U mnie kiedyś pojawił się problem gorącego nawiewu po zamontowaniu kiepskiej włoskiej podróby filtra pyłkowego. Po wymianie na oryginał problem sam zniknął.
Po stronie kierowcy są dwa motoreduktory. U siebie tego nie robiłem, ale gdzieś czytałem, że do tego właściwego jest trudniejszy dostęp (chyba jest wyżej).
Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen c5 v6 '02
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 20 Kwi 2010, 17:11
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew
Masz rację Rjan. Są dwa silniczki, a ja wymieniłem ten łatwiej dostępny czyli silnik rozpraszania. Kieruje on powietrze na szybę, na nogi, na kabinę. Tymczasem źródłem problemu był lewy silnik mieszania, a konkretnie połączenie jego zębatki z gniazdem. Sam silniczek jest sprawny. Zębatka także nie jest uszkodzona. Ona jest poprostu zbyt krótka. Załapuje zaledwie krawędzią i przez to gniazdo się wyrabia. Gniazdo jest jakieś dwa razy głębsze niż zębatka. Uważam, że jest to wada fabryczna. Wystarczyłoby, żeby zębatka była dłuższa, lub też gniazdo było z twardszego materiału. Aby zmniejszyć luz w gnieździe owinąłem zębatkę taśmą izolacyjną. Na razie działa, a jeśli przestanie, to będę próbował jakoś przedłużyć zębatkę.
Zaś dostęp do lewego silnika mieszania bez zdejmowania całej deski rozdzielczej wymaga wręcz cyrkowych wyczynów. Mi to się właśnie dziś udało, ale strasznie się namęczyłem. Ponieważ widać spod kierownicy tylko silnik rozpraszania, a silnika mieszania w ogóle, by tam zajrzeć użyłem kamerki internetowej i laptopa. Później udało mi się wszyskiego dokonać prawie całkiem po omacku wciskając rękę po łokieć przez konsolę centralną w miejscu nawiewów. Mam całe ręce podrapane, ale było warto bo w serwisie krzyczą 900zł za samą robociznę. To dlatego, że teoretycznie trzeba demontować całą deskę.
Instrukcja demontażu osłony konsoli centralnej http://www.cychol.net/Citroen/Manuale/Demontaz.pdf
Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Przemyśl Posiadane auto: Honda Jazz 1,4 83 km z 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 10 Cze 2010, 08:07
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Gorący nawiew
Witam,
Panowie czy tak samo jest po stronie pasażera? tzn czy tam też są dwa takie silniczki? Może ktoś dobierał się do tych silniczków od strony pasażera. Od strony kierowcy wieje zimnym, natomiast od pasażera ciepłym. Miałem jeszcze tak, że coś strasznie wyło tak jakby właśnie silniczek gdzieś pod deską roździelczą jak załączyłem klimatyzację. Więc myślę, że padł mi silniczek. Proszę o linki do takiego urządzenia bo tak do końca nie wiem co mam kupić i jak to wygląda.Dziękuję
Damian Xsara Picasso 1,6 HDI 110 KM 2005 rok. Z góry dziękuję. _________________ Damian
witam, mam chyba ten sam problem tylko po stronie pasażera: z kratek nie wylatule całkowicie schłodzone powietrze, tak jakby nie było klimy z tej strony tzn. można podnieść temperatura do gorącego ale nie można obniżyć całkowicie do chłodnego, zupełnie jakby nie było klimy a po stronie kierowcy działa super. trudno ten problem zbagateliziować bo przy tych upałach klima po stronie kierowcy nie wystarcza żeby dobrze schłodzić całą budę,
prosze o sugestie i odpowiadam od razu niecierpliwym - szukałem ale wszedzie tylko porady co zrobić gdy z nawiewu kierowcy dmucha gorącem
Witam, podepnę się do tematu by nie rozpoczynać nowego )
Ponoć przypadłość pierwszych modeli, a jednak nie tylko i mnie też trafił problem z nadmuchem po stronie kierowcy ;/
Można poprosić o instrukcję naprawy nawiewu ciepłego powietrza od strony kierowcy (od strony pasażera jest OK)) w wersji MK II (2007r 1.8 16v)? lub ew instrukcję demontażu deski rozdzielczej (jeśli jest to możliwe do wykonania we własnym zakresie?
