tak tez myslalem ze cooling = chlodzenie odnosi sie do niskiego poziomu plynu chlodniczego, niemniej dobrze jest sie upewnic.
tak czy inaczej zostaje jeszcze jedna bardzo wazna kwestia, co dokladnie mam wlac do mojej cytryny zeby pozniej nie bylo zadnych cyrkow, jak wleje inny plyn niz jest obecnie, prosil bym o pomoc jeszcze w tym temacie.
jesli to pomoze to wersja autka to c4 1.6 HDI 90KM
Wedlug mojego doswiadczenia mozesz dolac dowolnego plynu. Radzilbym jakis markowy (np. Castrol, Statoil, Petrygo) a nie "no name". W sytuacji awaryjnej mozesz nawet dolać wody, ale wtedy powinnas przy najblizszej okazji wymienic plyn.
Obserwuj starannie czy plynu dalej ubywa. Jezeli tak, to trzeba poszukac przyczyny. W miejscu wycieku zwykle tworzy sie bialy osad. W kilkuletnim aucie przyczyna wycieku bywaja gumowe przewody (rury) - stosunkowo niedrogie. Najczesciej wyciek powstaje w chlodnicy (uszkodzonej kamyczkiem) - to juz drozsza naorawa (wymiana chlodnicy). Czesto tez cieknie uszczelnienie (simering) wału pompy plynu chlodzacego. Podstepny przeciek jest przez usczelke glowicy do cylindra.
skontaktuj się z seriwsem i sprawdz jaki to rodzaj plynu. Marka nie ma znaczenia i mozesz dolac co Ci sie podoba. Faktycznie woda destylowana na już w niczym nie zaaszkodzi ale myslę ze do wymiany plynu masz jeszcze trochę czasu wiec trzeba ustalić co to jest i dolac _________________ Alfoholik, C3 fan
ubytki płynu chłodzącego to normalna sprawa, pod warunkiem ze nie sa zbyt duże, możesz dolać do litra płynu miedzy przegladami i nic to nie znaczy bo tak właśnie ma być, to nie jest chermetyczny układ i płyn pod ciśnieniem powy zej 2 bary uchodzi w postaci pary przez zawór bezpieczeństwa umieszczony w korku wlewowym, co do płynu pamiętaj że musi to być płyn przeznaczony do chłodnic aluminiowych najlepiej z aso,jeżeli nie uzupełniałes płynu wcześniej możesz włać do litra wody destylowanej i nie wpłynie to znacząco na spadek jego zamarzalności w zimie ale nie więcej, płyn fabrycznie ma -40 stopni ( temp zamarzania )i wolanie litra nie wpłynie na duzy spadek tej wartości, a na przegladach w aso i tak leja ci koncentrat który ma - 80 więc możesz dolać śmiało destylowanej lub skoczyc do aso i kupić litr koncentratu - ok 30 zł.
Witam
Jestem "świeżym" posiadaczem Cytryny C4 GP 2.0 HDi i na wyświetlaczu nie mogę sie dopatrzeć wskażnika temperatury płynu chłodniczego.
Czy on jest gdzieś ukryty, czy poprostu go nie ma?
Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam _________________ Grunt to jeździć tym czym się chce, a nie musi ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.