Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) Gorący nawiew



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dziuso27

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 112
Skąd jesteś (miejscowość / region): Radzyń Podlaski
Posiadane auto: Citroen C5 mk3 2.0 hdi FAP Exclusive 2008r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 10 Paź 2009, 18:07
Temat postu:

Gorący nawiew


Witam.Mam pewien problem z nawiewem,mianowicie chodzi o to ze po stronie kierowcy leci ciagle gorace powietrze....nawet jesli zejde na 16 stopni i wlacze klime to dalej gorace daje...po stronie pasazera jest ok.Co padlo??czytalem kiedys ze to motoreduktor czy cos takiego....ale to chyba od mocy nawiewu bylo.a tu chodzi o temperature.Jesli ktos wie prosze o odpowiedz ,co to moze byc i jak slona naprawa bedzie..Pozdrawiam
_________________
CITROEN C5 2.0 HDI FAP 2008r.
Powrót do góry
gadu-gadu
heniek111

Debiutant



Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 24
Skąd jesteś (miejscowość / region): tczew
Posiadane auto: C5 2,2 hdi exlusive
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 10 Paź 2009, 18:36
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


Witam jest to przypadlość z pierwszych lat produkcji w mieszalniku powietrza wyrabia sie plastikowy element regulacji i trzeba demontowac całą konsole powodzenia
Powrót do góry
HERMES
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 3814
Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice
Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Sob 10 Paź 2009, 18:43
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


heniek111 napisał:
Witam jest to przypadlość z pierwszych lat produkcji w mieszalniku powietrza wyrabia sie plastikowy element regulacji i trzeba demontowac całą konsole powodzenia


Nic podobnego, uszkadzają sie po prostu motoreduktory, są dostępne poprawione po modernizacji.
Jeżeli nie Jestśs pewien to nie wprowadzaj innych użytkowników w błąd.
Pozdrawiam HERMES.
_________________
Prosze pytać na pw.
Powrót do góry
komunikator tlen - status skype status
dziuso27

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 112
Skąd jesteś (miejscowość / region): Radzyń Podlaski
Posiadane auto: Citroen C5 mk3 2.0 hdi FAP Exclusive 2008r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 10 Paź 2009, 19:05
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


czyli jednak motoreduktor??ile taka imprezka kosztuje-mniej wiecej...?aha.a czy motoreduktor ma jakas inna nazwe?bo na allegro nic takiego nie znalazlem..
_________________
CITROEN C5 2.0 HDI FAP 2008r.
Powrót do góry
gadu-gadu
rjan

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 330
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie
Posiadane auto: C5 MK1 2,2 HDi 2001 Exlusive BVA
Piwa: 14/0
Wysłany: Sro 14 Paź 2009, 20:30
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


Jest. Na przykład tutaj: TUTAJ, TUTAJ, lub TUTAJ.
Jeżeli kupisz na allegro, to wcale nie oznacza, ze problem zniknie. Tak jak powyżej pisze Hermes, potrzebujesz wersji po modernizacji, z wydłużoną zębatką sterującą klapami.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 14 Paź 2009, 20:30
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
dziuso27

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 112
Skąd jesteś (miejscowość / region): Radzyń Podlaski
Posiadane auto: Citroen C5 mk3 2.0 hdi FAP Exclusive 2008r.
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 16 Paź 2009, 08:27
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


Dzieki panowie.Faktycznie,lepiej kupic nowe...pozdrawiam
_________________
CITROEN C5 2.0 HDI FAP 2008r.
Powrót do góry
gadu-gadu
staryfryc

Stały Bywalec



Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 177
Skąd jesteś (miejscowość / region): EU
Posiadane auto: C5 X7 Limo 2.0 HDI Aut. Confort 2008
Piwa: 25/1
Wysłany: Pią 16 Paź 2009, 23:15
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


