Witam.
Ktoś wie o jakich parametrach ma być ten bezpiecznik termiczny ?
I jak zdjąć tą atrapę aby się dostać do niego ?
Pozdrawiam
Nie pamiętam jaka jest temp.przetopienia bezpiecznika,zresztą jest wiele rodzajów rezystorów w Xs.pic.i bezpieczniki mogą się różnić.Nie warto się w to wikłać,bo wymiana nie jest łatwa.Bezpiecznik nie może być lutowany,musi być zaciśnięty tak jak oryginalny co w warunkach domowych nie jest łatwe.Lepiej kupić cały używany rezystor ,których na allegro jest dużo i są tanie.Zalecam wzięcie pod uwagę porad zawartych we wcześniejszych postach tego tematu.
Do wentylatora dostać się można demontując zderzak i cały przód auta.
Innej drogi nie ma,ale cała operacja nie trwa nawet godziny. _________________ ton
Witam.
Ktoś wie o jakich parametrach ma być ten bezpiecznik termiczny ?
I jak zdjąć tą atrapę aby się dostać do niego ?
Pozdrawiam
Nie pamiętam jaka jest temp.przetopienia bezpiecznika,zresztą jest wiele rodzajów rezystorów w Xs.pic.i bezpieczniki mogą się różnić.Nie warto się w to wikłać,bo wymiana nie jest łatwa.Bezpiecznik nie może być lutowany,musi być zaciśnięty tak jak oryginalny co w warunkach domowych nie jest łatwe.Lepiej kupić cały używany rezystor ,których na allegro jest dużo i są tanie.Zalecam wzięcie pod uwagę porad zawartych we wcześniejszych postach tego tematu.
Do wentylatora dostać się można demontując zderzak i cały przód auta.
Innej drogi nie ma,ale cała operacja nie trwa nawet godziny.
Ostatnio lutowałem bezpiecznik w Peugeot 307 i chodzi do dzisiaj
Problem rozwiązany.
W moim przypadku tak jak przypuszczałem był uwalony bezpiecznik termiczny. Nabyłem nową sztukę, polutowałem i działa. Obyło się bez ściągania zderzaka, trzeba sobie ułatwiać a nie utrudniać
Posiadam XP 2002r 2.0 HDi 90km. Rok temu miałem drobną stłuczkę. Wymieniłem tylko silniczek od wentylatora bo tamten jakoś trafiło i od tamtej pory mam problem z wentylatorem. Gdy właczona jest klima (klimatronik) słychać jak wentylator startuje i czuć obciążenie silnika ale startuje tylko dosłownie na pare sekund i tak jakby na maks obroty i gaśnie i tak co chwila gdy stoi. Ale gdy na wyświetlaczu przekroczy temp 3 kreski silniczek nie startuje aby schłodzić chłodnice. O co kaman? Do tej pory mi to nie przeszkadzało bo nie poruszam isę w korkach itd ale troche to uciążliwe staje się?
Jak załączysz klimę to około 3-4 sekund powinien załączyć się wentylator, który ma się kręcić cały czas. U Ciebie włącza się drugi bieg. Prawdopodobnie masz uwalony pierwszy bieg i dlatego wentylator raz sie włącza i raz wyłącza. A dzieje się to dlatego żeby zapobiec uszkodzeniu układu klimatyzacji, ponieważ robi sie duże ciśnienie a wentylator je porostu zbija. Na przewodzie układu klimy masz zawór który odczytuje ciśnienie.
To że nie załącza się pierwszy bieg, to wina rezystora topikowego. A skąd wiesz że nie chodzi wentylator jak sa trzy kreski od temperatury ? Nie załącza się wentylator jak jest klima włączona ?
Topikowy czyli ten termiczny na obudowe wentylatora jak dobrze rozumiem? czarny i biały/szary trzeba sprawdzić który to? No jak klima chodzi to jak wyskoczą 3 kreski na wyświetlaczu to się nie załączył. a jeśli dobrze pamiętam to i po zgaszeniu silnika wentylator troche chodzić powinien czyż nie tak?
Ja mam problem następujący. Przy włączonej klimie wiatrak się kręci. Jak wracałem z nad morza i stojąc w korku (z klimą) to dwa razy mi zgasł silnik i dopiero po wystygnięciu odpalił ponownie. Nie włączał się wentylator gdy wskoczyły 3 kreski. Nawet na postoju gdy wskoczyły 3 kreski to nie ruszył. Dnia następnego gdy samochód stał na upale, nie dało się go odpalić, dopiero po paru "zakręceniach" ruszył. Mechanik mówi że może "cewka się przegrzewa". Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Obstawiam że bezpieczniki dobre, bo wiatrak chodzi przy klimie.
Kolejny test. Zostawiłem samochód na chodzie w upale bez włączonej klimy. Jak wychodziłem wiatrak się nie kręcił, jak wróciłem wiatrak chodził ale wolno, na takiej prędkości jak przy klimie. Jak dojechałem do domu, temp wskoczyła na 3 kreski, ale wentylator się nie włączył. Czyli tak jakby wiatrak nie wchodził na "drugi" bieg. Co radzicie?
Kolejna niespodzianka. Podczas jazdy zamrugała kilkukrotnie kontrolka od silnika, silnik stracił moc i zgasł. Myślałem "znowu się przegrzał". Po odczekaniu około godziny samochodu niestety nie dało się odpalić. Już wiedziałem że nie ma to związku z temp. silnika. Dopiero rano, gdy silnik był zimny, samochód odpalił a żadna kontrolka nie mrugała. Co to może być? Cewka, czujnik położenia wału?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.