Witam, trochę odświeże wątek ponieważ mam taki problem:
od niedawna jestem posiadaczem C5 2.0HDI Break 80kw 2003r.(ok. 110 tys. km.), chcę wymienić olej ale trudno mi dobrać odpowiedni- nie bardzo wiem jaki był wcześniej zalany- na drzwiach mam tylko karteczkę (po włosku) przy ilu kilometrach był wymieniony i że jest to 10w40 (wnioskuję że to półsyntetyk -słusznie?) generalnie większość na forum zaleca 5w40 total quartz 9000, ostatnio spytałem w warsztacie o wymianę oleju to mi powiedzieli że z lepszego na gorszy można zawsze ale z gorszego na lepszy nie, więc chciałem zapytać czy total quartz 7000 10w40 będzie w tym przypadku dobrym rozwiązaniem. no i jeszcze kwestia FAP- bo wiem że do tego zupełnie inne oleje się leje, ale prawdę powiedziawszy to nie wiem czy to mam czy nie (jak poznać?) ale wnioskuję że skoro zalany był jakiś 10w40 to raczej jest bez fap (słusznie?). Jak widzicie jestem dość dużym laikiem w tej kwestii i prosiłbym bardziej doświadczonych kolegów o wskazówki- pewnie przydadzą się jeszcze kilku osobom.
mi powiedzieli że z lepszego na gorszy można zawsze ale z gorszego na lepszy nie
To legenda wywodząca się z epoki Gierka. W tamtych czasach powszechnie używany był olej "LUX", który nie miał dodatków płuczących. Próba wymiany tego oleju na któryś z olejów nowszej generacji, zwłaszcza w samochodach o dużym przebiegu, kończyła się wypłukaniem nagarów i rozszczelnieniem silnika. Stąd legenda, do dzisiaj powtarzana przez mechaników.
Współczesne oleje, nawet mineralne, mają już wystarczająco dużo dodatków uszlachetniających, prawdopodobieństwo rozszczelnienia silnika przy przejściu na syntetyki i półsyntetyki jest niewielkie.
Duże jest natomiast ryzyko stosowania olejów mineralnych w silnikach, które wymagają oleju syntetycznego. Oleje mineralne nie wytrzymują warunków pracy w takich silnikach.
Reasumując, wymień olej na zalecany przez fabrykę Total Ineo 5W30 lub odpowiednik innej firmy.
Jeszcze nie patrzyłem po numerach więc skąd taki wniosek?
Po ilości wlewanego oleju.
Prz wymianie oleju pamiętam, że wchodziła calutka bańka 5litrów oleju i było (jak mechanik zasugerował) w sam raz.
Tymczasem ilość 5l widnieje przy silniku z sugestią 5w30. Przy silniku 5w40 jest ilość oleju 4.25 l.
Jakie macie z tym doświadczenia?
Możliwe, że niepotrzebnie bredzę i się stresuję ale chciałbym poznać wasze opinie.
Chłopaku poczytaj o specyfikacjach olei. Jeśli nie masz FAPa to zawsze lepszym olejem jest olej 5w40 bo ma lepsze smarowanie w dodatku to olej synyetyczny 5w30 to oleje hydrokrakowane coś pomiędzy mineralem a syntetykiem wymyślono je tylko dla ekologii mają mniejsze smarowanie tzw lekki bieg ale przez to latem jak dajesz w d...pę to może dojść do zerwania filmu olejowego czyt. Tarcia metal o metal. Jak nie masz FAPa lej 5w40 to najlepszy wybór
OK, tak też robię.
Generalnie auto ma już ok 130 tysięcy i nasuwa się inne pytanie.
Co ile czasu wymiana oleju i czy totala czy jakiś może lepszy?
Producent (gdzieś przeczytałem) zaleca do 30 tysięcy jak nie dajemy w palnik (normalne warunki) i bodaj 2-3 lata lub 20 tysięcy jak trudne warunki i częściej dalejemy wpalnik i ok 1-2 lata.
Jeśli chodzi o totala to ponoć to olej z minimalnymi właściwościami smarnymi i jakością ale producent go zaleca.
Inna sprawa to fakt, że auto ma 10 lat. Trzyma się świetnie, nie planuję go sprzedać no ale czy do 10 latka warto wlewać olej jak od porsze?
Do młodego pewnie tak a do starszego to jakoś mam wątpliwości.
