Mam pytanie chcę wymienić olej w c5 2.0 hdi obecnie jest olej Total Quartz 9000 5w-40 czy można go zastąpić innym? słyszałem że ni, czy to jest prawda.
A jak często koledzy tak naprawdę powinno się zmieniać olej w silniku 2.2HDI? Słyszałem 2 różne opinie mechaników. Chciałbym z forum też coś usłyszeć.
Pozdrawiam!
Według książki serwisowej co 20 tys km lub co dwa lata.
Są natomiast dwie wersje co do rodzaju oleju do silnika 2,2HDI. Książka serwisowa jest z 2001 roku i mówi o o oleju Total 5W40. Nowe instrukcje dla silników z FAP (wszystkie 2.2HDI miały FAP-a) zalecają Total Ineo 5W30.
Co wybrać nie wiadomo, ja do wymiany mam jeszcze trochę, więc poczekam, może jakiś jeszcze lepszy olej urodzi się za rok.
Ja FAPa się już bestialsko pozbyłem, więc mogę spokojnie nadal lać Total 5W40. Nie wiem tylko czy dobrze zrobiłem, bo gdy kupiłem samochód, zaraz wlałem polecany przez producenta Total, a z tego co wiem to poprzedni właściciel lał jakiś Castrol, ale nawet już nie pamiętam jaki, wiem tylko że syntetyk.
Właśnie do silników z FAP powinno się stosować olej specjalny tzw. "Low sap" - o małej zawartości popiołów po spaleniu. Takim olejem jest np. Total Ineo 5W30.
Każdy silnik spala olej, chodzi o to, żeby popiół nie zatykał filtra.
Cytat:
Nie wiem tylko czy dobrze zrobiłem, bo gdy kupiłem samochód, zaraz wlałem polecany przez producenta Total, a z tego co wiem to poprzedni właściciel lał jakiś Castrol, ale nawet już nie pamiętam jaki, wiem tylko że syntetyk.
Nie ma znaczenia jaki jest producent, ważne aby olej spełniał normy wymagane przez silnik. Nawet jeżeli poprzedni właściciel lał gorszy olej, to dobrze zrobiłeś przechodząc na lepszy.
Dołączył: 16 Sie 2009 Posty: 177 Skąd jesteś (miejscowość / region): EU Posiadane auto: C5 X7 Limo 2.0 HDI Aut. Confort 2008
Piwa: 25/1
Wysłany: Czw 01 Paź 2009, 14:13
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) wymiana oleju
rjan napisał:
Właśnie do silników z FAP powinno się stosować olej specjalny tzw. "Low sap" - o małej zawartości popiołów po spaleniu. Takim olejem jest np. Total Ineo 5W30.
Każdy silnik spala olej, chodzi o to, żeby popiół nie zatykał filtra.
Cytat:
Nie wiem tylko czy dobrze zrobiłem, bo gdy kupiłem samochód, zaraz wlałem polecany przez producenta Total, a z tego co wiem to poprzedni właściciel lał jakiś Castrol, ale nawet już nie pamiętam jaki, wiem tylko że syntetyk.
Nie ma znaczenia jaki jest producent, ważne aby olej spełniał normy wymagane przez silnik. Nawet jeżeli poprzedni właściciel lał gorszy olej, to dobrze zrobiłeś przechodząc na lepszy.
RESPEKT rjan-
lepiej tego nie można sformułować.
RESPEKT
Z tego co wyczytałem, wynika, że powinienem zalać 5W40 - auto bez fapu. Nie wiem co jest obecnie zalane, ale zamierzam zalać TOTAL 5W40 Q9000, czy to wystarczy? auto ma 160tys. Czy aby napewno olej wymienia się co 20tys? W passacie wymieniałem co 8 tys.
Co sądzicie o olejach z allegro? Różnica w cenach jest znaczna, tylko obawiam się nieuczciwych sprzedawców(czegoż to polacy nie wymyślą)
Może macie jakiegoś zaufanego sprzedawcę?
Witam ja mam zamiar zalać olejem elf exellium ldx 5W40 czy dobrze robie?Wsklepie powiedzieli mi że ten olej będzie dobry ale ja mam wątpliwości .....Mam Citroena 2.2 hdi z końca 2001r.
W latach kiedy MK1 schodziły z taśmy właśnie tej klasy olej 5W40 zalecała fabryka. Ostatnie lata natomiast to wynalazek niskopopiołowego 5W30 i teraz do wszystkich samochód z FAP a więc także 2.2HDI zalecają lać low SAPS 5W30 (na przykład Total INEO 5W30), ELF też ma swój odpowiednik (ELF SOLARIS RNX 5W30).
