Witam.Od kilku dni zauważyłem niewielki wyciek w okolicach przedniego prawego koła.Po dokładnych oględzinach od spodu auta i od góry zlokalizowałem felerne miejsce.Jest to wiązka trzech przewodów (jeden gruby dwa cieniutkie) które biegną od górnej,przedniej prawej gruszki ku dołowi pod podwozie w okolice maglownicy.Przewody biegna równolegle i co pewien odcinek łączy je plastikowa kostka.Wyciek nastąpił w jednym z przewodów na połączeniu w dolnej cześci ich biegu.Pojechałem do warsztatu pana Sliwowskiego w Zielonce k. Warszawy który od lat naprawia cytryny i powiedział że jedynie można wymienić te przewody na nowe.Kiedys próbowali to naprawiać jednak panuje w nich ciśnienie rzędu 160 atm i nie bardzo idzie to zreperować a nawet po naprawie ciekły dalej.Nowe przewody można jedynie kupić w ASO za bandycką cene 1100zł!!!!!! plus wymiana w Zielonce za 200zł.Proszę o pomoc.Czy ktos miał taki przypadek,czy ktoś to już naprawiał z pozytywnym rezultatem?Tragedia-trzy głupie przewody za 1100zł!!! Serdecznie pozdrawiam.Bym zapomniał.Mój c5 to 2.0 benzynka,2003r,kombi,hydroaktiv z wersją SPORT.
Szukaj Kolego na Allegro. Kiedyś widziałem. Mało kto je wystawia, bo często przy rozbiórce traktują je jako coś nic nie warte bo nie znają się na hydro. Dzwoń też do takich co wystawiają np jakąś konkretną część, a piszą pod spodem - "posiadam wszystkie części do tego modelu".
No niestety przewody od hydro po 5-7 latach zaczynają się pocić najczęściej na łączeniu metalu z gumą. Moim zdaniem można z tym jeździć i częściej kontrolować stan LDS, dopiero jak zaczyna kapać trzeba mysleć o wymianie. Już jeden (ten główny którego fragment idzie między chłodnicą a silnikiem) wymieniłem na nowy, bo ciekł przy tulei metalowej, kosztował 600 pln. Teraz widzę że zaczyna się pocić (na razie lekko) ten sam co u Ciebie. Mi powiedzieli cenę 1200. Na razie jeżdzę, ale mam świadomość że lepiej na pewno nie będzie i kiedyś będzie trzeba go wymienić.
W używki bym się nie pchał, bo te przewody zużywają się eksploatacyjnie wskutek drgań, starzenia gumy itd.
Rozmawiałem z dwoma firmami od hydrauliki siłowej, bo przewody ciśnieniowe to nie jest żadne cudo, ani jakaś super technologia, ale temat jest trudny przez to, że trzeba by wykorzystać końcówki z oryginalnego przewodu i nikt na taką robotę gwarancji nie daje.
Podsumowując: hydro jest naprawdę super, ale do momentu gdy trzeba je serwisować. Choć z drugiej strony patrząc pocą się te przewody i trzeba kasę wydać, a w innym aucie przy tym przebiegu to już komplet amorów by się wymieniało, więc może trzeba odżałować kasę i tyle. _________________ C5 Break 2.0 16V Automat Exclusive 2003 + LPG VSI Prins.
Witam ponownie.
Parę dni chodzenia dowiadywania sie ,wiele telefonów i decyzja zapadła.Mianowicie i niestety trzeba zainwestować w nowy zestaw przewodów z ASO za 1098zł.Używanych nie warto bo niewiadomo w jakim są stanie a biorąc takie i zakładając w przypadku gdyby ciekły to koszty można sobie podwoić bo i tak trzeba będzie wrócić do nowych.
Regeneracja teoretycznie jest możliwa ale nikt na nią nie daje gwarancji a każdy montaż i demontaz przewodów przez mechanika to niestety kasa.Wymienić muszę i to na dniach bo one już się nie pocą ale po każdym dniu w garażu jest parę kropli oleju na podłodze.Oby tylko po tej wymianie inne przewody nie dały o sobie znać Jak je wymienie na początku listopada to da znać jaki efekt.Pozdro i dzięki za rady.
No w zasadzie jeśli trzeba zapłacić za robociznę to czasem może się nie opłacić zakładanie używanych. Ja osobiście gdy jestem sobie w stanie sam zrobić pewne rzeczy przy samochodzie zaryzykowałbym pierw kupno używanych za parę groszy, ale każda sytuacja jest inna. Czekamy na rezultat wymiany i jakieś spostrzeżenia.