Witaj dziuso27,
te motoreduktory często się tylko zawieszają. Dlatego radziłbym przed wymianą ewentualnie je rozruszać - kilka(naście) razy zmieniać temperaturę (obydwie strony), max zimno na max ciepło itd..., dając za każdym razem motoreduktorom troche czasu na przestawienie. Najlepiej zatrudnić do tego w czasie jazdy pasażera - ŻONĘ Laughing (w razie niepowodzenia będzie na kogo zwalićWink)
Powodzenia
staryfryc
Powrót do góry
lucas777

Czytelnik



Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 7


Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 17 Paź 2009, 11:19
Temat postu:

Re: Gorący nawiew


spróbuj gorący na 16 a zimny na 28 odczekaj chwile i ustaw żądaną temperaturę - u mnie działa
Powrót do góry
kasiuniapp

Debiutant



Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): Czerwieńsk
Posiadane auto: citroen C5 2004 2,2HDI
Piwa: 0/4
Wysłany: Czw 21 Sty 2010, 12:18
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


U mnie był identyczny problem ale zrobiłam tak: rano poszłam odpalić silnik i od razu przekręciłam na 28 stopni i zaraz szybko na 16 i tak parę razy i zaczęło dmuchać zimne polecił mi jeden na forum i pomogło ...napisał mi wtedy że mógł zaciąć silniczek i tak było u mnie a teraz jest ok Very Happy
Powrót do góry
rsiwy

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 124

Posiadane auto: C5, MkI 2.0 HDI kombi, 2002
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 22 Mar 2010, 17:51
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


Witam, wreszcie kolej na mnie.....dopadła mnie właśnie przypadłość gorącego nadmuchu od strony kierowcy. Czasem jak włączam na ustawienie auto i ustawię 16 stopni to dmucha zimnym (czasami). Wtedy przy minimalym podkręceniu na 17 lub 18 nadmuch włącza sie na maxa i grzeje niemiłosciernie bez możliwości regulacji. Prawa strona OK.

Zakladam że zębatka motoreduktora albo sam motoreduktor jak znalazłem na forum jest przyczyną wariacji. Moje pytanko do tych, którzy rozbierali kokpit jak najlepiej dostać się do niego (redktopr, łopatki sterujące rodzajem nadmuchu)? Trzeba rozbierać boczne plastiki? Motoreduktor jest centralnie pod panelem sterowania? Trzeba rozbierać panel sterowania? itd. Ma ktoś może manual (ze zdjęciami) jak mozna najłatwiej dostać się do środka. Dzięki za wszystkie wskazówki......

Pozdr
_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
rsiwy

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 124

Posiadane auto: C5, MkI 2.0 HDI kombi, 2002
Piwa: 2/0
Wysłany: Pon 22 Mar 2010, 17:56
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


rjan napisał:
Jest. Na przykład tutaj: TUTAJ, TUTAJ, lub TUTAJ.
Jeżeli kupisz na allegro, to wcale nie oznacza, ze problem zniknie. Tak jak powyżej pisze Hermes, potrzebujesz wersji po modernizacji, z wydłużoną zębatką sterującą klapami.


Rjan, możesz jeszcze raz pokazać jak to cudo (motoreduktor) wygląda na allaegro albo jak to się fachowo nazywa? Nie mogę nigdzie znaleźć i nie mam pojęcia jak wygląda taki po modernizacji.

Wielkie dzięki
_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
rjan

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 330
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie
Posiadane auto: C5 MK1 2,2 HDi 2001 Exlusive BVA
Piwa: 14/0
Wysłany: Wto 23 Mar 2010, 00:48
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


Leń jesteś.
Tutaj masz: MOTOREDUKTOR
Powrót do góry
rsiwy

Stały Bywalec



Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 124

Posiadane auto: C5, MkI 2.0 HDI kombi, 2002
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 23 Mar 2010, 12:41
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


Dzięki za pomoc! Jak mozna się dostac do silniczka? Demontujemy również boczny panel plastikowy ten obok nóg kierowcy? Czy wystarczy demontaż panelu przedniego (tam gdzie jest radio, sterownie klimą etc.)?

