2.0 HDI 136KM C5 x7 2009r mniej mocy niż powinno być
Witam,
Niedawno auto zmieniłem właśnie na to co w temacie, przesiadłem się z C5 1FL z tym samym silnikiem i mocą. Niestety, x7 jedzie dużo 'słabiej', wolniej się rozpędza, na trasie pali więcej paliwa, na poziomie 7 litrów przy prędkościach do 120km/h.
W komputerze brak błędów i objawów, ciśnienie turbo niby ok, wizualnie pod maską nie widać uszkodzeń, nieszczelności, itp. Dodatkowo wczoraj wyczyszczony został cały kolektor dolotowy wraz z kanałami do silnika, czujnik temperatury i ciśnienia w kolektorze. Mocy może odrobinkę przybyło, ale to nadal nie jest to samo, co w 'starej' cytrynie...
Jakieś pomysły, gdzie szukać, na co jeszcze zwrócić uwagę?
Osprzęt silnika jest Delphi, jeśli to ma znaczenie.
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Sob 28 Paź 2017, 07:59
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI 136KM C5 x7 2009r mniej mocy niż powinno być
Może tak być że błędu nie ma a auto ma mniej mocy. Sprawdz ile powietrza zasysa silnik i ile wtedy dostaje paliwa. Można określić na jakiej mieszance chodzi. _________________ Prosze pytać na pw.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI 136KM C5 x7 2009r mniej mocy niż powinno być
Dodatkowo dziś po trasie tuchola>poznań>tuchola zauważyłem, że powyżej 120KM/h do 130KM/h dość mocno rośnie spalanie. Tak do 110KM/h jest ok, powyżej po prostu widać, że paliwa znacznie szybciej ubywa, nie 'trochę' szybciej.
Co do masy, porównuję do do C5 1 FL w kombi, gdzie jak mnie pamięć nie myli, masę pojazdu miałem 1630 lub 1650KG, w obecnym X7 mam 1730KG.
Sprawdzenie danych o paliwie i powietrzu samą apką FAP od Amazona wystarczy, czy należy to zrobić lexią/diagboxem?
to MKII w kombi Masa własna od 1319 kg do 1514 kg
A X7 kombi Masa własna od 1578 kg do 1841 kg
Znalazłem jakiś uproszczony wzór na różnicę w mocy i sprawdziłem dla różnicy 300kg:
1500kg - moc 136km
1800kg - moc 115km
Czyli tak jak by w X7 był silnik o mocy 115km. To jest oczywiście duże uproszczenie.
Jeśli masz pełną wersję FAP to powinno wystarczyć, jeśli tylko lite to on nic nie pokazuje, w lexi jest dużo więcej parametrów.
Najszybciej to chyba podjechać na hamownię zapłacić około 200zł i mieć aktualną moc.
Albo znaleźć kogoś z takim samym silnikiem i porównać osiągi. Sprawdzić parametry itp.
Bo tak to można szukać problemu którego nie ma. Możesz sprawdź parametry wszystkich czujników, temperatury paliwa, powietrza, EGR, FAPa, regulatora ciśnienia na pompie. Może któryś przekłamuje i silnik otrzymuje np więcej paliwa.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI 136KM C5 x7 2009r mniej mocy niż powinno być
Najszybciej może i tak, natomiast najbliższa jest chyba w bydgoszczy lub nawet za bydgoszczą, a w związku z godzinami pracy trochę to słaba opcja.
1FL kombi miałem exclusive, ze skórami, xenonem, itp., itd. U kumpla wczoraj sprawdzałem jeszcze w dowodzie i bez xenona i skór ma 1595KG, więc nie ma tu 300KG różnicy, tylko 100 z groszami.
FAPa pełna wersja, natomiast nie wiem czy się da jakoś przesortować te ikony, żeby mieć podgląd na oba parametry jednocześnie, bo jeden jest na jednym końcu, drugi na drugim
Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI 136KM C5 x7 2009r mniej mocy niż powinno być
Jeśli 100kg to nie powinno być takiej różnicy w osiągach. Da się te parametry poustawiać po swojemu, przytrzymujesz dany parametr i możesz go przesuwać po ekranie.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI 136KM C5 x7 2009r mniej mocy niż powinno być
Do kolegi:fryc88
Zastanawia mnie jedno, dlaczego uwziąłeś się za wagę pojazdu?, zamiast sprawdzić paramenty pracy silnika i porównać z innymi tego samego modelu i silnika.
Wystarczy że lekko egr nie domyka i masz słabszy moc silnika a Ty szukasz przyczyny w paramentach wagi pojazdu. (a może Ty za dużo ważysz i auto nie da rady jechać )
Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI 136KM C5 x7 2009r mniej mocy niż powinno być
Ja się nie czepiłem wagi, ktoś inny tu poruszył ten temat.
Osiągów nie mam z kim porównać, bo znajomi mają ale wersję z 2015r z silnikiem tym powyżej 160 km, więc nie jest to zbyt obiektywne porównanie.
EGR na próbę też był zaślepiony, co kompletnie nic nie zmieniło.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI 136KM C5 x7 2009r mniej mocy niż powinno być
Cytat:
EGR na próbę też był zaślepiony, co kompletnie nic nie zmieniło.
Popełniłeś tutaj błąd, bo co z tego że go zaślepiłeś, do tego jeszcze nie znając jej położenie łopatek egr. (W nowszych auta nie zaślepia się tak jak w starszych auta).
Kolega HERMES również dobrze Ci radzi, co powinieneś jak najbardziej obejrzeć nie tylko paramenty pracy silnika, ale takie jak wtryski, egr, dolot powietrza i wiele wiele związany pracą silnika. (Odchyłki wszystkich czujników łącznie z egr również komputer diagnostyczny Ci pokaże.).
Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI 136KM C5 x7 2009r mniej mocy niż powinno być
Nie żebym się czepiał, ale znacznej części Twojej wypowiedzi nie zrozumiałem. Dodatkowo, EGR o ile mi wiadomo nie posiada łopatek...Jak już napisałem, zaślepiony był na próbę, bo padło na niego podejrzenie, że przepuszcza, a jako, że nic to nie zmieniło, to jest z powrotem zamontowany tak jak był.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0 HDI 136KM C5 x7 2009r mniej mocy niż powinno być
Cytat:
Dodatkowo, EGR o ile mi wiadomo nie posiada łopatek...
Może inaczej napiszę: Zawór egr, na którym jest sterowany elektronicznie i samo zaślepienie nic nie daje, bo tylko przepływ spalin zatkałeś a położenie odczytu dla komputera może być odczytany jako niedomknięty i stąd niekiedy mogą być utraty mocy silnika pomimo zaślepienia egr. Co niestety, potrzebna jest podłączenie diagnostyki komputerowej aby zweryfikować położenie zaworu egr, bo jeśli okaże się że komputer pokazuje otwarcia zaworu egr, ( przykładowo 1 %) gdzie powinien być zerowy i Ty tego na obecną chwilę nie wiesz w jakim położeniu zaworu egr komputer pokazuje.
Najlepiej zrób wydruk paramenty pracy silnika i wstaw na forum.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.