No i wymieniłem.Cena przewodów jak wcześniej pisałem to 1100 zł i można je tylko kupić w ASO.Zamienniki nie występują. Za robociznę zapłaciłem 200zł.Przez trzy tygodnie praktycznie codziennie wchodziłem do kanału i od spodu kontrolowałem czy aby robota dobrze jest zrobiona i przewody sprawne i czy na połączeniach nie ma jakiś wycieków.I nic.Wszystko OK. Będąc w warsztacie podpatrywałem jak to wymieniają i mając teraz tą wiedzę, bez problemu sam bym wymienił te przewody.A początkowo myślałem że jest to arcy trudna operacja.Straszne w tym wszystkim jest to że cały zestaw składa się z trzech oddzielnych przewodów i w przypadku awarii jednego trzeba wymieniać cały zestaw.Tak jak u mnie.Dwa pozostałe przewody są OK.Więc teraz albo zostawię je sobie na zapas (oby się nie przydały ) albo je sprzedam gdzies na allegro.Może akurat komuś się przydadzą.Dodam,że na przewód i robociznę dostałem roczną gwarancę.Dolałem LDS-a i jeżdżę.Za pare dni dodam kilka zdięć przewodów i miejsca w którym nastąpił wyciek.
mam c5 od kilku miesięcy i również rozciekły się przewody, w ASO je zdemontowali i w firmie od hydrauliki zakuli nowe przewody koszt 1000zł za całość przewodów, wymiana i płyn, trzeba pytać bo podobno to i tak dużo za zakucie paru końcówek.
Dołączył: 03 Lis 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: C5 sedan 16V SX 2.0L
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 03 Lis 2010, 17:59
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) wyciek lds z przewodów
piotrc5 napisał:
No i wymieniłem.Cena przewodów jak wcześniej pisałem to 1100 zł i można je tylko kupić w ASO.Zamienniki nie występują. Za robociznę zapłaciłem 200zł.Przez trzy tygodnie praktycznie codziennie wchodziłem do kanału i od spodu kontrolowałem czy aby robota dobrze jest zrobiona i przewody sprawne i czy na połączeniach nie ma jakiś wycieków.I nic.Wszystko OK. Będąc w warsztacie podpatrywałem jak to wymieniają i mając teraz tą wiedzę, bez problemu sam bym wymienił te przewody.A początkowo myślałem że jest to arcy trudna operacja.Straszne w tym wszystkim jest to że cały zestaw składa się z trzech oddzielnych przewodów i w przypadku awarii jednego trzeba wymieniać cały zestaw.Tak jak u mnie.Dwa pozostałe przewody są OK.Więc teraz albo zostawię je sobie na zapas (oby się nie przydały ) albo je sprzedam gdzies na allegro.Może akurat komuś się przydadzą.Dodam,że na przewód i robociznę dostałem roczną gwarancę.Dolałem LDS-a i jeżdżę.Za pare dni dodam kilka zdięć przewodów i miejsca w którym nastąpił wyciek.
Czy możesz opisać jak je wymienić? Mam ten sam problem i widzę że bez wymiany wiązki się nie obejdzie, a samemu to i z Allegro opłaca się zamontować.
Witam.Zdejmujesz plastikową osłonę prawej przedniej gruchy.Do niej podpięty jest dość gruby przewód,obok gruchy idą dwa mniejsze ale wszystkie trzy schodzą sie i biegną równolegle do siebie w plastikowych kostkach ku dołowi auta.Więc musisz poodkręcać je u góry.Przedtem oczywiście auto opuszczasz na sam dół (redukujesz tym sposobem ciśnienie w ukł hydr.). Niezbędny jest też kanał.Gdy odkręcisz je od góry przypatrz sie dokładnie gdzie biegną ku dołowi i wchodząc do kanału już z pozycji kanału popatrz gdzie mają swój koniec.Kończą sie w okolicy maglownicy i zdaje się wchodza do centralnej gruchy pod podwoziem.Bez problemu to zlokalizujesz bo wszystkie trzy przewody zakończone są nakrętkami umożliwiającymi ich dokręcenie.Musisz przedtem zdjąc małą blaszaną osłonę termiczną przymocowaną na dwie nakrętki która znajduje sie w okolicach ukł wydechowego .Jak już ją zdejmiesz to wszystko masz jak na dłoni.Odkręcasz przewody tym razem na dole i powoli wyciągasz je do góry.Wkładasz nowe w miejsce starych i również dokręcasz trzy nakrętki u góry i trzy na dole i wszystko.Trzeba trochę się pogimnastykowac przy włożeniu nowych i uważać aby nie uszkodzić ich a szczególnie końcówek.Najlepiej przy pomocy drugiej osoby.Jedna os opuszcza odgóry a Ty od kanału łapiesz je i już naprowadzasz na pozycję właściwą.Tak robili u mnie i mija właśnie rok jak mam nowe przewody i jest wszystko OK.Cały komplet poprzednich przewodów posiadam.Wyciek był tylko w jednym miejscu wieć jeśli interesuje Cie naprawa tego cieknącego miejsca to za grosze mogę Ci sprzedać te przewody.Hydraulikę wysokociśnieniową naprawiają w Wawie na ul Grochowskiej chyba nr 45.Acha po zamontowaniu nowych trzeba odpowietrzyć układ czyli parę razy autko w dół i w góre i wsjo.Pozdrawiam.