Pozdr
_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
rjan

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 330
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie
Posiadane auto: C5 MK1 2,2 HDi 2001 Exlusive BVA
Piwa: 14/0
Wysłany: Wto 23 Mar 2010, 12:50
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


Ja tego nie robiłem, ale słyszałem, że niektórzy mają tak skonstruowane dłonie, że dostają się bez demontażu konsoli.
Powrót do góry
Wojtek66

Czytelnik



Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen c5 v6 '02
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 12 Kwi 2010, 13:39
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


Ja miałem i niestety jeszcze mam problem gorącego nawiewu po stronie kierowcy. Udało mi się wymienić silniczek krokowy bez demontażu konsoli centralnej. Zresztą demontaż samego panelu z radiem i popielniczką nie poprawia dostępu do silniczka. Trzeba się schylić pod kierownicą i tam już go widać. Nie jest łatwo, ale można. Niestety zamontowanie nowego nie pomogło. Walczę dalej... Silnik krokowy VALEO VAL509357 http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=302116203417&pic=0&moto=0[/url]
Powrót do góry
rjan

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 330
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie
Posiadane auto: C5 MK1 2,2 HDi 2001 Exlusive BVA
Piwa: 14/0
Wysłany: Pon 12 Kwi 2010, 14:44
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


U mnie kiedyś pojawił się problem gorącego nawiewu po zamontowaniu kiepskiej włoskiej podróby filtra pyłkowego. Po wymianie na oryginał problem sam zniknął.
Powrót do góry
rjan

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 330
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie
Posiadane auto: C5 MK1 2,2 HDi 2001 Exlusive BVA
Piwa: 14/0
Wysłany: Wto 13 Kwi 2010, 11:05
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


Wojtek66 napisał:
Niestety zamontowanie nowego nie pomogło. Walczę dalej...

Tam są dwa motoreduktory, może wymieniłeś ten drugi.
Powrót do góry
Wojtek66

Czytelnik



Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen c5 v6 '02
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 13 Kwi 2010, 16:32
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


Gorący nawiew jest po stronie kierowcy, zatem wymieniłem motoreduktor po stronie kierowcy. Podejrzewam, że poprostu nadal się coś zacina.
Powrót do góry
rjan

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 330
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie
Posiadane auto: C5 MK1 2,2 HDi 2001 Exlusive BVA
Piwa: 14/0
Wysłany: Wto 13 Kwi 2010, 21:56
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


Po stronie kierowcy są dwa motoreduktory. U siebie tego nie robiłem, ale gdzieś czytałem, że do tego właściwego jest trudniejszy dostęp (chyba jest wyżej).
Powrót do góry
Wojtek66

Czytelnik



Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen c5 v6 '02
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 20 Kwi 2010, 17:11
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


Masz rację Rjan. Są dwa silniczki, a ja wymieniłem ten łatwiej dostępny czyli silnik rozpraszania. Kieruje on powietrze na szybę, na nogi, na kabinę. Tymczasem źródłem problemu był lewy silnik mieszania, a konkretnie połączenie jego zębatki z gniazdem. Sam silniczek jest sprawny. Zębatka także nie jest uszkodzona. Ona jest poprostu zbyt krótka. Załapuje zaledwie krawędzią i przez to gniazdo się wyrabia. Gniazdo jest jakieś dwa razy głębsze niż zębatka. Uważam, że jest to wada fabryczna. Wystarczyłoby, żeby zębatka była dłuższa, lub też gniazdo było z twardszego materiału. Aby zmniejszyć luz w gnieździe owinąłem zębatkę taśmą izolacyjną. Na razie działa, a jeśli przestanie, to będę próbował jakoś przedłużyć zębatkę.
Zaś dostęp do lewego silnika mieszania bez zdejmowania całej deski rozdzielczej wymaga wręcz cyrkowych wyczynów. Mi to się właśnie dziś udało, ale strasznie się namęczyłem. Ponieważ widać spod kierownicy tylko silnik rozpraszania, a silnika mieszania w ogóle, by tam zajrzeć użyłem kamerki internetowej i laptopa. Później udało mi się wszyskiego dokonać prawie całkiem po omacku wciskając rękę po łokieć przez konsolę centralną w miejscu nawiewów. Mam całe ręce podrapane, ale było warto bo w serwisie krzyczą 900zł za samą robociznę. To dlatego, że teoretycznie trzeba demontować całą deskę.
Instrukcja demontażu osłony konsoli centralnej http://www.cychol.net/Citroen/Manuale/Demontaz.pdf
Powrót do góry
noddyy