5W30 ma mniejsza lepkość od 5W40 może więc być korzystniejszy na zimę, dodatkowo oszczędza FAP, zmniejsza się ilość osadzonego w tym filtrze popiołu. Jeżeli masz silnik w dobrym stanie i nie bierze oleju możesz spróbować low saps.
Ale jeżeli wlejesz ten "elf exellium ldx 5W40" o którym piszesz, także nie będzie to błędem.
Witam, trochę odświeże wątek ponieważ mam taki problem:
od niedawna jestem posiadaczem C5 2.0HDI Break 80kw 2003r.(ok. 110 tys. km.), chcę wymienić olej ale trudno mi dobrać odpowiedni- nie bardzo wiem jaki był wcześniej zalany- na drzwiach mam tylko karteczkę (po włosku) przy ilu kilometrach był wymieniony i że jest to 10w40 (wnioskuję że to półsyntetyk -słusznie?) generalnie większość na forum zaleca 5w40 total quartz 9000, ostatnio spytałem w warsztacie o wymianę oleju to mi powiedzieli że z lepszego na gorszy można zawsze ale z gorszego na lepszy nie, więc chciałem zapytać czy total quartz 7000 10w40 będzie w tym przypadku dobrym rozwiązaniem. no i jeszcze kwestia FAP- bo wiem że do tego zupełnie inne oleje się leje, ale prawdę powiedziawszy to nie wiem czy to mam czy nie (jak poznać?) ale wnioskuję że skoro zalany był jakiś 10w40 to raczej jest bez fap (słusznie?). Jak widzicie jestem dość dużym laikiem w tej kwestii i prosiłbym bardziej doświadczonych kolegów o wskazówki- pewnie przydadzą się jeszcze kilku osobom.
mi powiedzieli że z lepszego na gorszy można zawsze ale z gorszego na lepszy nie
To legenda wywodząca się z epoki Gierka. W tamtych czasach powszechnie używany był olej "LUX", który nie miał dodatków płuczących. Próba wymiany tego oleju na któryś z olejów nowszej generacji, zwłaszcza w samochodach o dużym przebiegu, kończyła się wypłukaniem nagarów i rozszczelnieniem silnika. Stąd legenda, do dzisiaj powtarzana przez mechaników.
Współczesne oleje, nawet mineralne, mają już wystarczająco dużo dodatków uszlachetniających, prawdopodobieństwo rozszczelnienia silnika przy przejściu na syntetyki i półsyntetyki jest niewielkie.
Duże jest natomiast ryzyko stosowania olejów mineralnych w silnikach, które wymagają oleju syntetycznego. Oleje mineralne nie wytrzymują warunków pracy w takich silnikach.
Reasumując, wymień olej na zalecany przez fabrykę Total Ineo 5W30 lub odpowiednik innej firmy.
Jeszcze nie patrzyłem po numerach więc skąd taki wniosek?
Po ilości wlewanego oleju.
Prz wymianie oleju pamiętam, że wchodziła calutka bańka 5litrów oleju i było (jak mechanik zasugerował) w sam raz.
Tymczasem ilość 5l widnieje przy silniku z sugestią 5w30. Przy silniku 5w40 jest ilość oleju 4.25 l.
Jakie macie z tym doświadczenia?
Możliwe, że niepotrzebnie bredzę i się stresuję ale chciałbym poznać wasze opinie.
Chłopaku poczytaj o specyfikacjach olei. Jeśli nie masz FAPa to zawsze lepszym olejem jest olej 5w40 bo ma lepsze smarowanie w dodatku to olej synyetyczny 5w30 to oleje hydrokrakowane coś pomiędzy mineralem a syntetykiem wymyślono je tylko dla ekologii mają mniejsze smarowanie tzw lekki bieg ale przez to latem jak dajesz w d...pę to może dojść do zerwania filmu olejowego czyt. Tarcia metal o metal. Jak nie masz FAPa lej 5w40 to najlepszy wybór
OK, tak też robię.
Generalnie auto ma już ok 130 tysięcy i nasuwa się inne pytanie.
Co ile czasu wymiana oleju i czy totala czy jakiś może lepszy?
Producent (gdzieś przeczytałem) zaleca do 30 tysięcy jak nie dajemy w palnik (normalne warunki) i bodaj 2-3 lata lub 20 tysięcy jak trudne warunki i częściej dalejemy wpalnik i ok 1-2 lata.
Jeśli chodzi o totala to ponoć to olej z minimalnymi właściwościami smarnymi i jakością ale producent go zaleca.
Inna sprawa to fakt, że auto ma 10 lat. Trzyma się świetnie, nie planuję go sprzedać no ale czy do 10 latka warto wlewać olej jak od porsze?
Do młodego pewnie tak a do starszego to jakoś mam wątpliwości.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.