Witam,
jestem pierwszy raz na forum więc wybaczcie, jeśli napiszę coś nie tak..
Otóż od jakiegoś czasu(ok pół roku) autko pali sporo więcej niż kiedyś. (wiosną spalanie na zimowych oponach 5,7-6,5l a teraz ok 7.7 do nawet 10 litrów :O)
Początkowo myślałem, że to z powodu zmiany felg i opon na szersze, więc się tym zbytnio nie przejmowałem, ale teraz po powrocie na zimówki spalanie odziwo nie wróciło do normy sprzed roku...
Podejrzenia padły na sondę(sonda w xsarze jest 4-przewodowa). Wykręciłem ją, obejrzałem i wygląda faktycznie jakoś podejrzanie, przez otwory widać w jej wnętrzu jakieś jasne nieregularne odłamki jakby ceramiki. Przy potrząsaniu też słychać dzwonienie jakby latały w środku jakieś elementy.
Postanowiłem sprawdzić sondę miernikiem, więc odpaliłem, nagrzałem silnik przez ok 15-20 min (wskaźnik temp pokazał ok 75st więc można uznać silnik za rozgrzany) i otrzymałem takie wartości:
-między kablami białymi a masą blisko 0V (wielkość rzędu o,o5)
-między kablem czarnym a masą 0,15-0,17v zależnie od dodawania gazu
-między szarym a masą brak napięcia\\
Z tego co się orientuję napięcie na czarnym kablu, który jest prawdopodobnie kablem sygnałowym powinno wynosić ~0,5v więc wniosek mógłby być taki, że sonda padła. Jednak dziwi mnie wskazanie na białych, które przecież są od grzałki sondy i na jednym powinno być ok 12v, a tu nic...
Proszę kogoś zorientowanego w temacie o zinterpretowanie wyników, bo nie chciałbym utopić ponad 300pln bo mi się coś wydaje..
Z góry dzięki za pomoc
Witajcie.. zamówiłem już sondę, ale mam jeszcze dwa problemy.
1) grzałka sondy nie działa (sprawdzałem na krótko i grzeje więc obecna grzałka sprawna, na kablach doprowadzających napięcie do sondy jest tylko 1V..) Co z tym zrobić? jest jakiś bezpiecznik od sondy, który mogę sprawdzić? Pomyślałem, że jeśli nie dojdę dlaczego tak jest, mógłbym zrobić obejście z obwodu pompy paliwa (przez przekaźnik oczywiście), tak, żeby grzałka włączała się i pracowała wtedy co pompa... Czy zda to egzamin?
2) potrzebuję pomocy kogoś, kto ma Xsarę I 1.4i, bo okazało się, że wtyczka od sondy ma wyłamane ząbki i można ją dwojako podłączyć... (można wtyczkę obrócić o 180stopni i też pasuje) Kable od sondy to Szary, Czarny, Biały i Biały; zaś kable za kostką to już Czerwony, Niebieski, Żółty i jeszcze jeden kolor, którego nie pamiętam.
Gdyby ktoś mógł to proszę o zajrzenie pod maskę i sprawdzenie z jakim kablem w kostce łączy się kabel czarny z sondy, ta wiadomość mi wystarczy żeby dobrze podłączyć...
Z góry dzięki za poświęconą minutkę na otwarcie maski
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.