Witam.Ręczny w mojej c5 odmówił współpracy.Pół roku temu reanimowałem to wszystko czyszcząc smarując lecz na niewiele się to zdało.W tej chwili prowadnice linek i same linki muszą być tak zawalone syfem że gdy zaciągne ręczny to już nie odpuści.Zdecydowałem kupić nowe prowadnice i linki.Koszt to ponad 300zł.Mam pytanie do kolegów: czy któryś z was już to samodzielnie wymieniał,czy w trakcie wystąpiły jakieś nispodzianki,utrudnienia,problemy.Czy jest to możliwe samodzielnie wymienić? Słyszałem że ponoć trzeba aż całe sanki opuszczać aby wyjąć prowadnice.Czy jest to prawda? Będę wdzięczny za szczegółowy opis jak i każdą odpowiedż.Sprawa pilna bo za tydzień przegląd tech a bez ręcznego nie pojadę.Dziękuję i pozdrawiam.
Witam.I po problemie.Wymieniłem sam linki oraz prowadnice na nowe.Dwie linki 80zł jakieś włoskie ale bardzo porządnie wykonane i dwie prowadnice za 280zł niestety oryginały bo zamienniki nie występują.Ręczny wreszcie działa jak powinien,idealnie mięciutko podnosi sie dzwignia i potem bez problemów powraca.Skończył się koszmar blokujących sie przednich kół linek w prowadnicach itp itd. Przed zamontowaniem nowych prowadnic wepchnąłem do nich dużo smaru miedziowego aby linki lekko pracowały,wyczyśćiłem dźwigienki przy zaciskach i wszystko chodzi jak w masełku:) Potem regulacja naciągu linek i po problemie.Cały problem blokującego sie ręcznego spowodowany jest korozją wewnątrz prowadnic linek (dlatego napakowałem tam smaru miedziowego) Korodująca prowadnica zmniejsza swą wewnętrzną średnicę i blokuje linkę a ta skolei trzyma hamulce itd.... Jeśli autko ma parę lat to raczej nie da sie już wyciągnąc samych linek i wymienic ich.Trzeba wymieniac i prowadnice (koszt) ale spokój na parę lat:) Teraz słowo o wymianie: wymienic same linki jesli uda wam sie je wyciągnąc z prowadnic to pikuś.Jeśli niestety trzeba będzie wymienic prowadnice to nie życzę tego najgorszemu wrogowi.Przechlapane,koszmar,tragedia!!!!! Prowadnice montowane są na etapie składania pojazdu przed montażem wydechu,osłon termicznych,zawiszenia,elemementów hydrauliki i wyjęcie tych pier.... rurek to koszmar!!! Stare rurki można jeszcze poucinac powyginac ale niestety z nowymi trzeba obchodzic sie jak z jajkiem.Włożenie na swoje miejsce nowych to prawdziwy cud!!! NIGDY WIĘCEJ!!!! Piękna była chwila gdy już siedziały na swoim miejscu.Składanie potem wszystkiego to już bułka z masłem:) Parę stówek zostało w kieszeni bo suma jaką walneli w ASO za montaż mało nie zwaliła mnie z nóg.Pozdrawiam i powodzenia:)
Też myślałem nad miedzianymi rurkami lecz gdy zobaczyłem z jak twardej i mocnej stali są zrobione oryginalne prowadnice to stwierdziłem że gdyby można było zastosować miedziane, producent napewno by to zrobił..... Ponadto stosując miedziane z jednej strony należy zrobić ok 3 cm długości kielich na linkę od strony zacisku hamulcowego a z drugiej strony zaadaptować do plastikowej złączki która to trzyma całą prowadnicę przy dźwigni ręcznego.Tak więc w warunkach domowo-garażowych wątpliwe jest doładne i podobne oryginałowi wykonanie.Dodam że do wymiany samych linek hamulcowych nie potrzeba kanału ani wyszukanych narzędzi natomiast do wymiany linek i prowadnic kanał a najlepiej podnośnik kolumnowy jest niezbędny.
Ile czasu mniej wiecej trwa wymiana prowadnic i linek? Pytam, poniewaz planuje odwiedzic "samoobslugowy" warsztat z podnosnikiem, platny za kazda godzine...
Witam.Skoro pytasz to pewnie tego wcześniej nie robiłeś,więc licz minimum 3-4 godziny.Oprócz wymiany trzeba wszystko dokładnie pooczyszczac,przesmarowac i zakonserwowac. Najgorsze jest wkładanie nowych prowadnic.Jeśli masz syna,kolegę,znajomego to niech Ci pomogą chociaż na sam moment wkładania prowadnic.Są one bardzo długie i bardzo trudno je samemu włoży (wszędzie ciasno i mało miejsca). Trzymając ze jeden ich koniec ktoś musi trzymac i nakierowywac aby drugi koniec wszedł na swoje miejsce. Osobiście udało mi sie zrobi to samemu ale co sie upociłem i kur..... nasłałem to tylko ja wiem.I jeszcze jedna rada: koniecznie zrób to na podnośniku warsztatowym (cztery łapy pod auto i cały samochód w górę) bedziesz miał wtedy mnóstwo miejsca do dyspozycji i może robota pójdzie sprawniej.Ja to robiłem w swoim kanale i choc jest duży i wygodny to jednak żle sie robiło-brakowało miejsca,kanał to tylko ok 1m szerokości wiec sie namęczyłem.Pozdrawiam i powodzenia.
Witam,u mnie natomiast reczny zaciąga się miękko i dopiero na samym końcu trzyma a było latem dobrze.Wystarczyło trochę zacągnąć i trzymał jak brzytwa.Odbija napewno bo auto zaczyna się toczyć jak stoję na górce.Czy w takim razie konieczna jest wymiana linek czy tylko regulacja,dodam że klocki mam wymienione?
Ja wymieniałem komplety podnosząc tylko z jednej strony auto. wchodząc pod niego, ściągając koniec tłumika i osłonę termiczną. Byłem przygotowany na najgorsze, a poszło całkiem nieźle. A do szczupłych nie należę. Więc uważam, iż przesadzacie, dysponując tylko zwykłą żabą (dość wysoką) można to bez problemu zrobić oczywiście auto do góry, raz z jednej, raz z drugiej strony, zależnie od prowadnic.
Warto założyć koszulki termokurczliwe na połączeniu pancerza elastycznego z rurką, tamtędy dostaje się woda do rurki i powoduje korozje. a tak uszczelni się wlot do rurki i prawdopodobnie dużo mniej syfu tam się zgromadzi. ja założyłem 4 warstwy termokurczy i już od kilku lat izolują połączenie rurki z pancerzem. _________________ Citroen ZX->Berlingo->C5
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.