Czytelnik



Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Przemyśl
Posiadane auto: Honda Jazz 1,4 83 km z 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 10 Cze 2010, 08:07
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


Witam,
Panowie czy tak samo jest po stronie pasażera? tzn czy tam też są dwa takie silniczki? Może ktoś dobierał się do tych silniczków od strony pasażera. Od strony kierowcy wieje zimnym, natomiast od pasażera ciepłym. Miałem jeszcze tak, że coś strasznie wyło tak jakby właśnie silniczek gdzieś pod deską roździelczą jak załączyłem klimatyzację. Więc myślę, że padł mi silniczek. Proszę o linki do takiego urządzenia bo tak do końca nie wiem co mam kupić i jak to wygląda.Dziękuję
Damian Xsara Picasso 1,6 HDI 110 KM 2005 rok. Z góry dziękuję.
_________________
Damian
Powrót do góry
adamotoja

Dyskutant



Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 84
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom
Posiadane auto: C5 MkI 3.0 V6 exclusive
Piwa: 2/2
Wysłany: Pią 16 Lip 2010, 14:08
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


witam, mam chyba ten sam problem tylko po stronie pasażera: z kratek nie wylatule całkowicie schłodzone powietrze, tak jakby nie było klimy z tej strony tzn. można podnieść temperatura do gorącego ale nie można obniżyć całkowicie do chłodnego, zupełnie jakby nie było klimy a po stronie kierowcy działa super. trudno ten problem zbagateliziować bo przy tych upałach klima po stronie kierowcy nie wystarcza żeby dobrze schłodzić całą budę,
prosze o sugestie i odpowiadam od razu niecierpliwym - szukałem ale wszedzie tylko porady co zrobić gdy z nawiewu kierowcy dmucha gorącem
Powrót do góry
improve

Debiutant



Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen C5 1.8 16v, 2007r
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 08 Lut 2011, 02:53
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


Witam, podepnę się do tematu by nie rozpoczynać nowego Smile)

Ponoć przypadłość pierwszych modeli, a jednak nie tylko i mnie też trafił problem z nadmuchem po stronie kierowcy ;/

Można poprosić o instrukcję naprawy nawiewu ciepłego powietrza od strony kierowcy (od strony pasażera jest OK)) w wersji MK II (2007r 1.8 16v)? lub ew instrukcję demontażu deski rozdzielczej (jeśli jest to możliwe do wykonania we własnym zakresie?

Chcę na początek ewentualnie na tyle rozebrać deskę by podejrzeć w czym dokładnie tkwi problem i potem skoczyć (samochodem:) ) do sklepu po odpowiednie części.

Pozdr.
Powrót do góry
archie39

Auto Maniak



Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 691
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 Tourer 2011, 3.0 HDI, był C5 2,2 HDI 2001r
Piwa: 45/0
Wysłany: Wto 08 Lut 2011, 22:53
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


W MKII poprawili motoreduktory za to łamały się ośki i klapy mieszaczy. Naprawa wymaga rozebrania deski. Na wszelki wypadek sprawdź przed tym jeszcze ten motoreduktor. Wątek o tym jest tutaj ale musisz się zarejestrować. Powinna tam być też instrukcja demontażu deski i konsoli.
Powrót do góry
improve

Debiutant



Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen C5 1.8 16v, 2007r
Piwa: 2/0
Wysłany: Sro 09 Lut 2011, 00:51
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


U mnie wygląda, że chyba poleciały klapy (taka wstępna diagnoza po długiej rozmowie tel z ASO i opisywaniem każdego dźwięku itp Very Happy).

