Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: CitroenC5 SX 2.0 2001r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 09 Cze 2011, 09:23
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew
U mnie też chcieli wymienić motoreduktor, ale wystarczyło poprawienie /nieświadomie/ styku starego i działa ok. Przypadek sprawił, że przywieźli zły z magazynu i musieli ponownie założyć stary, Na drugi dzień odwołałem wizytę i chłodzi już 2 lata
witam zapłacę komuś kto mi to zrobi bo juz nie mam siły poprostu strona kierowcy gorące powietrze i brak możliwosci regulacji pasażerka ok do wymiany silniczek motoreduktora znalazłem go za 50 zł z metalowymi końcówkami nie rozdziela mas powietrza nie mam już siły więcej info na pw lub gg 3630532 wszystko sie dogadamy
Koledzy, czytam ten wątek i niestety nie znalazłem jasnego opisu jak wymontować ten motoreduktor. rozumiem, że część jest tu: [img]http://imageshack.us/photo/my-images/12/6412a01a.jpg/[/img] oznaczona strzałką. naiszcie mi proszę, w jaki sposów najpeniej się do niej dobrać (rysunki i zdjęcia będą pomocne)
witam zapłacę komuś kto mi to zrobi bo juz nie mam siły poprostu strona kierowcy gorące powietrze i brak możliwosci regulacji pasażerka ok do wymiany silniczek motoreduktora znalazłem go za 50 zł z metalowymi końcówkami nie rozdziela mas powietrza nie mam już siły więcej info na pw lub gg 3630532 wszystko sie dogadamy
zmodyfikowany motoreduktor ma plastykową zębatkę o długości ponad 20 mm, nie zakładaj metalowego z krótką zębatką bo to nic nie pomoże. albo wymiana na ten z dłuższą zębatką albo zabawa w przedłużenie zębatki za pomocą poxipolu. dostęp do niego jest trudny, do jednej srubki aby się dostać trzeba wymontować radio i wtedy dostep jest od tamtej strony. 2 pozostałe srubki od strony pedałów. w aso wyjmują deskę i dlatego cena za usługę jest wysoka.
Dołączył: 11 Mar 2017 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wwa Posiadane auto: C4 2.0 177 KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 13 Mar 2017, 14:42
Temat postu:
motoreduktor
Witam zabrałem się dziś za wykręcenie motoreduktora po stronie pasażera ale niestety zaden klucz nasadowy nie pasuje 5 za mała a 6 za duża...Jak sobie z tym poradziliście?
Witam
Podepnę się z pytaniem tutaj, żeby nie produkować kolejnego wątku w podobnym temacie.
Mam problem z chłodzeniem od strony kierowcy. Niby banał, ale przypadku podobnego do mojego, niestety nie udało mi się nigdzie znaleźć.
C5 X7, 2009 r., klimatyzacja dwustrefowa.
Problem polega na tym, że nie potrafię wymusić pełnego chłodzenia od strony kierowcy. Pomimo regulacji temperatury gałką od max. do min., uzyskuję temperaturę na wylocie z kratek w przedziale od max. do lekko ciepłej.
Wczoraj zdemontowałem motoreduktor - zębatka bez uszkodzeń. Gniazdo - bez uszkodzeń.
Regulując temperaturę gałką, motoreduktor przestawia się o ok. 60 stopni obrotu (niecały ząbek na zębatce).
Przestawiając ręcznie klapkę, gniazdem można wykonać ok. 60 stopni obrotu (niecały ząbek na imbusie T-50).
Skoki silniczka i klapki "na oko" się pokrywają.
Oczywiście po ręcznym przestawieniu klapki na temperaturę minimalną, sytuacja się nie zmienia, dalej leci ciepłe.
Tutaj mała dygresja: błędem jest, że forumowicze zadając pytania, tudzież udzielając odpowiedzi, bardzo rzadko piszą którego modelu i z którego roku samochodu pytanie dotyczy. Naczytałem się strasznych opowieści o dwóch motoreduktorach, w tym o górnym prawie zupełnie niedostępnym i jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, że dłużej trwało u mnie zdejmowanie osłonki przy nogach kierowcy, niż demontaż bardzo łatwo dostępnego motoreduktora klapki mieszacza.
Z tego, co udało mi się wypatrzyć, zadzierając łebek do góry i strasznie zezując, motoreduktor od kierunku nadmuchu działa sprawnie, a klapki przestawiają się sprawnie, aż miło - za pomocą zewnętrznych zębatek. Uszkodzeń i wyszczerbień nie zauważyłem. Zresztą z tym problemu nie mam.
A piszę o kontroli wizualnej elementów kierunku nadmuchu dlatego, że przyczyny braku odczuwania chłodzenia mogą być dwie:
- brak chłodzenia (raczej niemożliwe, skoro u pasażera chłodzi, aż paznokcie przyłożone do kratki pękają),
- "fałszywe" powietrze od nagrzewnicy, które skądś się przedostaje (np. szparą między klapką mieszacza, a korpusem, w którą wpadł jakiś mały, ułamany element?). Tyle, że nie zauważyłem, żeby skok klapki był mniejszy niż motoreduktora. Zresztą gdy ręcznie przestawiałem klapkę, to chodziła całkiem luźno - od odbicia, do odbicia. Żadnych oporów, zgrzytów, najmniejszej sugestii ciała obcego w układzie.
Teraz mam w planach wywiercić dziurę w korpusie i zapuścić kamerę, żeby na własne oczy przekonać się, że nic tam nie blokuje klapki, czy też nie uszkodziło się jakieś uszczelnienie, czy coś w tym stylu... Ale zanim zacznę dewastować, chciałbym otrzymać garść podpowiedzi.
1. Czy ktoś ma jakieś pomysły?
2. Czy może być tak, że padł jakiś czujnik temperatury i ustrojstwo dopuszcza sobie (niepotrzebnie) ciepłego powietrza inną drogą?
3. Czy ktoś mógłby mi podyktować ścieżkę w diagboxie do kontroli czujników?
4. Czy ktoś dysponuje schematem/przekrojami tego mechanizmu?
5. Czy skok klapki, powinien wynosić jedynie 60 stopni? Czy to nie trochę mało?
6. Czy może być tak, że to jednak pęknięta klapka, która chodzi, ale nieprecyzyjnie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.