Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole Posiadane auto: Citroen c5
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 04 Cze 2015, 15:51
Temat postu:
Klima nie chłodzi od strony kierowcy
Witam
Jestem nowy na forum. Citroen C5 rocznik 2010 mam od miesiąca. Problem pojawił się taki, że :
OPIS A:
"od strony kierowcy z nawiewów nie wylatuje chłodne powietrze tylko ciepłe,takie jakby z zewnątrz. Po podkręceniu temperatury od str. kierowcy na 28 stopni zaczyna lecieć powietrze "gorące". Gdy ustawiam z powrotem na min zaczyna lecieć znowu powietrze letnie. Od strony pasażera wszystko gra tzn. leci powietrze "zimne" od klimatyzacji gdy ustawiam min i "gorące" gdy ustawiam na max.
"
Temat studiowałem na forum i zacząłem już nieco demolki wnętrza ale chyba za szybko:)
Założyłem bowiem, że będzie to problem motoreduktorów. Nie znalazłem jednak tych motoreduktorów po ściągnięciu elementów konsoli środkowej, radia, klimy i osłonki przy pedale gazu.
1.Proszę o opis lub najlepiej info w formie zdjęcia ze strzałką, w którym miejscu są te motoreduktory w citroenie C5 2010 i nowszych - to tak na przyszłość.
2. Proszę o potwierdzenie tego, że kratek nawiewu od strony kierowcy w C5 2010 nie da się wyciągnać bez demolki całego pulpitu? One są jakby zintegrowane z pulpitem.
3. Proszę o potwierdzenie moich domysłów , że według mojego opisu A problem nię będzie dotyczył motoreduktorów bo przecież wywiew reaguje na zmiane temp na max i wówczas wylatuje "gorące" powietrze, i na min. tylko wówczas nie daje powietrza z klimy. Także motoreduktor działa?
4. Skoro działa motoreduktor a objawy są takie jak w opisie A to czy można 100% stwierdzić, że problemem będą połamane zapadki o czym mowa często na forum. W tym C5 2010r żeby to zrobić trzeba zdemontować cały pulpit? Wyjąłem dzisiaj radio, konsole klimy, lewą osłonke od strony kierowcy przy pedale gazu i nic tu nie widze.
5. Na opolszczyżnie lub we Wrocławiu i okolicach ktoś poleciłby zakład gdzie naprawić wyłamane zapadki?
Z góry dziękuje za info
P.S.
Mam zdjęcia jak rozbierałem radio, klime i częściowo konsole środkową (ten elem. przy drążku zmiany biegów). Widać na nich gdzie są poszczególne zaciski przy radiu, klimie, konsoli i dla przyszłych samorozbierających może to być pomocne. Gdzie to wrzucić?
Dołączył: 29 Maj 2013 Posty: 268 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen C5 Exlusive 2.0 2008 Hdi
Piwa: 7/5
Wysłany: Pią 05 Cze 2015, 17:28
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Klima nie chłodzi od strony kierowcy
w takich temp jaki teraz panują robisz krzywde spręrzarce klimy itp. samochod nigdy nie schlodzi sie do takiej temp. a cała klima bedzie dawała letnie powietrze bo głupieje. ustaw sobie 21 na każdą strone.poczekaj 30 sec i sprawdz ręka czy leci mrożne powietrze. i pamietaj nigdy nie ustwaij na takie minimum jak robisz bo ona sobie flaki wtedy wypruwa.
Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole Posiadane auto: Citroen c5
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 07 Cze 2015, 08:51
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Klima nie chłodzi od strony kierowcy
No też to wyczytałem, że problem był w starszych modelach. Ale widać zdarza sie i w nowszych.
...Chyba się nie zrozumieliśmy. To co pisałeś miałoby sens gdyby z prawej strony też nie dawało zimnego powietrza. A tak jak pisałem, od strony pasażera jest ok. Z kratek leci schłodzone powietrze. Natomiast od strony kierowcy letnie (takie jak na zewnatrz) lub gorące jeśli ustawie na wyższą temp. Natomiast od strony kierowcy jak ustawie na niższą/ najniższą to powietrze jest tylko letnie.
Myślałem, że to szybciej pójdzie na tym forum ale dalej nic nie wiem. Także samemu nic nie podziałam i oddaje do serwisu. Chodziło mi tylko o wykluczenie motoreduktorów z podejrzeń że jest z nimi problem, przy objawach które napisałem.
Re: ( Citroen C5 ) Klima nie chłodzi od strony kierowcy
dariomch napisał:
No też to wyczytałem, że problem był w starszych modelach. Ale widać zdarza sie i w nowszych.
