Co może byc powodem niezałączania się wentylatora na chłodnicy? Czy jest jakiś element który odpowiada za jej pracę czy od razu mogę sobie wymieniać na nowy?
Dodam jeszcze że zauważyłem ten problem dopiero jak naprawiłem sobie klimatyzację. Auto mam juz prawie rok i nigdy nie miałem objawów przegrzewanie się silnika. Nawet nigdy nie było 3 kresek na wyświetlaczu. Zawsze max 2. JAk naprawiłem klime to mi się co jakis czas wyłącza stojąc w korku z powodu braku ruchu wentylatora. Jak rusze i powietrze wlatuje to znowu się klima włącza.
TAk więc wntylator nie działą mi od samego początku jak auto kupiłem dopiero teraz to zauważyłem.
Więc tak .Wentylator ma 2 prędkości. Na 1 pracuje cały czas kiedy pracuje klima. Druga jest używana do schłodzenia silnika. Z tego co mówisz wentylator pracuje ale myślę że na wysokich obrotach.Nie wiem jaki masz motor ale u mnie w 1,6 benzyna jest jeszcze rezystor wentylatora wolnych obrotów. To coś mieści sie przed chłodnica od przodu pojazdu. Jest to drut oporowy spiralny i do tego bezpiecznik termiczny który przpala się przy temperaturze nie pamiętam dokłądnie ale coś ok.180 C.Jak wymienisz całośc zapłacisz za elemnt ok. 50-60zł. Jak potrafisz kup za 5 żłw sklepie AGD ten bezpiecznik termiczny taki jak np. do żelazka i wymiń go sobie sam.Powodzenia
Więc tak .Wentylator ma 2 prędkości. Na 1 pracuje cały czas kiedy pracuje klima. Druga jest używana do schłodzenia silnika. Z tego co mówisz wentylator pracuje ale myślę że na wysokich obrotach.Nie wiem jaki masz motor ale u mnie w 1,6 benzyna jest jeszcze rezystor wentylatora wolnych obrotów. To coś mieści sie przed chłodnica od przodu pojazdu. Jest to drut oporowy spiralny i do tego bezpiecznik termiczny który przpala się przy temperaturze nie pamiętam dokłądnie ale coś ok.180 C.Jak wymienisz całośc zapłacisz za elemnt ok. 50-60zł. Jak potrafisz kup za 5 żłw sklepie AGD ten bezpiecznik termiczny taki jak np. do żelazka i wymiń go sobie sam.Powodzenia
Witam,
Powiedz proszę czy to się tyczy również wersji bez klimatyzacji? Ja mam 1.6 benzynę i ostatnio już 3 razy zdarzyło mi się, że włączało się ostrzeżenie, że silnik jest za gorący. Za każdym razem gdy jechałem w korku. Wcześniej nic takiego się nie działo.
U mnie wentylator na wyłączonej klimatyzacji w ogóle się nie kręci a na wyświetlaczu nigdy nie przekroczyło mi 2 kresek. Wentylator włącza mi się tylko na włączonej klimatyzacji.
W takim razie co może być przyczyną, że u mnie silnik się grzeje, "kreski" rosną i muszę gasić samochód? Chłodnica działa, bezpieczniki są OK. Cały problem pojawia się gdy samochód stoi (np. w korku). Podczas normalnej jazdy silnik chłodzony jest zapewne pędem powietrza, dlatego nic się nie dzieje.
W moim Picasso problemem jest niedziałający wiatrak. Być może silniczek się spalił i muszę wymienić cały wiatrak. Ale czy ktoś się orientuje czy można wymienić sam wiatrak w Picasso czy trzeba od razu wymienić wiatrak z obudową/wspornikiem?
U mnie nie działa wentylator I biegu (wolniejszy) - ogólnie wentylator załącza się tylko przy klimie oraz po przekroczeniu temperatury silnika powyżej 110 stopni bodajże. Po sprawdzeniu opornicy okazało się że uległ awarii ten element zwany jako bezpiecznik termiczny. W tej sytuacji albo mogę spróbować zakupić ten bezpiecznik albo zakupić cały opornik. Na allegro widzę dużo ofert z opornicami ale żaden nie wygląda tak samo jak mój (od 1.6 hdi). Czy wiecie czy da się zakupić tylko ten sam element bezpiecznika ??
Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Xsara Picasso
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 25 Lip 2012, 19:51
Temat postu:
Naprawiłem sam
Witam,
Jako że jestem nowy na tym forum witam serdecznie.