Instrukcję demontażu (co prawda do MK I) widziałem, nie widziałem natomiast inst. demontażu samej deski, ale jeszcze poszukam (dzięki ta tip, że jest).

Czy same klapy i ośki można dokupić ? i czy można je jakoś dodatkowo zabezpieczyć przed kolejnym zużyciem?

Pozdr.
Powrót do góry
crismax

Czytelnik



Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wałbrzych
Posiadane auto: Citroen C5
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 30 Kwi 2011, 08:12
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


witam Panowie wczoraj kupiłem c5 2,2 hdi 2001 rok i mam ten sam problem po stronie pasażera klima ok bo była nabijana rok temu po stronie kierowcy gorące wyczytałem ze to motoreduktor ciężko mi sie znac na citorene bo nie mam go obecnie nawet 1 dzień , czy ktoś orientuje się w jakiej cenie jest ten motoreduktor o ile to on ? i ten ważniejszy z dłuższymi zębatkami ? i jego wymiana najlepiej nie w aso bo drogo w jakimś serwisie ? proszę o odp
Powrót do góry
atel1

Czytelnik



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Żnin
Posiadane auto: Citroen C5 Kombi 2,0 HDI 2001;Nissan Sunny 2,0 d kombi 1992
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Maj 2011, 13:43
Temat postu:

to możliwe!!! :)


Wojtek66 napisał:
Masz rację Rjan. Są dwa silniczki, a ja wymieniłem ten łatwiej dostępny czyli silnik rozpraszania. Kieruje on powietrze na szybę, na nogi, na kabinę. Tymczasem źródłem problemu był lewy silnik mieszania, a konkretnie połączenie jego zębatki z gniazdem. Sam silniczek jest sprawny. Zębatka także nie jest uszkodzona. Ona jest poprostu zbyt krótka. Załapuje zaledwie krawędzią i przez to gniazdo się wyrabia. Gniazdo jest jakieś dwa razy głębsze niż zębatka. Uważam, że jest to wada fabryczna. Wystarczyłoby, żeby zębatka była dłuższa, lub też gniazdo było z twardszego materiału. Aby zmniejszyć luz w gnieździe owinąłem zębatkę taśmą izolacyjną. Na razie działa, a jeśli przestanie, to będę próbował jakoś przedłużyć zębatkę.
Zaś dostęp do lewego silnika mieszania bez zdejmowania całej deski rozdzielczej wymaga wręcz cyrkowych wyczynów. Mi to się właśnie dziś udało, ale strasznie się namęczyłem. Ponieważ widać spod kierownicy tylko silnik rozpraszania, a silnika mieszania w ogóle, by tam zajrzeć użyłem kamerki internetowej i laptopa. Później udało mi się wszyskiego dokonać prawie całkiem po omacku wciskając rękę po łokieć przez konsolę centralną w miejscu nawiewów. Mam całe ręce podrapane, ale było warto bo w serwisie krzyczą 900zł za samą robociznę. To dlatego, że teoretycznie trzeba demontować całą deskę.
Instrukcja demontażu osłony konsoli centralnej http://www.cychol.net/Citroen/Manuale/Demontaz.pdf

Potwierdzam wykonalność tego zabiegu-przed chwilą skończyłem Smile
U mnie wyglądało to troszkę inaczej,po prostu wymieniłem ów silniczek na inny-używka z powiększoną zębatką poprzez zanurzenie w żywicy epoksydowej. Rzeczywiście dostęp bardzo trudny.Ja skorzystałem z jeszcze jednego miejsca,w które można włożyć rękę -zdemontowałem panel klimatyzacji,dzięki temu mogłem operować dwiema rękami. Polecam jednak skonstruowanie jakiegoś chwytaka magnetycznego ,bo śrubki mają straszną tendencję do spadania w różne zakamarki.A i przydaje się kluczyk nasadowy 6 z długą przedłużką,dzięki czemu dwie z trzech śrub można odkręcać od strony demontowalnej klapki podkierownicowej. Powodzenia w podobnych zabiegach Smile
Powrót do góry
pawi