...Chyba się nie zrozumieliśmy. To co pisałeś miałoby sens gdyby z prawej strony też nie dawało zimnego powietrza. A tak jak pisałem, od strony pasażera jest ok. Z kratek leci schłodzone powietrze. Natomiast od strony kierowcy letnie (takie jak na zewnatrz) lub gorące jeśli ustawie na wyższą temp. Natomiast od strony kierowcy jak ustawie na niższą/ najniższą to powietrze jest tylko letnie.
Myślałem, że to szybciej pójdzie na tym forum ale dalej nic nie wiem. Także samemu nic nie podziałam i oddaje do serwisu. Chodziło mi tylko o wykluczenie motoreduktorów z podejrzeń że jest z nimi problem, przy objawach które napisałem.
Możesz napisać, jak skończyła się przygoda z brakiem klimy od strony kierowcy i co było przyczyną??
Mam dokładnie tak samo. Identycznie.
C5 X7, 2009 r., klimatyzacja dwustrefowa.
Problem polega na tym, że nie potrafię wymusić pełnego chłodzenia od strony kierowcy. Pomimo regulacji temperatury gałką od max. do min., uzyskuję temperaturę na wylocie z kratek w przedziale od max. do lekko ciepłej.
Wczoraj zdemontowałem motoreduktor - zębatka bez uszkodzeń. Gniazdo - bez uszkodzeń.
Regulując temperaturę gałką, motoreduktor przestawia się o ok. 60 stopni obrotu (niecały ząbek na zębatce).
Przestawiając ręcznie klapkę, gniazdem można wykonać ok. 60 stopni obrotu (niecały ząbek na imbusie T-50).
Skoki silniczka i klapki "na oko" się pokrywają.
Oczywiście po ręcznym przestawieniu klapki na temperaturę minimalną, sytuacja się nie zmienia, dalej leci ciepłe.
Tutaj mała dygresja: błędem jest, że forumowicze zadając pytania, tudzież udzielając odpowiedzi, bardzo rzadko piszą którego modelu i z którego roku samochodu pytanie dotyczy. Naczytałem się strasznych opowieści o dwóch motoreduktorach, w tym o górnym prawie zupełnie niedostępnym i jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, że dłużej trwało u mnie zdejmowanie osłonki przy nogach kierowcy, niż demontaż bardzo łatwo dostępnego motoreduktora klapki mieszacza.
Z tego, co udało mi się wypatrzyć, zadzierając łebek do góry i strasznie zezując, motoreduktor od kierunku nadmuchu działa sprawnie, a klapki przestawiają się sprawnie, aż miło - za pomocą zewnętrznych zębatek. Uszkodzeń i wyszczerbień nie zauważyłem. Zresztą z tym problemu nie mam.
A piszę o kontroli wizualnej elementów kierunku nadmuchu dlatego, że przyczyny braku odczuwania chłodzenia mogą być dwie:
- brak chłodzenia (raczej niemożliwe, skoro u pasażera chłodzi, aż paznokcie przyłożone do kratki pękają),
- "fałszywe" powietrze od nagrzewnicy, które skądś się przedostaje (np. szparą między klapką mieszacza, a korpusem, w którą wpadł jakiś mały, ułamany element?). Tyle, że nie zauważyłem, żeby skok klapki był mniejszy niż motoreduktora. Zresztą gdy ręcznie przestawiałem klapkę, to chodziła całkiem luźno - od odbicia, do odbicia. Żadnych oporów, zgrzytów, najmniejszej sugestii ciała obcego w układzie.
Teraz mam w planach wywiercić dziurę w korpusie i zapuścić kamerę, żeby na własne oczy przekonać się, że nic tam nie blokuje klapki, czy też nie uszkodziło się jakieś uszczelnienie, czy coś w tym stylu... Ale zanim zacznę dewastować, chciałbym otrzymać garść podpowiedzi.
1. Czy ktoś ma jakieś pomysły?
2. Czy może być tak, że padł jakiś czujnik temperatury i ustrojstwo dopuszcza sobie (niepotrzebnie) ciepłego powietrza inną drogą?
3. Czy ktoś mógłby mi podyktować ścieżkę w diagboxie do kontroli czujników?
4. Czy ktoś dysponuje schematem/przekrojami tego mechanizmu?
5. Czy skok klapki, powinien wynosić jedynie 60 stopni? Czy to nie trochę mało?
6. Czy może być tak, że to jednak pęknięta klapka, która chodzi, ale nieprecyzyjnie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.