Odkręcenie sfery wiąże się z ingerencją w obieg układu hydrauliki zawieszenia, więc przy zakręcaniu nowej zawsze powietrze dostanie się w ten obieg. Ja wymieniałem cały amortyzator przedni. Sfera musiała być odkręcona i wąż hydrauliczny, więc ingerencja w ten obieg była jeszcze większa niż przy wykręceniu samej sfery. Jednak po złożeniu wszystkiego kilka razy podniosłem samochód do samej góry, opuściłem na sam dół i na ucho i czuja było wszystko w porządku. Na mój rozum odpowietrzyć się powinno samo. Nie wiem jak przy wymianie kilku sfer na raz? Myślę że warto wtedy kilka razy odkręcić odpowietrzniki i zakręcić żeby obieg się ustabilizował, tylko żeby nie zerwać odpowietrzników jak są zaśniedziałe. Jeśli się mylę to proszę doświadczonych kolegów o sprostowanie!
Witam serdecznie.W końcu znalazłem trochę czasu aby wymienic te sfery i napisać do Was(moja praca nie zawsze mi na to pozwala).A więc tak,po wymianie komfort jazdy znacznie się polepszył i wszystko jest ok tylko pozostało takie jakby "stuknięcie młotkiem" podczas gdy koło wpada w większą dziurę i nie wiem jaka jest tego przyczyna. Być może w układzie jest powietrze bo po wymianie nie odpowietrzałem go,nawet nie wiem jak się to robi.Może ktoś z Was wie coś na ten temat.Pozdrawiam.
Do tego stuku musisz się przyzwyczaić, bo ten typ poprostu tak ma. Nie wiadomo kiedy, czemu i nikt tego do końca nie umie wytłumaczyć. Czytałem że podobno w C5III dopiero to skutecznie zlikwidowali. Jeśli chodzi o odpowietrzenie to jeśli do tej pory wszystko było w porządku to poprostu(pewnie to już zrobiłeś) kilka razy podnieś na max, kilka razy w dół na min i jeździj.
To "stuknięcie młotkiem" jeżeli jest głośne, metaliczne, to głos wysypanego łożyska tylnego wahacza. Jeżeli skrzypi przy podnoszeniu/opuszczaniu to już na 100% łożyska wahacza do wymiany. Na szczęście są niedrogie zestawy naprawcze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.