Chcę na początek ewentualnie na tyle rozebrać deskę by podejrzeć w czym dokładnie tkwi problem i potem skoczyć (samochodem:) ) do sklepu po odpowiednie części.
W MKII poprawili motoreduktory za to łamały się ośki i klapy mieszaczy. Naprawa wymaga rozebrania deski. Na wszelki wypadek sprawdź przed tym jeszcze ten motoreduktor. Wątek o tym jest tutaj ale musisz się zarejestrować. Powinna tam być też instrukcja demontażu deski i konsoli.
U mnie wygląda, że chyba poleciały klapy (taka wstępna diagnoza po długiej rozmowie tel z ASO i opisywaniem każdego dźwięku itp ).
Instrukcję demontażu (co prawda do MK I) widziałem, nie widziałem natomiast inst. demontażu samej deski, ale jeszcze poszukam (dzięki ta tip, że jest).
Czy same klapy i ośki można dokupić ? i czy można je jakoś dodatkowo zabezpieczyć przed kolejnym zużyciem?
witam Panowie wczoraj kupiłem c5 2,2 hdi 2001 rok i mam ten sam problem po stronie pasażera klima ok bo była nabijana rok temu po stronie kierowcy gorące wyczytałem ze to motoreduktor ciężko mi sie znac na citorene bo nie mam go obecnie nawet 1 dzień , czy ktoś orientuje się w jakiej cenie jest ten motoreduktor o ile to on ? i ten ważniejszy z dłuższymi zębatkami ? i jego wymiana najlepiej nie w aso bo drogo w jakimś serwisie ? proszę o odp
Masz rację Rjan. Są dwa silniczki, a ja wymieniłem ten łatwiej dostępny czyli silnik rozpraszania. Kieruje on powietrze na szybę, na nogi, na kabinę. Tymczasem źródłem problemu był lewy silnik mieszania, a konkretnie połączenie jego zębatki z gniazdem. Sam silniczek jest sprawny. Zębatka także nie jest uszkodzona. Ona jest poprostu zbyt krótka. Załapuje zaledwie krawędzią i przez to gniazdo się wyrabia. Gniazdo jest jakieś dwa razy głębsze niż zębatka. Uważam, że jest to wada fabryczna. Wystarczyłoby, żeby zębatka była dłuższa, lub też gniazdo było z twardszego materiału. Aby zmniejszyć luz w gnieździe owinąłem zębatkę taśmą izolacyjną. Na razie działa, a jeśli przestanie, to będę próbował jakoś przedłużyć zębatkę.
Zaś dostęp do lewego silnika mieszania bez zdejmowania całej deski rozdzielczej wymaga wręcz cyrkowych wyczynów. Mi to się właśnie dziś udało, ale strasznie się namęczyłem. Ponieważ widać spod kierownicy tylko silnik rozpraszania, a silnika mieszania w ogóle, by tam zajrzeć użyłem kamerki internetowej i laptopa. Później udało mi się wszyskiego dokonać prawie całkiem po omacku wciskając rękę po łokieć przez konsolę centralną w miejscu nawiewów. Mam całe ręce podrapane, ale było warto bo w serwisie krzyczą 900zł za samą robociznę. To dlatego, że teoretycznie trzeba demontować całą deskę.
