witam, pytanie jak w temacie - czy warto najmocniejszą c5? auto już jakiś czas temu mnie oczarowało zupełnie i wiem że nie chcę żadnego innego.
początkowo szukałem 1,8 lub 2,0 bo nie chcę diesla ale po oględzinach kilku aut powoli zastanawiam się nad zmiana obiektu poszukiwań...
ale znalazłem 3,0 v6 z manualem! auto w fajnym stanie, za przystępną cenę tylko pytanie: czy kupując najmocniejszą wersję z silnikiem o raczej słabej renomie nie dokonam rytualnego samowystrzelenia w kosmos???
proszę opamiętajcie mnie i wybijcie mi ten zakup z głowy lub poprzyjcie jako całkiem sensowny. co do spalania to jeśli jest jedyna wadą tego silnika to lpg da radę - wiem bo troszkę poszukałem na forum lpg-info
pozdrawiam i niecierpliwie czekam na opinie
Re: ( Citroen C5 ) czy warto c5 3,0 V6? prośba o radę przed zakupem
moim zdaniem to rewelacyjny silnik.dlugo szukac takiego drugiego u konkurencji.fakt jest ,ze montowany we wszystkich francuzkich autach,renault,peugeot,citroen.wymiana rozrzadu co 120tkm.mam ten silnik w 406,przebieg ponad 300tkm,z tego ca.100tkm zrobilem w 1.5 roku,dotychczas wymieniony raz rozrzad po zakupie,zuzycie paliwa w moim przypadku srednia 10,5/100.niestety niewiem dlaczego jest uwazany za awaryjny silnik i drogi w naprawie.jedyny mankament w obsludze to wymiana swiec od strony sciany grodziowej,w tym celu trzeba zdemontowac kolektor ssacy/15min/.osobiscie polecam ten silnik do tego modelu,pozdr _________________ Piwa nie stawiaj,piję tylko czystą...
Re: ( Citroen C5 ) czy warto c5 3,0 V6? prośba o radę przed zakupem
2001, 5 lat w Danii (kurcze ma nawet webasto - a ja nie mam okien na parking hahaha) ostatnie 2,5 roku w Polsce, liftback
a silnik jest niesamowity, bardzo elastyczny, kulturalnie pracujący (dyskretny, beż żadnych ryków z tłumika) przy spokojnej jeździe pali 10-12 l, przy mniej-spokojnej nie ma ograniczeń w zużyciu paliwa
p.s. dalej jestem pod wrażeniem
i mała anegdotka anegdotka: wczoraj wsiadłem do meganki żony i mówię po kilku metrach : kurcze zawieszenie do roboty...
Re: ( Citroen C5 ) czy warto c5 3,0 V6? prośba o radę przed zakupem
Przebiegiem się nie przejmuj ale proszę zmień pasek rozrządu..
Oraz:
Masz model sprzed liftingu więc:
KONIECZNIE sprawdź wiązkę elektryczną pompy LDS w swojej C5 MkI - bo zdarzają się samozapłony!
Podaję wypowiedź jednego z klubowiczów Klubu Cytrynki:
Witam wszystkich!
po ostatnich przejściach w mojej cytrynie C5 proszę, błagam i namawiam was do sprawdzenia w jakim stanie jest wasza wiązka zasilająca pompę zawieszenia. Dlaczego???
Otóż temat był już wałkowany w dwóch wątkach:
Klub Cytrynki - Pożar
oraz
klub Cytrynki - Wyświetliło komunikat suspension presue fault
ale chcę to napisać w jednym miejscu aby każdy zobaczył, przeczytał i sprawdził a więc teraz najważniejsze o co chodzi:
W mojej cytrynie nastąpiło zwarcie na wiązce zasilającej pompę zawieszenia ze względu na to iż się ona przetarła! Przecierała się ładnych parę lat jak sądzę!! Spaliło mi pompę, stopiło wiązkę zasilającą oraz gniazdo wpięcia zasilenia do pompy LDS. Zdjęcia pompy zamieszczę może w weekend jak znajdę czas!!!
Diagnoza z ASO brzmiała:
Przetarcie wiązki elektrycznej (powiązana z ta główną co jest w samochodzie) doprowadzajacej zasilanie do pompy BHI spowodowalo zwarcie (przewod przetopiony). Oprocz tego zwarcie spowodowalo spalenie pompy. Nie wybilo zadnego bezpiecznika gdyz bezpiecznik za to odpowiedzialny jest zbyt duzy 40A. Wiązka znajduje się tuż obok kabla zasilającego lampę przednią prawą. Przeciera się gdyż nie jest w osłonce! Gdy juz jest przetarta to np.: podczas najechania na dziurę czy tez ruszenia, przesuniecia jej podczas wymiany chociazby zarowki powoduje zwarcie z masą!!! Znane są przypadki, że kabelek się tlił i nastąpił pożar! W ASO powiedzieli, ze jest to wada cytryn C5 chyba Mk I i nie było akcji serwisowych ale za kazdym razem gdy ingeruja w przod auta to sprawdzaja ta wiazke!
