do wymiany cewkę zapłonową.
Niżej podaję 4 usterek, które znalazł komp w serwisie:
1.P0485 Test sprawdzający dmuchawy chłodzenia
Konfiguracja nieprawdopodobna
2.PO352 Cewka zapł B obwód pierwotny/wtórny
Sygnał za duży
3.PO170 Korekta paliwa (rząd 1)
Zakłócenia działania
4.PO351 Cewka zapł A obwód pierwotny/wtórny
Sygnał za duży
Nie wiem czy po wymianie na 100% usterka będzie usunięta.
Koszt cewki to kwota ok 300 zł (nowa Allegro)
Moje C5 po pojawieniu się tego komunikatu jeździ normalnie bez trybu awaryjnego. Czasami ale rzadko na postoju przy wolnych obrotach potrafi zgasnąć.
Jeszcze nic nie wymieniałem. Zobaczę co będzie się działo dalej.
Pozdrawiam.
Witam - od miesiąca jestem posiadaczem c5 - juz pierwszego dnia jak jechałem w małą trase wyskoczył mi komunikat Antipollution fault, do tego zapaliła sie kontrolka z ASR kontrolka silniczka, i service, auto straciło na mocy, po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu go po 5 min, kontrolka z ASR zgasła odzyskał moc ale komunikat i i napis service został, po chyba 5 uruchomnieniu silnika wszystko zgasło i szczesliwy ze mnie nie razi nic pomaranczowego pojechałem do domku, problem pojawił sie znowu gdy wyruszyłem po raz drugi w trase, oczywiscie kolejnosc poprzednich działań przyniosła efekt i problem znowy znikł, teraz wiem ze problem powstaje tylko i wyłącznie jak chce jechac gdzies dalej, po miesie niema zadnego problemu, ale tylko wjade na autostrade dobrze sie nie rozpedze i juz na nowo ten sam problem, po miescie moge jechac 100km 130km i nic a cytrynka poczuje tylko autostrade to nawet 90 nie przekrocze i juz problem, filtr cząsteczek stałych jest nowy wymnieniony rok temu, wiem to z faktur które otrzymałem od poprzedniego właściciela, czy ktos ma pomysł co to moze byc jeszcze ? moze poprostu jak bede jechał w trase to omine autostrady
wiem, tylko ze komunikat znika sam po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu, gdyby to było stałe to rozumie cos z ogólnym spalanie wtryskiem czy cos, ale znika i auto zachowuje sie normalnie, problem pojawia sie zazwyczaj gdy jade oko 90km oko 3 do 5 min, gdy jade szybciej i agresywniej to jest wszystko ok
Zgaduję że możesz mieć problem z dogrzewaniem FAP'a.
Spróbuj agresywnej jazdy na początku a później zamulaj...
Autko w tym wieku ma już pewnie zawalony filtr FAP jak i katalizator
Przypuszczam że czeka Cię trudna diagnostyka i raczej kosztowna naprawa
ale szukaj na forum jest sporo tematów o twoim problemie
Jest też kilku forumowych magików od C5 na śląsku
Powodzenia - i pamiętaj opisać rozwiązanie problemu...
Witam !
Jestem tutaj nowy. Citroenem śmigam ponad pół roku. Jest to C5 2,0 16V benzyna + gaz sekwencyjny z roku 2003 w wersji Exclusive. Ostatnio co jakiś czas auto wchodzi mi w tryb awaryjny i wyświetla się komunikat Antipoluttion Inoperative. Podłączyłem auto pod kompa i wykazał mi błąd P0300 czyli wielokrotne wypadanie zapłonów. Dzieje się tak tylko i wyłącznie na benzynie (zanim auto przełączy się na gaz). Dodam również że komunikat również sam znika po jakimś czasie. Z tego co wyczytałem może to być spowodowane świecami, cewką i wtryskami. Świece wymieniłem zaraz po kupnie auta wiec zostaje cewka i wtryski. Czy mogę sam sprawdzić działanie tych podzespołów? Auto jak jest zimne na wolnych obrotach dziwnie trzęsie silnikiem, tak jakby jakiś wtrysk przerywał z kolei jak się rozgrzeje problem znika co z drugiej strony eliminuje wtryski. Z przyśpieszeniem nie mam problemów. Co może być powodem wypadania zapłonu?? Proszę o sugestie za które z góry dziękuję.