Dołączył: 03 Lis 2010 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: C5 sedan 16V SX 2.0L
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 04 Lis 2010, 18:23
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) wyciek lds z przewodów
piotrc5 napisał:
Witam.Zdejmujesz plastikową osłonę prawej przedniej gruchy.Do niej podpięty jest dość gruby przewód,obok gruchy idą dwa mniejsze ale wszystkie trzy schodzą sie i biegną równolegle do siebie w plastikowych kostkach ku dołowi auta.Więc musisz poodkręcać je u góry.Przedtem oczywiście auto opuszczasz na sam dół (redukujesz tym sposobem ciśnienie w ukł hydr.). Niezbędny jest też kanał.Gdy odkręcisz je od góry przypatrz sie dokładnie gdzie biegną ku dołowi i wchodząc do kanału już z pozycji kanału popatrz gdzie mają swój koniec.Kończą sie w okolicy maglownicy i zdaje się wchodza do centralnej gruchy pod podwoziem.Bez problemu to zlokalizujesz bo wszystkie trzy przewody zakończone są nakrętkami umożliwiającymi ich dokręcenie.Musisz przedtem zdjąc małą blaszaną osłonę termiczną przymocowaną na dwie nakrętki która znajduje sie w okolicach ukł wydechowego .Jak już ją zdejmiesz to wszystko masz jak na dłoni.Odkręcasz przewody tym razem na dole i powoli wyciągasz je do góry.Wkładasz nowe w miejsce starych i również dokręcasz trzy nakrętki u góry i trzy na dole i wszystko.Trzeba trochę się pogimnastykowac przy włożeniu nowych i uważać aby nie uszkodzić ich a szczególnie końcówek.Najlepiej przy pomocy drugiej osoby.Jedna os opuszcza odgóry a Ty od kanału łapiesz je i już naprowadzasz na pozycję właściwą.Tak robili u mnie i mija właśnie rok jak mam nowe przewody i jest wszystko OK.Cały komplet poprzednich przewodów posiadam.Wyciek był tylko w jednym miejscu wieć jeśli interesuje Cie naprawa tego cieknącego miejsca to za grosze mogę Ci sprzedać te przewody.Hydraulikę wysokociśnieniową naprawiają w Wawie na ul Grochowskiej chyba nr 45.Acha po zamontowaniu nowych trzeba odpowietrzyć układ czyli parę razy autko w dół i w góre i wsjo.Pozdrawiam.
Dzięki. Podjadę na Grochowską i zobaczę ile będą chcieli za naprawę, potem skalkuluje co się opłaca i opisze tu.
Dołączył: 20 Lut 2013 Posty: 82 Skąd jesteś (miejscowość / region): Fajsławice Posiadane auto: Renault Megane 2002 r. Citroen C5 II, 1.8 , 2006r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 26 Mar 2013, 18:30
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) wyciek lds z przewodów
Kolego , piotrc5, potrzebuje tych przewodow. Masz je jeszcze ?
Zauwazylem wyciek z prawej strony, ubywa plyn hydrauliczny LDS.
Na allegro znalazlem dwa rodzaje plynu, zolty i czerwony. Czym one sie roznia ?
Witam.
Niestety przewody juz dawno sprzedane (ponad rok temu). Nie ma dwóch LDS-ów. Może pomyliłeś ze starszym płynem LHM-em. LDS jest jeden i tylko jeden. LHM to starszy odpowiednik LDS-u używany w citroenach bx, xm i innych. LDS produkuje jako oryginał dla citroena koncern TOTAL.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.