Z wątku pożar wypowiedź innego klubowicza dotycząca wiązki!
"Kurczę jak to przeczytałem, pobiegłem od razu sprawdzić stan wiązki w okolicach pompy LDS... i ku mojemu zdumieniu przewody zasilające pompę są wytarte poprzez wiązkę idącą do reflektora... wydaje mi się że przetarciu może jednak ulec wiązka idąca bezpośrednio po blasze obok zbiornika LDS... bo nie jest zabezpieczona peszlem lecz owinięta tylko taśmą. W innych miejscach nie sprawdzałem" - Sebastian Sobula.
Podsumowując SPRAWDŹCIE SWOJE WIĄZKI! w okolicy pompy LDS!!
Jeśli ktoś ma możliwość niech zrobi zdjęcie i zamieści w którym miejscu sprawdzać! Ja postaram się w weekend parę fotek cyknąć i zamieścić!
Do adminów proszę o nie kasowanie tego wątku gdyż w moim przekonaniu jest to wątek przydatny dla wszystkich i moze zaoszczedzic stresow i nieprzyjemnosci!
Re: ( Citroen C5 ) czy warto c5 3,0 V6? prośba o radę przed zakupem
szykuje się na kontrolę wiązki w ten weekend bo ostatnio coś aura była przeciwko mnie
ale dzięki za radę , zresztą przed zakupem przeczytałem chyba całe forum od deski do deski więc mam cały wykaz co jest do zrobienia/sprawdzenia
pozdrawiam
kupiłem tydzień temu C5 3.0 V6 Exclusive,z 2001r., z lpg, webasto, ksenonami i masą wszelkich bajerów. Auto ogólnie ok, ale jest kilka drobiazgów do "zrobienia" więc będę miał zajęcie na jakiś czas.
Webasto to bajka na zimę, przy -20 po godzinie grzania mam w aucie cieplutko kosztem 0,6l pb
Hydractive III działa prawidłowo, ale poci się przy lewym tylnym kole spod takiej gumowej osłony (mam nową na wymianę), więc mam nadzieję że to nic poważnego.
Spalanie gazuto 10l trasa i ok.15 miasto.
No a ogólnie wrażenia z jazdy są pozytywne, zwłaszcza że silnik jest po kapitalce (udokumentowanej).
Re: ( Citroen C5 ) czy warto c5 3,0 V6? prośba o radę przed zakupem
Witam,
Panowie jak wiadomo z innych postów nabyłem C5 III z silnikiem 1.8. Narazie bajka ale chodzi za mną brak hydroactive a ponoć do tej wersji go nie ma.
Możecie dać jakieś sugestie co do wersji 3.0?
Awaryjność silnika? Czy spalanie będzie takie samo jak w starszych czyli ok 10-12 na spokojnej jeździe?
U mnie pali obecnie 7 przy spokojnej :p acz w tej wersji ponoć nie ma hydro a C5 III jest takie śliczne, że zmiany nie przewiduję
Jakieś rady odnośnie 3.0?
A może te THP nie są aż takie złe?
Re: ( Citroen C5 ) czy warto c5 3,0 V6? prośba o radę przed zakupem
Witam, zdaje się że od liftu jedynki silnik 3,0 wychodzi tylko w automacie więc na 12 litrów bym nie liczył (chyba że w trasie), ja mam I w manualu i jestem bardzo zadowolony: 12-13 litrów lpg, silnik bezawaryjny z wyłączeniem cewek, bardzo elastyczny, na temat automatu się nie wypowiem bo nie mam do tego podstaw a nie chcę powielać zasłyszanych opinii.
thp o które pytasz to jest bezpośredni wtrysk chyba więc kwestia gazu też nie jest taka prosta... oczywiście się da ale... i o to ale chodzi
Re: ( Citroen C5 ) czy warto c5 3,0 V6? prośba o radę przed zakupem
Z w miarę świeżym programem skrzyni spalanie 3.0V6 (ES9A) w MKII utrzymuje się w granicach 14-15 litrów. W korku niestety momentalnie skacze do około 18. Przy oprogramowaniu, które było wgrane fabrycznie, spalanie jest o około 2 litry wyższe. Główna różnica którą wprowadzili, to odcięcie paliwa po zdjęciu nogi z gazu. W trasie można zejść do około 10 litrów, ale trzeba utrzymywać nieprzyzwoicie przepisowe prędkości. Przy około 160 km/h spalanie nie będzie mniejsze niż z miasta.
Sam silnik jest genialny (elastyczność, brzmienie) i jak pisze adamotoja, bezawaryjny. Niestety automatyczna skrzynia biegów (AM6) odejmuje mu sporo z osiągów, których można po nim oczekiwać.[/b]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników oraz porady przed kupnem auta.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.