Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): wrocław Posiadane auto: brak
Piwa: 0/6
Wysłany: Pon 19 Kwi 2010, 18:02
Temat postu:
CITROEN C5+LPG dobrana para ?
Witajcie,
Planuje zakup c5 z 2007 r niestety wszystkie diesle mają duże przebiegi i trochę strach:)
pomyślałem więc o benzynie + lpg
tylko czy to dobre połączenie macie jakieś doświadczenia ?
zachęcam do wymiany doświadczeń (jakie silniki, jakie instalacje, jakie spalanie itp)
Pozdrowienia dla wszystkich szczęściarzy posiadających C5
witam. ogólnie do nowych typów silników powinno się zakładać gaz sekwencyjny (BRC, LOVATO, LANDI RENZO) polskich instalacji nie polecałbym... zwykła instalacja na dłuższą metę nie zda egzaminu... z czasem samochód może zacząć np. "strzelać" na gazie co może spowodować uszkodzenie ukadu dolotowego... w instlacji sekwencyjnej raczej takie przypadki nie mają miejsca. jeśli będzie się w odpowiednim czasie robić przegląd takiej instalacji (wymiana filtrów, regulacja itp) będzie ona dobrze służyć ładnych kilka lat... jeśli chodzi o wpływ gazu na silnik to jest on znikomy (pod warunkiem że gaz będzie dobrej jakości). przy instalacjach gazowych zaleca się robienie kilunastu kilometrów miesięcznie na benzynie dlatego ze bywają przypadki uszkodzeń np wtryskiwaczy lub pompki paliwowej w sytuacji gdy jeździ się non stop na samym gazie. rzecz jasna instalacja gazowa sekwencyjna wymaga określonego poziomu benzyny w zbiorniku gdyż samochód jest zawsze odpalany na benzynie...
pozdrawiam
Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): wrocław Posiadane auto: brak
Piwa: 0/6
Wysłany: Wto 20 Kwi 2010, 06:55
Temat postu:
Re: ( Citroen ) CITROEN C5+LPG dobrana para ?
duże czyli od 150 tyś
większość to auta firmowe a są tacy którzy twierdzą że takie samochody robią nawet do 100 tyś rocznie więc żeby opłacało się sprowadzić "trzeba cofnąć licznik"
ja robię tak do 25 tyś rocznie czyli średnio
autko planuję eksploatować ok 4lata
150 tyś to nie jest duży przebieg na diesla.. tym bardziej ze nie wierzę że 3 letni sprowadzony C5 w benzynie będzie miał mniejszy- jeśli ma to raczej kręcony był. Nikt -nawet w Niemczech czy Francji nie kupuje C5 "tylko na miasto na zakupy"- te autka latają na trasach.
Wszystkie sprowadzone na handel są albo po przejściach albo mocno kręcone. Tragedia to te z rynku włoskiego , tam juz na miejscu robią przekręty i lewe wpisy do książki- sam na takiego przed kupnem natrafiłem..
Wystarczy pogadać z handlarzami- zadbane, nie wyjeżdzone egzemplarze sa w takich cenach że ich na handel się nie opłaca sprowadzić..
Jeśli chcesz kupić C5 z pewnym 100% przebiegiem poniżej 120 tyś z rocznika 2007 to tylko kupiony w Polsce lub samemu szukać i sprowadzić bez handlarza.. ale będzie znacznie drożej
Przed zakupem swojego C5 oglądałem ponad 10 egzemplarzy sprowadzonych do Polski i w benzynie i w dieslu i 99% procent z nich było po "przekręcie" lub "mocno podejrzanych.."
Zdecydowałem się zapłacic więcej i kupić egzemplarz z 2007 roku, z polskiego salonu właśnie diesel po przebiegu 150 tyś. z wszystkimi papierami ale i tak sprawdzałem go tak w miejscu zakupu jak i serwisu oraz w swoim ASO.
Wiem że przebieg jest prawdziwy. Silnik, mechanika, elektronika i zawiesznie auta działają bez zarzutu.
Na wstępie zmieniłem 4 tarcze wraz z zaciskami, oraz komplet paska rozrządu, olej i wszystkie filtry
Odnośnie przebiegu i kupowania auta od handlarzy w 100 procentach popieram przedmówcę. Sam kiedyś naciąłem się na forda z małym przebiegiem "bezwypadkowy, używany przez kobietę, drugi samochód w rodzinie, stan idealny". Po kilku miesiącach okazało się, że ford był po zderzeniu czołowym, licznik cofnięty o co najmniej 100 tys. km, a stan idealny miał wyłącznie lakier, z tej prostej przyczyny, że był położony po "wyklepaniu" samochodu.