Na początku chcę się pochwalić, że dzięki temu, że chwilowo brak kasy i nie wchodziła wizyta u mechanika, naprawiłem po przegrzebaniu forum sam wentylator.
Objaw był taki, że wentylator nie kręcił w ogóle, ani przy włączonej klimie ani jak silnik był gorący.
Dzięki informacjom znalezionym na forum udało znaleźć mi się przyczyną. Było to przepalony bezpiecznik MAXI.
W mojej Xsarze Picasso 1.6 z 2007 bezpieczniki te są z boku skrzynki/pudełka, w którym znajdują się bezpieczniki w komorze silnika. Normalnie ich nie widać.
Zdjąłem pokrywę pudełka, w którym znajdują się bezpieczniki pod maską.
Odpiąłem trzy duże złącza, tu trzeba uważać bo złącza otwiera się pociągając w bok takie czerwone coś co jest z boku złącza. Podczas wyciągania w bok złącze się podnosi do góry,
Wyjąłem skrzynkę z bezpiecznikami z pudełka
Dopiero po wyjęciu widać bezpieczniki MAXI, które znajdują się z lewej strony skrzynki.
Wymieniłem przepalony bezpiecznik i jak na razie wentylator ruszył.
Jak widać naprawa była prosta, ale bez info na forum że są bezpieczniki MAXI i jak się do nich dostać, skończyłoby się wizytą u mechanika.
Mój problem jest bardzo podobny, więc się podepnę.
Nie włącza mi się w ogóle wentylator - klimatronik, 2.0 hdi 2001r.
Po odpaleniu klimy cisza. Kilka razy udało mi się rozbujać wentylator ręcznie i wtedy chodził normalnie do zgłaszania auta.
Dodam, że mam też (ostatnio bardzo rzadko) efekt uszkodzonego czujnika temperatury, po włączeniu zapłonu wywala komunikat o wysokiej temperaturze, ale wtedy też nie włącza się wentylator - no chyba że go bujne ręką, to zadziała na maxa.
Proszę o poradę jak to zrobić. Dysponuję miernikiem, średnią wiedzą z zakresu elektryki i jestem zdesperowany
Czy wiecie czy da się zakupić tylko ten sam element bezpiecznika ??
Pewnie się da w sklepie z częściami AGD ale problemu to nie musi załatwić.Ten bezpiecznik nie przepala się bez powodu a jedynie gdy spirala opornicy grzeje nadmiernie.To się dzieje gdy wentylator bierze za duży prąd a to z kolei świadczy że się zaciera łożysko i coraz ciężej się obraca wiatrak.Przed odtrąbieniem zwycięstwa w związku z naprawą opornicy koniecznie trzeba sprawdzić wentylator czy lekko chodzi i najlepiej zmierzyć pobór prądu.ŻADEN bezpiecznik (ani elektryczny ani termiczny ) nie przepala się bez powodu.On jedynie sygnalizuje że gdzieś jest problem,który trzeba wpierw usunąć żeby się wszystko nie powtórzyło. _________________ ton
A gdzie znajduje się ten bezpiecznik termiczny? Czy do tej operacji trzeba zwalić zderzak?
I czy w XP też są te bezpieczniki MAXI i gdzie?
Pozdrawiam.
Bezpiecznik termiczny jest w rezystorze wentylatora,który umieszczony jest na płycie czołowej obok wentylatora.Są różne rodzaje w różnych modelach xp.Dostać się można do niego tylko z przodu demontując atrapę.Natomiast bezpieczniki elektryczne są w skrzynkach w komorze silnika i w kabinie pod klapką po lewej stronie kierownicy.Trzeba sprawdzić w instr.obsługi który jest od wentylatora.U Ciebie jednak wygląda to na ewidentnie uszkodzony silnik wentylatora.Skoro po ruszeniu śmigła podejmuje pracę to znaczyć to może że jest przerwa w części uzwojenia wirnika i niektóre cele komutatora są nieczynne.Gdy po zatrzymaniu silnika uszkodzona cela wypadnie na szczotkę,to obwód się nie zamknie i trzeba ruszyć silnik żeby zaczął działać.Do tego jest b.słaby bo nie ma pełnego uzwojenia.To jest najbardziej prawdopodobna przyczyna i od tego trzeba zacząć.Dostać się do wentylatora i sprawdzić podłączając do 12v czy w każdej pozycji sam ruszy.Jeśli choć raz nie ruszy-na złom.Na allegro są setki używanych za marne pieniądze do kupienia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.