Ja mam takie zdanie na temat wymiany oleju. Nie bądźmy mądrzejsi od producentów i jeśli piszą że co 30 tys to tak róbmy , jeśli piszą że total jest ok , to widocznie sprawdzili i tak jest. Jeśli eksploatujesz auto mocniej np. dużo latasz z przyczepą to można wymienić olej częściej ale przy normalnym użytkowaniu takie zabiegi moim zdaniem to nabijanie kasy lobby olejowemu.
5W-40 Syntetyczny
API?/ACEA: SM3+B4
ilość litrów od 4.3 do 5 litrów max.
Lub:
10W-40 Półsyntetyczny
API?/ACEA: SL/A3+B4
Choć tego ostatniego to już jak auto ma bardzo dużo przebiegu i nie polecane do mniejszych przebiegów auta.
jackowskipatryk, nie masz racji tego co opisujesz.
Ps.
Nie powinno być omawiane na temat oleju w dziale nadwozia i należy prosić administratora lub moderatora o przeniesienie do odpowiedniego działu.
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 1512 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Gr.C4Picasso 1,6HDi, Freelander 1.8; Ulysse2,0; Idea 1,4
Piwa: 103/3
Wysłany: Pią 18 Maj 2018, 22:34
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) wymiana oleju
wiem nie ten dział ;
ale przedostanie posty/ lub ich bezsens / wznoszą włosy na mym czole ;
Cytat:
Generalnie auto ma już ok 130 tysięcy i nasuwa się inne pytanie.
Co ile czasu wymiana oleju i czy totala czy jakiś może lepszy?
Producent (gdzieś przeczytałem) zaleca do 30 tysięcy jak nie dajemy w palnik (normalne warunki) i bodaj 2-3 lata lub 20 tysięcy jak trudne warunki i częściej dalejemy wpalnik i ok 1-2 lata.
jeśli lubicie swoje pojazdy nie róbcie im tego
Koledzy- jazda po miescie w korku to już trudne warunki, jak ten sposób eksploatacji przeważa to ok 12-15 mcy lub 15tys.km
olej "longlife" = motor shortlife
kolego fretek nie zapłacisz za rzetelnie zalecaną wymianę oleju - zapłacisz za naprawę lub próbę wyciszenia klekocącego silnika jak hydrauliczne kompensatory luzu zastrajkują - a będą miały powody
i zapewniam Cie, że to nie będzie strajk upolityczniony
takie są skutki marketingu i lobby producentów
stare przysłowie -kto smaruje /dobrze / ten jedzie
Dołączył: 21 Maj 2018 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Citroen C5, Tourer, 2.0 16v benzyna/gaz, rok prod. 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Maj 2018, 21:54
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) wymiana oleju
2.0 16v z roku 2008 - gaz.
Polecam Valvoline Synpower 5w40.
Fakt, że zalecanyjest przez Citroena 5w30 ale to dość "żadki" olej w wyższej temp. pracy silnika. Przy instalacji gazowej, gdzie spalanie ma wyższą temp. lepszym wydaje się 5w40.
Co do firmy zalecanej przez producenta, Citroen/Total, Renault/Elf itd... To są wieloletnie układy między koncernami. Co do Valvoline, jeździłem Xantią 1.8 16V (gaz) na Valvoline MaxLife 10w40 przez wiele lat, silnik ma przebieg 400 tys. w tym 9 lat na LPG i pracuje jak zegarek.
Ostatnio zmieniony przez MarC5in dnia Wto 16 Paź 2018, 19:18, w całości zmieniany 1 raz
Koledzy wiem że nie każdy olej 5w40 jest 100% syntetykiem decydują o tym dodatki. Ale u nas oleje hydrokraking też nazywa się syntetycznymi. Trzeba by pisać do producenta. Druga prawda jest taka że to nie czasy PRL-u i oleje są naprawdę dobrej jakości jeśli kupujemy znanych producentów., Więc nie ma co przesadzać. Na pewno 5w30 są olejami lekkobierznymi czyli smarują silnik słabiej niż 5w40
Do kolejnego auta zalewam castrol turbodiesel. Dlaczego? Ciszej silnik pracuje. A wymiana co 30.000 to proszenie się o pożegnanie z panewką
ps. Sprzedam ori bagażnik rowerowy C5 hatchback 400zł tel. 509 672 572
Nigdy w życiu nie zmieniałem oleju po 30 tys. U mnie normą to 10 tys. Km. Jeżdżę na Valvoline 5w40 maxlife choć teraz na zimę zaleję 5w30 bo żona codziennie dojeżdża do pracy a auto stoi pod chmurką.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.