Moją cytrynę kupiłem sam w Holandii, za średnią cenę, była przejechana po błotniku i drzwiach, bez naruszenia istotnych elementów (silnik, zawieszenie) na liczniku miała 270 tys. km. Widziałem, co brałem, jestem z samochodu bardzo zadowolony. Podczas pobytu w Holandii widziałem też inne samochody. Te w dobrym stanie były znacznie droższe, niż w Polsce. Tani był natomiast złom samochodowy. Taki właśnie złom po naprawie sprzedawany jest jako bezwypadkowy w atrakcyjnej cenie.
Co do gazu - miałem kiedyś gaz w lancerze, 8 miesięcy regularnie odwiedzałem warsztat, w końcu znaleźli usterkę - element instalacji gazowej był fabrycznie uszkodzony. Po usunięciu usterki samochód pracował bez zarzutu, stracił trochę na mocy, eksploatacja - 15 - 20 zł/100 km. Teść ma w vectrze instalację sekwencyjną od 5 lat, żadnych problemów, nawet nie odczuwa się, że jest tam gaz. Sam też zastanawiałem się nad kupnem benzyniaka, ale skoro trafiła się cytryna w dieslu, w dobrym stanie i cenie, to przestałem się zastanawiać :)
Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): wrocław Posiadane auto: brak
Piwa: 0/6
Wysłany: Wto 20 Kwi 2010, 19:10
Temat postu:
Re: ( Citroen ) CITROEN C5+LPG dobrana para ?
no dobra Panowie,
wiem że macie rację z tymi handlarzami, wystarczy popatrzeć na ceny w ofertach internetowych z niemiec itp.
znalazłem cytrynkę z 2005 kupiona w kraju 80 tyś ASO itp.tylko że gość chce za nią 30 tyś a to sporo jak na ten rocznik no i z tego co mówił właściciel jeździł nią po mieście więc sprzęgło napewno niebawem padnie
a i zawieszenie też pewnie swoje dostało
zastanawiam się nad takim rozwiązaniem :
poprosić sprzedawców o skan książki servisowej następnie na podstawie pieczątki odnaleźć w necie dany servis, zadzwonić zapytać co robili przy jakim przebiegu
myślicie że to ma jakiś sens?
czy servis udostępni mi te dane?
czy podrabiając książkę, "lewe" przeglądy trafiają do systemu komputerowego?
Jeśli ten C5 ma rzeczywiście tylko 80 tyś jest kupiony w Polsce i nie jest bity to to jest bardzo dobra cena!
I warto go oglądnąć
Przy takim przebiegu zawieszenie powinno być igła- wbrew pozorom jest ono bardzo trwałe
Jedynym rozwiązaniem jest sprawdzenie auta u zaufanego mechanika który zna citroeny a najlepiej w ASO..
Co do wpisów w książce to wątpię żeby ktoś bawił się w wprowadzenie do systemu lewych danych dla auta za 30 tyś zł..
Pamiętaj jednak że w ASO moga sprawdzić przebieg tylko do momentu serwisowania u nich.. Będą mieć też dane wszystkich napraw gwarancyjnych.
Bardzo dokładnie zbadaj auto dobrym miernikiem lakieru
Życzę powodzenia z zakupie!
Jeśli go kupisz to koniecznie się pochwal tutaj
Pozdrawiam!
witam, dyskusja troszkę odbiegła od tematu czyli cytrynka+lpg...
od wytrawnego gazownika słyszałem że w c5 w kontekście montażu gazu nie ma ogólnych przeciwwskazań, jednak ważny jest stan katalizatora po większych przebiegach - ma to wpływ na powstawanie błędów antypollutoion foult na sondzie za katalizatorem w przypadku jego nie najlepszego stanu
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gostynin Posiadane auto: C5 X7 2009 2.0HDI AM6 oraz C4GP 1,6eHDI- był Mk.I Break 1.8Pb +LPG by STAG
Piwa: 2/0
Wysłany: Sob 01 Maj 2010, 12:23
Temat postu:
Re: ( Citroen ) CITROEN C5+LPG dobrana para ?