Stały Bywalec



Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 215
Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock
Posiadane auto: Renault Kadjar 1,2 TCE Intense
Piwa: 3/1
Wysłany: Nie 29 Maj 2011, 15:57
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


Witam kilka dni temu stałem się "szczęśliwym nabywcą C5 r.2008. W dniu dzisiejszym stwierdziłem, że po włączeniu klima nie chłodzi. Z nawiewów wydostawało się powietrze o temperaturze z zewnątrz. W dniu zakupu 4 dni temu klima chłodziła. Aktualnie po ustawieniu max temperatury wszystko ok. po zmniejszeniu na min. temperatura normalna. Mam wrażenie, że strona pasażera jest lekko chłodniejsza, ale niewiele. Przy ustawieniu min. powinien być "mróz". Myślałem, że przyczyn może być motoregulator o którym piszecie, ale jednak mam wątpliwość. Dlaczego ? ponieważ aluminiowa rurka pod maska od klimy jest ledwo zimna. W innych poprzednich autach podobna rurka była lodowata. Sprężarka chyba działa ok. po słychać charakterystyczne dźwięki przy włączeniu i wyłączeniu. Inna moja wątpliwość związana jest z tym, że sprzedający mi samochód 2 dni przed jego zbyciem napełniał klimę i dał mi na dowód tego wydruk z urządzenia. To wydało mi się już dziwne no ale różnie bywa. Czyżby nie szczelna instalacja i brak czynnika. Tylko czy załączała by się sprężarka ? Jutro skontaktuje się ze sprzedającym ale nie liczę na uczciwą odpowiedź. To typowy handlarz. Dzięki za wskazówki
Powrót do góry
atel1

Czytelnik



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Żnin
Posiadane auto: Citroen C5 Kombi 2,0 HDI 2001;Nissan Sunny 2,0 d kombi 1992
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 29 Maj 2011, 20:51
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


pawi napisał:
Witam kilka dni temu stałem się "szczęśliwym nabywcą C5 r.2008. W dniu dzisiejszym stwierdziłem, że po włączeniu klima nie chłodzi. Z nawiewów wydostawało się powietrze o temperaturze z zewnątrz. W dniu zakupu 4 dni temu klima chłodziła. Aktualnie po ustawieniu max temperatury wszystko ok. po zmniejszeniu na min. temperatura normalna. Mam wrażenie, że strona pasażera jest lekko chłodniejsza, ale niewiele. Przy ustawieniu min. powinien być "mróz". Myślałem, że przyczyn może być motoregulator o którym piszecie, ale jednak mam wątpliwość. Dlaczego ? ponieważ aluminiowa rurka pod maska od klimy jest ledwo zimna. W innych poprzednich autach podobna rurka była lodowata. Sprężarka chyba działa ok. po słychać charakterystyczne dźwięki przy włączeniu i wyłączeniu. Inna moja wątpliwość związana jest z tym, że sprzedający mi samochód 2 dni przed jego zbyciem napełniał klimę i dał mi na dowód tego wydruk z urządzenia. To wydało mi się już dziwne no ale różnie bywa. Czyżby nie szczelna instalacja i brak czynnika. Tylko czy załączała by się sprężarka ? Jutro skontaktuje się ze sprzedającym ale nie liczę na uczciwą odpowiedź. To typowy handlarz. Dzięki za wskazówki

Moim skromnym zdaniem to nieszczelna instalacja,ale to tylko przypuszczenie . Znajomy handlarz samochodów,na imprezie po wypiciu kilku głębszych, wybełkotał mi takie zdanie:" Przemo-nigdy nie wierz handlarzowi samochodów." Myślę,że to wiele mówi o ich uczciwości.
Powrót do góry
pawi

Stały Bywalec



Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 215
Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock
Posiadane auto: Renault Kadjar 1,2 TCE Intense
Piwa: 3/1
Wysłany: Pon 30 Maj 2011, 12:40
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


