Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): OPOLSKIE Posiadane auto: CITROEN JUMPER III 2006R 2.2 HDI 101 KM
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 11 Lut 2010, 00:14
Temat postu:
problem z zawieszeniem
Witam mam problem z którym nie mogę się uporać a mianowicie chodzi o zawieszenie w moim citroenie c5. Ostatnio zmieniałem przewód od zbiornika lds połączonego z silniczkiem hydrauliki . Po wykonaniu tej naprawy auto opadło do samego dołu. Teraz nie mogę go podnieść przyciskając klawisz zamieszczony w kokpicie auto wogóle nie reaguje, (na komputerze pokazuje że go podnosi lecz wcale tak nie jest). Proszę o wasze porady
Dołączył: 16 Sie 2009 Posty: 177 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: C5 X7 Limo 2.0 HDI Aut. Confort 2008
Piwa: 25/1
Wysłany: Nie 21 Lut 2010, 20:07
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) problem z zawieszeniem
jaromir napisał:
Witam trzeba odpowietżyć układ
Cześć,
tyle co mi wiadomo, układ hydrauliczny w C5-ce odpowietrza sie sam - po uzupełnieniu LDS (nie wlewać starego spuszczonego wcześniej z układu), odpaleniu silnika i podniesieniu (ustawieniu) auta na najwyższą pozycje, trzeba uzbroić się cierpliwość i dać autu sie odpowietrzyć. Jak się auto podniesie, to znowu opuścić i podnieść kręcąc przy okazji kierownicą do oporu w lewo i prawo (ten sam układ hydr). Po odpowietzeniu sie auto opuścić i dolać LDS do pełna.
Jeżeli się mylę, to dam sie chętnie pouczyć .
Pozdro
staryfryc
Ja też na mój rozum uważam że układ sam się odpowietrza, bo przecież płyn ciągle jest pompowany do siłowników i po siłownikach wraca przelewami do zbiornika gdy auto opada na dół. Pompa też pracuje ciągle w jedną stronę, więc nawet jak się jakieś powietrze dostanie do układu to wcześniej czy później zostanie wypchnięte do zbiornika. tak więc myślę że najlepszym sposobem na odpowietrzenie jest kilkukrotne podniesienie na maxa i opuszczenie na sam dół samochodu przy zachowaniu odpowiedniego poziomu płynu w zbiorniku no i ew kręceniu w prawo i w lewo do końca kierownicą. Proszę o jakieś dalsze sugestie w tej sprawie czy to tak jest?
Jeśli chodzi o zapowietrzenie to najszybciej chyba można zapowietrzyć gdy poziom płynu w zbiorniku nie jest dostateczny i podniesie się auto na max na pochylonej powierzchni, ponieważ układ potrzebuje wtedy więcej LDSu i dno zbiornika może zostać odkryte. Kiedyś właśnie tak zrobiłem i usłyszałem dziwne zachłyskiwanie się jakby pompy. Opuściłem szybko auto w dół i sprawdziłem poziom. Było zbyt mało. Dolałem, znów stanąłem pochyło bokiem, podniosłem do góry i pompa już normalnie pracowała. Pracuje do dziś
Dołączył: 16 Sie 2009 Posty: 177 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: C5 X7 Limo 2.0 HDI Aut. Confort 2008
Piwa: 25/1
Wysłany: Pon 22 Lut 2010, 02:22
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) problem z zawieszeniem
Hallo ,
jeżeli pompa nie pracuje to albo bezpiecznik albo awaria samej pompy (bardzo rzadko) i z odpowietrzeniem układu możesz czekać do tzw. usr...nej śmierci . Poziom LDS-u sprawdza się na najniższym położeniu i płyn powinien sięgać dna rurki wlewowej.
Pozdrowienia
staryfryc
Dołączył: 16 Kwi 2008 Posty: 112 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław/Tarnowskie Góry Posiadane auto: Opel Astra Kombi 1.9 CDTi 120 KM '07 ENJOY
Piwa: 8/4
Wysłany: Pon 22 Lut 2010, 09:03
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) problem z zawieszeniem
No to mnie nie pocieszyłeś...
mam nadzieje ze to tylko jakis glupi bezpiecznik o ktorym nie mam pojecia...
albo jakis przewod doprowadzajacy plyn zostal uszkodzony podczas wymiany tarcz i klockow z przodu...
ale z drugiej strony ktos napisal powyzej ze :"Jak się auto podniesie, to znowu opuścić i podnieść kręcąc przy okazji kierownicą do oporu w lewo i prawo (ten sam układ hydr)"
czy to oznacza ze gdyby padla pompa to nie mialbym tez wspomagania? czy tez ma swoja pompe wspomaganie?
mam nadzieje ze to tylko jakis glupi bezpiecznik o ktorym nie mam pojecia...
albo jakis przewod doprowadzajacy plyn zostal uszkodzony podczas wymiany tarcz i klockow z przodu...
Podczas wymiany tarcz i klocków nie ma jak uszkodzić przewodów hydraulicznych, ponieważ znajdują się one w komorze silnika i wchodzą od góry do kolumny, siłownika (zwij jak chcesz). Jedynie przewody przelewowe pod nadkolem, umocowane do kolumny można uszkodzić, ale wtedy będzie płyn uciekał, a zawieszenie będzie normalnie pracowało(póki płyn się nie skończy).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.