Witajcie
Ja swojego citroena kupiłem od polskiej firmy, kupionego w polskim salonie. Użytkowany był przez 2 osoby w ciągu 5lat. Miał przejechane prawie 240kkm ale z każdego pobytu w serwisie Citroena był kwitek oraz informacje co było robione. Przy przebiegu 240kkm założyłem sekwencję STAG. Przejechałem już ponad 20tys bez najmniejszego problemu - trzeba tylko regularnie wymieniać wszystkie filtry. Mam kombi z najmniejszym silnikiem 1,8. Lekko odczuwalna różnica pomiędzy LPG a benzyną jest tylko podczas długiego podjazdu pod górkę z włączoną klimą - wtedy ma się wrażenie (może subiektywne), że jednak na benzynie jakoś sprawniej przyśpiesza. Instalacja jest całkowicie bezobsługowa - uruchamia się zawsze na benzynie a po osiągnięciu temp.30C w ciągu 5s przełączy na gaz. Wpływ jakości gazu jest duży - nie chodzi o prychanie, kichanie i takie tam ale widać to na samym zasięgu - potrafi spaść o 50-70km (przy 300km przejeżdżanych na baku) przy bardzo powtarzalnych warunkach użytkowania w małym mieście i dojazdach do pracy 22km w jedną stronę. Niemniej jednak najważniejsze jest dobre zaprogramowanie komputera do współpracy z silnikiem. Jak znajdziesz zaufany warsztat zajmujący się tylko gazem i zainwestujesz w dobrą instalację to samochód odwdzięczy się bezproblemową pracą silnika i niskimi kosztami spalania - testując na autostradzie na odcinku 350km przy średniej z tych km na poziomie 115km/h (ciągła jazda w ok.140-150km/h) i 4osobach na pokładzie, moja cytrynka spaliła 11,5l gazu na 100km i było to największe zużycie jakie zauważyłem podczas użytkowania C5. Opinia moja nie jest osamotniona bo możesz znaleźć w necie lub na tym lub podobnym forum bardzo dużo pozytywnych opinii szczęśliwych użytkowników C5
Opinie te dotyczą niestety tylko silników 1,8 i 2,0l. Do V6 3.0, która ma problem z chłodzeniem specjaliści nie polecają instalacji.
Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: C5
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 25 Paź 2011, 16:11
Temat postu:
Re: ( Citroen ) CITROEN C5+LPG dobrana para ?
Witam
W 2009 roku trafiła mi się dobra okazja i dorwałem dwu letnią C5 z 2007 roku, tuż po zakupie zdecydowałem się na montaż instalacji BRC Sequent 24 (motor 2.0 16V), jak go kupiłem miał 140tyśkm nalatane wiec trochę sporo jak na tak nowe auto, teraz ma około 180tyś km, dokładnie 39tyś km zrobionych na gazie!. Motor jak i całe auto pracuje bez zarzutów, miałem już dwa przeglądy, jeden po 15tyś km, drugi po 30tyśkm, wymienione zostały tylko filterki, sprawdzona szczelność gazu i drobna regulacja. Po pierwszym przeglądzie spalanie spadło z 11-12litrów gazu w cyklu mieszanym do 10 litrów! Teraz za jakieś 6 tyś szykuje mi się kolejny przegląd, zobaczymy czy wszystko dobrze. Z własnego doświadczenia uważam że silniki w cytrynach naprawdę dobrze znoszą gaz, wiec nie ma co się przejmować. Jak będziesz już zakładał wybraną przez siebie instalacje poszukaj sobie jakiegoś dobrego serwisu gdzie zrobią Ci to porządnie to będziesz miał spokój na lata. No chyba że wolisz zaoszczędzić 200zł a później co miesiąc latać co miesiąc na serwis. Od siebie polecam Energy Gaz Polska w Warszawie!
Pozdrawiam
witam,
mam już 1 rok gaz brc i nie mam żadnych problemów z nim. Jedyną usterka jaką mnie spotkała to uszkodzony czujnik temp. wtedy cytryna miała problem z uruchomieniem na benzynie.
Panowie a jak tam zużycie oleju na LPG, bo mi lyka sobie że 3 setki na 1000km i podobno jest to normalne. Napiszczie jak jest u was.
115 tys km przejechane na holenderskiej instalacji VSI Prins, całkowity przebieg 175.000km. Instalacja droga, ale jej bezproblemowość ta takim dystansie wynagradza to.
Silnik 2.0 jest stworzony do LPG, a sama instalacja oraz silnik to najbardziej niezawodne elementy samochodu.
Niewielkie zużywanie oleju przy silnikach EW (1.8 i 2.0) to częsty przypadek, niezależny od tego na jakim paliwie auto jeździ. U mnie znika mniej więcej 1 litr przez 10.000km.
Spalanie LPG to 9-10 trasa, 12-14 zakorkowane miasto. _________________ C5 Break 2.0 16V Automat Exclusive 2003 + LPG VSI Prins.
Ja w 2.0 automacie mam brc włoską instalacje tak jak kolega pisze auto stworzone do gazu nawet jest miejsce na zawór w wlewie paliwa ---przy mniej pasywnej jeździe można zejść do 8.2 na trasie w mieście raczej już oszczędniej się nie da chyba że wolniej ruszać powiem więcej przy mocno zakorkowanym mieście nawet 16 litrów wciągnie ale przypominam że to automat pali z 2 litry więcej
witam,
właśnie zaliczyłem przegląd po 10 kkm od montażu w moim V6 instalacji STAG 300-6, w tym czasie jazda po mieście i wycieczka do Niemiec i z powrotem( na tempomacie non-stop 150 km/h). Zakładałem u renomowanego instalatora (znany w środowisku gazowników) i jestem ODPUKAĆ zadowolony. Spalanie w miescie 12-14 l lpg, w trasie podobnie, bo kto jeżdzi ekonomicznie mając 200 koni
Generalnie dedykuje ten post wszystkim niezdecydowanym co do lpg
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen ) LPG -CNG forum
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.