Przyczyna znaleziona. Jednak nieszczelność na czujniku ciśnienia klimatyzacji to ten przy chłodnicy klimatyzacji. Coś takiego
http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-peugeot-citroen-oryginal-nowy-i1634519923.html
Pytanie numer katalogowy podany na aukcji 9632170780
rożni się od podanego mi w serwisie citroena nr 6455CK. Cena w serwisie 353 zł. Czy to to samo
Powrót do góry
Karol2001C5

Czytelnik



Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: CitroenC5 SX 2.0 2001r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 09 Cze 2011, 09:23
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


U mnie też chcieli wymienić motoreduktor, ale wystarczyło poprawienie /nieświadomie/ styku starego i działa ok. Przypadek sprawił, że przywieźli zły z magazynu i musieli ponownie założyć stary, Na drugi dzień odwołałem wizytę i chłodzi już 2 lata Laughing
Powrót do góry
crismax

Czytelnik



Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wałbrzych
Posiadane auto: Citroen C5
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 14 Cze 2011, 18:02
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


witam zapłacę komuś kto mi to zrobi bo juz nie mam siły poprostu strona kierowcy gorące powietrze i brak możliwosci regulacji pasażerka ok do wymiany silniczek motoreduktora znalazłem go za 50 zł z metalowymi końcówkami nie rozdziela mas powietrza nie mam już siły więcej info na pw lub gg 3630532 wszystko sie dogadamy
Powrót do góry
zantor

Dyskutant



Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 83
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen C5, 2.0 16V Aut. r.2002
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 26 Lip 2011, 21:27
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


Koledzy, czytam ten wątek i niestety nie znalazłem jasnego opisu jak wymontować ten motoreduktor. rozumiem, że część jest tu: [img]http://imageshack.us/photo/my-images/12/6412a01a.jpg/[/img] oznaczona strzałką. naiszcie mi proszę, w jaki sposów najpeniej się do niej dobrać (rysunki i zdjęcia będą pomocne)
Powrót do góry
archie39

Auto Maniak



Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 691
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 Tourer 2011, 3.0 HDI, był C5 2,2 HDI 2001r
Piwa: 45/0
Wysłany: Sro 27 Lip 2011, 23:10
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


crismax napisał:
witam zapłacę komuś kto mi to zrobi bo juz nie mam siły poprostu strona kierowcy gorące powietrze i brak możliwosci regulacji pasażerka ok do wymiany silniczek motoreduktora znalazłem go za 50 zł z metalowymi końcówkami nie rozdziela mas powietrza nie mam już siły więcej info na pw lub gg 3630532 wszystko sie dogadamy


zmodyfikowany motoreduktor ma plastykową zębatkę o długości ponad 20 mm, nie zakładaj metalowego z krótką zębatką bo to nic nie pomoże. albo wymiana na ten z dłuższą zębatką albo zabawa w przedłużenie zębatki za pomocą poxipolu. dostęp do niego jest trudny, do jednej srubki aby się dostać trzeba wymontować radio i wtedy dostep jest od tamtej strony. 2 pozostałe srubki od strony pedałów. w aso wyjmują deskę i dlatego cena za usługę jest wysoka.
Powrót do góry
pawcio866

Debiutant



Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wwa
Posiadane auto: C4 2.0 177 KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 13 Mar 2017, 14:42
Temat postu:

motoreduktor


Witam zabrałem się dziś za wykręcenie motoreduktora po stronie pasażera ale niestety zaden klucz nasadowy nie pasuje 5 za mała a 6 za duża...Jak sobie z tym poradziliście?
Powrót do góry
smer

Czytelnik



Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chudów
Posiadane auto: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDI
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 25 Lip 2017, 13:49
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew


Witam
Podepnę się z pytaniem tutaj, żeby nie produkować kolejnego wątku w podobnym temacie.

Mam problem z chłodzeniem od strony kierowcy. Niby banał, ale przypadku podobnego do mojego, niestety nie udało mi się nigdzie znaleźć.

