Od jakiegoś czasu turbosprężarka w moim samochodzie wariuje - raz działa, raz nie. Gdy na trasie próbuję samochód rozpędzić widać, że brakuje mu mocy. Wjeżdżając pod górkę czasami trzeba redukować, prędkość spada, aż to nagle sprężarka włącza się i wbija w siedzenie. Czasami działa normalnie, czasami jakby sprężarki w ogóle nie było...
Tutaj, w Londynie, mechanik podejrzewał 2 rzeczy - EGR (był błąd w systemie), wymieniłem. Przepływomierz, wymieniłem. Chwile działało dobrze, ale znów widzę, że mimo pedału gazu wciśniętego w podłogę, najpierw nie ma reakcji, a potem, ni z gruchy ni z pietruchy samochód wystrzeliwuje jak z procy!
Czy któryś z kolegów miał podobny problem? Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Czy ktoś zna jakiegoś rozsądnego mechanika w Gdyni lub okolicach, który zna się na cytrynach...?
Uszkodzona turbina pluje olejem i gwiżdże.
Jeżeli masz tempomat, sprawdź czy reaguje na przyspieszanie tempomatem. Jeżeli na tempomat reaguje a nie reaguje na gaz, to uszkodzony jest potencjometr gazu.
Jaki to silnik?
Uszkodzona turbina pluje olejem i gwiżdże.
Jeżeli masz tempomat, sprawdź czy reaguje na przyspieszanie tempomatem. Jeżeli na tempomat reaguje a nie reaguje na gaz, to uszkodzony jest potencjometr gazu.
Jaki to silnik?
MK1 C5 - 2.0 Hdi 110KM
Tempomatu niestety nie mam. Tak na zaś zapytam, wg mnie nie ma sensu kupowanie używanego potencjometru - czy nowy to droga atrakcja...?
To może, ale wcale nie musi być wina potencjometru. Znajdź kumatego diagnostę niech podłączy samochód pod komputer, bo możesz wymieniać wszytko po kolei.
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Wto 06 Lip 2010, 20:26
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) [MK1] Wariujące turbo
Wyłącz klimatyzację i spróbuj 1 dzień pojeździc bez niej.
Zobacz jak zachowuje sie samochód.
EGR to nie tylko przepływomierz i przepustnica chciałbym zauwarzyć _________________ Prosze pytać na pw.
Wyłącz klimatyzację i spróbuj 1 dzień pojeździc bez niej.
Zobacz jak zachowuje sie samochód.
EGR to nie tylko przepływomierz i przepustnica chciałbym zauwarzyć
Klima nie działa u mnie od kiedy mam samochód, dopiero będę ją naprawiał, więc na chwile obecną jest permanentnie wyłączona... Jakieś inne pomysły?
Wyłącz klimatyzację i spróbuj 1 dzień pojeździc bez niej.
Zobacz jak zachowuje sie samochód.
EGR to nie tylko przepływomierz i przepustnica chciałbym zauwarzyć
Klima zrobiona - samochód z włączoną klimatyzacją jeszcze bardziej muli...
Przy wymianie kompresora klimy, dostałem od mechanika taki wydruczek:
Jak sam stwierdził, może skasowanie błędów pomoże, więc tak uczynił. Nie pomogło :/
Na wydruku jest jeden błąd stały - błąd przepływomierza.
Piszesz że wymieniałeś. Na nowy czy używany? Sprawdź styki, wtyczkę...
Wymieniłem na nowy - wg. mnie wymiana tej części na używaną nie ma sensu...
A o co chodzi z błędem turbo?
Po wykasowaniu błędów na komputerze pokazało mechanikowi tylko błąd świec żarowych, ale nie wiem co pokaże komputer teraz, po przejechaniu jakiegoś dystansu... Zaczynam powoli tracić cierpliwość, ale mam nadzieję, że podczas najbliższego pobytu w Polsce coś się wyjaśni, bo tutaj raczej nie mogę trafić na konkretnego, kumającego Cytryny mechanika...
To nie jest błąd turbiny, tylko błąd ciśnienia doładowania. System stwierdził, że różnica pomiędzy zadanym przez sterownik ciśnieniem doładowania, a ciśnieniem zmierzonym przez czujnik ciśnienia, jest większa niż dopuszczalna.
Przyczyn może być dużo, od nieszczelności w rurach między turbiną a kolektorem ssącym, dziurawego intercoolera, zacinającego się zaworu upustowego lub problemów z jego sterowaniem (na przykład pęknięty wężyk podciśnieniowy lub uszkodzony elektrozawór). Moim zdaniem bez kumatego diagnosty znającego silniki HDI wiele nie zdziałasz, jak zaczniesz wymieniać w ciemno to zanim trafisz stracisz sporo kasy na niepotrzebnie wymienione części.
Witam miałem to samo turbina ciągła do 3tys. obr. i wyskawiwał błąd podłączyłem go do lexi i wyszło że turbina ma za wysokie ładowanie byłem u 2-ch mechaników i nic nikt nie umiał znaleść problemu ,asz za radą naszego forumowicza który zrobił zdjęcie (morzna je znaleść kilka postów niżej)i idąć tą drogą znalazłem rurkę która idzie do swila i na samym dole był ze starości pękniety weżyk jest tam koszmarne dojście ale z pomocą 13 latka udało mi się ściągnoć stary i zalożyć nowy i to był stażał w dziesiątkę!! zrobiłem na nim 1300km po autostradzie w niemczech i po błedzie pozostało wspomnienie także probonował bym posprawdzać wszystkie węzyki bo one są w większości przyczyna generowania błedu. Guma się stażeje i w moim przypadku pękała w ręce
Jak mi się uda to wstawie zdjęcie[/img]
Głupie pytanie. Kolega widzę, że ma 2.2 Hdi. Zdjęcie zdaje się pokazuje 1.6 Hdi. Ja mam 2.0 Hdi. Rozumiem, że wszystko będzie podobne, czy czeka mnie niemiła niepodzianka?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.