Witam wszystkich.
Też jestem nowy na tym forum i mam podobny problem jak kolega posiadam c5 exclusive 3.0 2001 w gazie wyświetla się komunikat ANTIPOLLUTION FAULT i coś z katalizatorem (dokładnie nie pamiętam tej formułki) komunikat się pali jak i kontrolka silnika i napis serwis. Autko zapala normalnie i pracuje równo, ale gdy się nagrzewa i ma się przełączyć na gaz przechodzi w tryb awaryjny:( Zauważyłem że jak go zgaszę i ponownie zapalę i zdąży przełączyć się na gaz wszystko jest OK komunikat wyświetla się dalej ale silnik pracuje normalnie i wszystko jest w porządku może ktoś się spotkał z czymś takim i podrzuci jakąś radę co z tym zrobić?
Witam wszystkich.
Też jestem nowy na tym forum i mam podobny problem jak kolega posiadam c5 exclusive 3.0 2001 w gazie wyświetla się komunikat ANTIPOLLUTION FAULT i coś z katalizatorem (dokładnie nie pamiętam tej formułki) komunikat się pali jak i kontrolka silnika i napis serwis. Autko zapala normalnie i pracuje równo, ale gdy się nagrzewa i ma się przełączyć na gaz przechodzi w tryb awaryjny:( Zauważyłem że jak go zgaszę i ponownie zapalę i zdąży przełączyć się na gaz wszystko jest OK komunikat wyświetla się dalej ale silnik pracuje normalnie i wszystko jest w porządku może ktoś się spotkał z czymś takim i podrzuci jakąś radę co z tym zrobić?
Źle wyregulowany LPG, skład mieszanki jest zły. Powodów może być wiele od wypadającego zapłonu do starych świec, złego montażu instalacji itp.
Dołączył: 05 Gru 2012 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: C5 2.0 HDI aut 2004 oraz C5 2.0 benz aut
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 05 Gru 2012, 20:38
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Antipollution Fault
Dwa lata walczylem z Antypolution Fault , wymienialem swiece , cewki , przepustnica , przeprogramowanie komp. , sondy , oleje od 0W30 do 15W40, nawet sprawdzalem pompe oleju, iii nic. Historia byla taka: Nieregularnie auto po dluzszym (min 12h) postoju odpalalo normalnie ale po okolo 30 sec. silnik zaczynal pracowac nierowno , szarpal, wlaczal sie FAULT i byl slaby. Zaobserwowalem , ze po nagrzaniu i okolo 15 min jazdy , wylaczeniu sil. i ponownym uruchomieniu problem znikal. W ASO i na forum wspominano o szklankach, ale ze wzgledu na koszty wymiany radzilem sobie tak: odpalalem zimny silnik, czekalem az zacznie szarpac, dodawalem lekko gazu ( tak na 1200 obr. ) i jak juz wskazowka temp. ruszyla zdecydowanie do gory gasilem silnik, czekalem 5 min i ponownie uruchamialem silnik i juz pracowal normalnie caaaly dzien , oczywiscie po dluzszym postoju wszystko zaczynalo sie od nowa. W koncu trafilem na tanie szklanki w sklepie Inter Cars i przy okazji wym. paska rozrzadu postanowilem je wymienic. Wszystko kosztowalo mnie 1100zl ale bylo warto. PROBLEM ROZWIAZANY - auto odpala i pracuje normalnie, juz zapomnialem co to ANTYPOLUTION FAULT, az wierzyc sie nie chce. Mechanik powiedzial po demontazu i ogledzinach, ze stare popychacze zacieraly sie , auto nie "oddychalo" i dlatego pojawial sie "blad czystosci spalin".
Jesli ktos ma podobne objawy to nie warto kombinowac, tylko od razu wymieniac popychacze.
Witam.Posiadam C5 2.0HPI.Od jakiegoś czasu "walczę"z komunikatem Antipolution fault.Wymieniłam zawór,wtryski,cewkę,świece,pompę paliwa w baku.Efekt jest tylko taki że niie wpada już w tryb awaryjny na trasie jak wcześniej.Natomiast jak tylko poczuje miasto komunikat się włącza i auto wpada w tryb awaryjny-słabnie.Pomocy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.