C5 X7, 2009 r., klimatyzacja dwustrefowa.

Problem polega na tym, że nie potrafię wymusić pełnego chłodzenia od strony kierowcy. Pomimo regulacji temperatury gałką od max. do min., uzyskuję temperaturę na wylocie z kratek w przedziale od max. do lekko ciepłej.

Wczoraj zdemontowałem motoreduktor - zębatka bez uszkodzeń. Gniazdo - bez uszkodzeń.

Regulując temperaturę gałką, motoreduktor przestawia się o ok. 60 stopni obrotu (niecały ząbek na zębatce).
Przestawiając ręcznie klapkę, gniazdem można wykonać ok. 60 stopni obrotu (niecały ząbek na imbusie T-50).
Skoki silniczka i klapki "na oko" się pokrywają.

Oczywiście po ręcznym przestawieniu klapki na temperaturę minimalną, sytuacja się nie zmienia, dalej leci ciepłe.

Tutaj mała dygresja: błędem jest, że forumowicze zadając pytania, tudzież udzielając odpowiedzi, bardzo rzadko piszą którego modelu i z którego roku samochodu pytanie dotyczy. Naczytałem się strasznych opowieści o dwóch motoreduktorach, w tym o górnym prawie zupełnie niedostępnym i jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, że dłużej trwało u mnie zdejmowanie osłonki przy nogach kierowcy, niż demontaż bardzo łatwo dostępnego motoreduktora klapki mieszacza.

Z tego, co udało mi się wypatrzyć, zadzierając łebek do góry i strasznie zezując, motoreduktor od kierunku nadmuchu działa sprawnie, a klapki przestawiają się sprawnie, aż miło - za pomocą zewnętrznych zębatek. Uszkodzeń i wyszczerbień nie zauważyłem. Zresztą z tym problemu nie mam.

A piszę o kontroli wizualnej elementów kierunku nadmuchu dlatego, że przyczyny braku odczuwania chłodzenia mogą być dwie:
- brak chłodzenia (raczej niemożliwe, skoro u pasażera chłodzi, aż paznokcie przyłożone do kratki pękają),
- "fałszywe" powietrze od nagrzewnicy, które skądś się przedostaje (np. szparą między klapką mieszacza, a korpusem, w którą wpadł jakiś mały, ułamany element?). Tyle, że nie zauważyłem, żeby skok klapki był mniejszy niż motoreduktora. Zresztą gdy ręcznie przestawiałem klapkę, to chodziła całkiem luźno - od odbicia, do odbicia. Żadnych oporów, zgrzytów, najmniejszej sugestii ciała obcego w układzie.

Teraz mam w planach wywiercić dziurę w korpusie i zapuścić kamerę, żeby na własne oczy przekonać się, że nic tam nie blokuje klapki, czy też nie uszkodziło się jakieś uszczelnienie, czy coś w tym stylu... Ale zanim zacznę dewastować, chciałbym otrzymać garść podpowiedzi.

1. Czy ktoś ma jakieś pomysły?
2. Czy może być tak, że padł jakiś czujnik temperatury i ustrojstwo dopuszcza sobie (niepotrzebnie) ciepłego powietrza inną drogą?
3. Czy ktoś mógłby mi podyktować ścieżkę w diagboxie do kontroli czujników?
4. Czy ktoś dysponuje schematem/przekrojami tego mechanizmu?
5. Czy skok klapki, powinien wynosić jedynie 60 stopni? Czy to nie trochę mało?
6. Czy może być tak, że to jednak pęknięta klapka, która chodzi, ale nieprecyzyjnie?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew


CitroenC4 Grand Picasso

21 990

2010r.

141 000 km

wielkopolskie

CitroenC1

8 790

2007r.

226 631 km

pomorskie

CitroenC3

44 900

2018r.

57 000 km

wielkopolskie

CitroenC3

9 990

2005r.

153 580 km

pomorskie

CitroenC4 Picasso

42 700

2018r.

161 475 km

podkarpackie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System