Otóż opisze trochę historie problemu. Około grudnia pojawił się u mnie po raz pierwszy komunikat "Depollution System Faulty", który jak się okazało związany był z błędami 0351 i 0352. W styczniu wymieniłem cewkę i świece i przez jakiś czas ten problem się nie pojawiał.
Aktualnie sytuacja wygląda tak, że przy jeździe zarówno LPG jak i PB auto potrafi szarpnąć po czym pojawia się komunikat "Depollution System Faulty" (zdarza się, że auto również gaśnie) jednak co ciekawe zazwyczaj dzieje się to w momencie gdy auto jest rozgrzane.
Raz była sytuacja, że po zgaśnięciu miałem problem z odpaleniem i dopiero odpięcie klemy i ponowne jej włożenie pozwoliło odpalić samochód, oczywiście znowu podpiąłem pod kompa i błędy te same 0351 0352.
Stąd moje pytania:
- Czy jest szansa, iż druga cewka jest również uszkodzona?
- Czy jest ktoś z Łodzi i jest w stanie mi wskazać elektryka samochodowego/pomóc w diagnozie problemu? Najbardziej prawdopodobna wydaje się opcja uszkodzonego BSM, jednak wydanie 500-800 zł na używany/nowy modu, gdy nie ma pewności, że to pomoże to trochę ryzyko
- Czy ma ktoś inne pomysły co może być nie tak?
Takowego błędu nie ma, ale za to jest P0351 i P0325, na którym wskazuje cewkę albo problem z instalacją i podejrzewam, że w Twoim przypadku najszybciej cewka padła.
Co do samej cewki... to jak pisałem wymieniana była w styczniu na oryginał Valeo (i po wymianie pojawiły się te same błędy co przed nią).... tak więc muszę znaleźć dobrego elektryka, który sprawdzi instalacje i jeśli się okaże, że same kable i kostki są ok to zostaje mi zaryzykować z kupnem BSM i liczyć że problem zniknie...
była w styczniu na oryginał Valeo (i po wymianie pojawiły się te same błędy co przed nią)
Od razu zaraz po wymieniane pojawiły się błędy czy później?.
BSM nie jest tutaj niczego winny, bo mając takowe błędy wskazują na uszkodzenie uzwojenia cewki. (jaki kolor wtyczki masz na cewce)
Przepraszam, że dopiero teraz odpisuje ale nie zaglądałem na kompa.
W między czasie byłem u elektryka, który pomierzył mi napięcia i okazało się że wszystko jest ok. Niestety elektryk nie był w stanie mi pomóc, ponieważ nie znał się totalnie na Citroenach... próbował mi wmówić ze BSM trzeba kodować po wymianie i nie miał pomysłu co dalej zrobić.
Co do samych objawów to może komuś na przyszłość się przyda ale u mnie oprócz błędów na cewce, nie działało podświetlenie obrotomierza podczas włączonych świateł mijania. Początkowo nie skojarzyłem tego faktu z tym samym problemem (podświetlenie nie działało już od dłuższego czasu) ale jak widać problem był ten sam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.