Instrukcja demontażu osłony konsoli centralnej http://www.cychol.net/Citroen/Manuale/Demontaz.pdf
Potwierdzam wykonalność tego zabiegu-przed chwilą skończyłem
U mnie wyglądało to troszkę inaczej,po prostu wymieniłem ów silniczek na inny-używka z powiększoną zębatką poprzez zanurzenie w żywicy epoksydowej. Rzeczywiście dostęp bardzo trudny.Ja skorzystałem z jeszcze jednego miejsca,w które można włożyć rękę -zdemontowałem panel klimatyzacji,dzięki temu mogłem operować dwiema rękami. Polecam jednak skonstruowanie jakiegoś chwytaka magnetycznego ,bo śrubki mają straszną tendencję do spadania w różne zakamarki.A i przydaje się kluczyk nasadowy 6 z długą przedłużką,dzięki czemu dwie z trzech śrub można odkręcać od strony demontowalnej klapki podkierownicowej. Powodzenia w podobnych zabiegach
Witam kilka dni temu stałem się "szczęśliwym nabywcą C5 r.2008. W dniu dzisiejszym stwierdziłem, że po włączeniu klima nie chłodzi. Z nawiewów wydostawało się powietrze o temperaturze z zewnątrz. W dniu zakupu 4 dni temu klima chłodziła. Aktualnie po ustawieniu max temperatury wszystko ok. po zmniejszeniu na min. temperatura normalna. Mam wrażenie, że strona pasażera jest lekko chłodniejsza, ale niewiele. Przy ustawieniu min. powinien być "mróz". Myślałem, że przyczyn może być motoregulator o którym piszecie, ale jednak mam wątpliwość. Dlaczego ? ponieważ aluminiowa rurka pod maska od klimy jest ledwo zimna. W innych poprzednich autach podobna rurka była lodowata. Sprężarka chyba działa ok. po słychać charakterystyczne dźwięki przy włączeniu i wyłączeniu. Inna moja wątpliwość związana jest z tym, że sprzedający mi samochód 2 dni przed jego zbyciem napełniał klimę i dał mi na dowód tego wydruk z urządzenia. To wydało mi się już dziwne no ale różnie bywa. Czyżby nie szczelna instalacja i brak czynnika. Tylko czy załączała by się sprężarka ? Jutro skontaktuje się ze sprzedającym ale nie liczę na uczciwą odpowiedź. To typowy handlarz. Dzięki za wskazówki
Witam kilka dni temu stałem się "szczęśliwym nabywcą C5 r.2008. W dniu dzisiejszym stwierdziłem, że po włączeniu klima nie chłodzi. Z nawiewów wydostawało się powietrze o temperaturze z zewnątrz. W dniu zakupu 4 dni temu klima chłodziła. Aktualnie po ustawieniu max temperatury wszystko ok. po zmniejszeniu na min. temperatura normalna. Mam wrażenie, że strona pasażera jest lekko chłodniejsza, ale niewiele. Przy ustawieniu min. powinien być "mróz". Myślałem, że przyczyn może być motoregulator o którym piszecie, ale jednak mam wątpliwość. Dlaczego ? ponieważ aluminiowa rurka pod maska od klimy jest ledwo zimna. W innych poprzednich autach podobna rurka była lodowata. Sprężarka chyba działa ok. po słychać charakterystyczne dźwięki przy włączeniu i wyłączeniu. Inna moja wątpliwość związana jest z tym, że sprzedający mi samochód 2 dni przed jego zbyciem napełniał klimę i dał mi na dowód tego wydruk z urządzenia. To wydało mi się już dziwne no ale różnie bywa. Czyżby nie szczelna instalacja i brak czynnika. Tylko czy załączała by się sprężarka ? Jutro skontaktuje się ze sprzedającym ale nie liczę na uczciwą odpowiedź. To typowy handlarz. Dzięki za wskazówki
Moim skromnym zdaniem to nieszczelna instalacja,ale to tylko przypuszczenie . Znajomy handlarz samochodów,na imprezie po wypiciu kilku głębszych, wybełkotał mi takie zdanie:" Przemo-nigdy nie wierz handlarzowi samochodów." Myślę,że to wiele mówi o ich uczciwości.
Przyczyna znaleziona. Jednak nieszczelność na czujniku ciśnienia klimatyzacji to ten przy chłodnicy klimatyzacji. Coś takiego
http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-peugeot-citroen-oryginal-nowy-i1634519923.html
Pytanie numer katalogowy podany na aukcji 9632170780
rożni się od podanego mi w serwisie citroena nr 6455CK. Cena w serwisie 353 zł. Czy to to samo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.