jestem po wizycie u elektronika pod Lublinem.
Zaproponował dwa rozwiązania:
1. uzupełnić płyn i wypalic filtr koszt 900 zł
2. usunąc filtr i wstawić emulator koszt 1.600 zł
Wypalanie filtra u elektronika w niczym nie pomoże. Regeneracja polega na wypłukaniu tego co się nie wypala. A to (popiół i pozostałości po dodatku do paliwa) można usunąć tylko mechanicznie: wymontowanie FAP-a, wypłukanie silnym strumieniem wody, zamontowanie i na koniec wyzerowanie liczników w komputerze.
Oczywiście Kolego RJAN możesz być przeciwnikiem. Usuwanie FAPa jednak nie polega na wypalaniu u elektronika. Trzeba pierw mechanicznie się go pozbyć, ale nie przez usunięcie nożycami czy tam spawarką tylko trochę w inny sposób, tak żeby baniak w postaci filtra został na swoim miejscu. Reszta to niestety zabieg sofu silnika i tu cała sztuka polega na tym żeby silnik stał się takim w rozumieniu oprogramowania jakby tego FAPa nigdy nie było. Poprostu silnik bez FAPa i żadnych komplikacji. A emulator wcześniej w temacie wspomniany to mi coś ogólnie źle pachnie i odstrasza
Wiem, wiem wiem. Odpowiadałem na post mariana64.
Emulator w ogóle mi nie pasuje, bo za jego cenę co najmniej 2x zregeneruję FAP i uzupełnię dodatek, a mój C5 niekoniecznie tak długo pożyje.
Nie mam zaufania co do ingerencji w soft w przypadku silników, które nie mają wersji bez filtra. Najczęściej chłopcy idą na skróty i wgrywają soft od wersji 2.0 bez FAP do silnika 2.2 a mnie się to nie podoba. Dopóki na własne oczy nie zobaczę to nie uwierzę że udało się komuś przerobić soft od silnika 2.2 tak, zeby całkowicie zapomniał o filtrze.
Nie mam pewności że w ramach zbierania kasy na pokrycie zwiększonych wydatków, nasz rząd nie wprowadzi opłaty klimatycznej, ekologicznej czy podobnej dla silników nie spełniających norm emisji itd. W takim przypadku nie uśmiecha mi się płacić za instalację filtra i wgrywanie na nowo starego softu.
No i lubię mojego FAP-a. Fajnie jak pod domem nie śmierdzi i nie dymi.
Witam u mnie po wymianie i dolaniu dodatku chwile miałem spokój na jakieś 1000 km teraz mam tak: dwa razy odpale bez komunikat AFP za trzecim jest i tak w kółko , byłem w citroenie i powiedzieli że ten błąd jest generowany przez FAB ,filtr kupiłem od tłumikarza nowy i sam się zastanawiam co jest grane morze ktoś się spotkał z podobnym problemem. Pytanie jest proste kto robi mnie w hu.. czy fab czy czujniki stawiam na czujniki , tylko jak sprwawdzić damowymi przyżądmi?
Darmowymi przyrządami wiele nie sprawdzisz.
Czy w serwisie zrobili diagnostykę i jakie dokładnie błędy znaleźli?
Błędów generujących komunikat APF może być kilkadziesiąt, a związanych z FAP kilkanaście.
Czujniki związane z układem FAP to: dwa czujniki temperatury (przed i za katalizatorem), czujnik ciśnienia różnicowego przed i za FAP, czujnik poziomu dodatku (tylko w samochodach do 2003 roku), czujnik korka wlewu paliwa.
Czy po wymianie FAP-a ktoś podłączał komputer i zerował liczniki w kalkulatorze dodatku?
Witam tak liczniki były zerowane w citroenie w niemczech (tam dolewano mi eloys) na pytanie moje dlaczego są te błedy odp. bo fab trzeba wymienić muwię że jest nowy ,to do reklamcji i w końcu spoczęło natym że trzeba zrobić dokładna inspekcję ale to kupe kasy kosztuje(72euro godzina) więc mi się odniechciało .
Wracam ponownie do mojego problemu, z którym jeszcze się nie uporałem.
Chciałbym znac twoje zdanie na temat usunięcia filtra w c5 1,6 HDI i wstawienie emulatora.
W warsztacie k. Lublina proponują taką usługę za 1.600 zł.
Obawiam się, że jak doleję płynu i wypalę filtr to za miesiąc będę znowu miał problem.
Jakie jest moje zdanie napisałem 5 postów wyżej.
Co mogę doradzić? Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym ile płynu jest jeszcze w zbiorniczku, zakupił i dolał tyle ile brakuje do pełna, pojechał do kogoś kto ma pojęcie o tym co robi i komputer z Lexią, aby sprawdził na ile jest zapełniony FAP i wyzerował liczniki.
Jak na razie nie masz żadnych komunikatów o zapchaniu filtra a tylko o kończącym się płynie eolys, więc nie widzę powodów dziurawienia filtra i wydawania kasy na "emulator" a zwłaszcza do serwisowego wypalania filtra.
Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ełk Posiadane auto: Renault Laguna 2.0DCi
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 16 Mar 2010, 21:46
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych
Marian64 napisał:
Hej rjan !
Wracam ponownie do mojego problemu, z którym jeszcze się nie uporałem.
Chciałbym znac twoje zdanie na temat usunięcia filtra w c5 1,6 HDI i wstawienie emulatora.
W warsztacie k. Lublina proponują taką usługę za 1.600 zł.
Obawiam się, że jak doleję płynu i wypalę filtr to za miesiąc będę znowu miał problem.
Możliwe jest rzeczywiście usunięcie modelu teoretycznego FAPa i procedur regeneracji oraz awaryjnych ze struktury programu sterownika wtrysku.
Efekt można sprawdzić na hamowni i z pomocą diagnoskopów.Profesjonalne
wykonanie tej operacji trochę kosztuje,ale taniej niż emulator.
Przywrócenie oryginalnego softu(jakby ktoś chciał) lub poprawka po ewentualnym reprogu w ASO to są już grosze lub gratisy,jeśli odbywa się w tej samej firmie.
Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): Swiebodzin / Haga Posiadane auto: Mercedes W168 / Audi A8 D3 Quattro
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 02 Wrz 2013, 12:27
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych
Witam kolegow.
Dolacze sie do tematu.
mam citroena c5 kombi automat 2.2hdi z 2002 roku.
Czy na 100% moj model ma DPF (filtr)?
odkad kupilem to auto w holandii (za symboliczna kwote dodam) to chodzil on zawsze slamazarnie. w ogole nie wbija sie na obroty.
Zaden komunikat o zapchanym filtrze mi nie wyskakuje.
Czy mozliwe jest (jesli mam filtr) ze DPF jest zapchany i dlatego auto jest tak strasznie zamulone?
Ja poznac czy mam DPF? _________________ Audi A8 D3, Mercedes A Class W168 A160 - Powered by Germany
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1446 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica Posiadane auto: obecnie brak było C5 II z 2005 r diesel :-)
Piwa: 84/27
Wysłany: Pon 02 Wrz 2013, 14:28
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Filtr cząstek stałych
Witam najlepiej zajrzyj za lewe tylne koło czy masz worek tzw.,,nerkę '' z płynem - najprostszy sposób . Potem jest VIN _________________ diablo2 dla kolegów diabeł
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.