Po wymianie oleju i pompy układu chłodzenia codziennie rano wyskakuje mi
taki błąd: cooling circuit level insufficient, zapala się stop. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko jest ok- błędu nie ma.
W przełożeniu na polski to: niewystarczający poziom obiegu chłodzącego.
Płyn w zbiorniczku jest. Nie wiem o co chodzi. Proszę o rady.
Pozdrawiam
Klimę serwisowałem jakiś miesiąc temu: wymieniłem czynnik chłodzący na nowy. Poza tym komunikat występuje po włączeniu zimnego silnika i na nieuruchomionej klimie. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu komunikat i kontrolka STOP znika. Klimy nie załączam w tym czasie-pompa klimy nie pracuje.
Podejrzewam, że to ma związek z wymianą pompy wody. Jutro jadę na kompa, żeby zdiagnozować.
Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły, to proszę o podzielenie się nimi:]
Pozdrawiam
Tak, i m usisz odczekać 30 minut zanim z powrotem podłaczysz.
Wjciagnij wcześniej kluczyki ze stacyjki, O resetowaniu sieci ci nie mówie bo w razie jak by wypadły kluczyki to musiał bys dzwonic po lawetę. Na ten luksus mozna sobie pozwolic w aso. Jak mam rację to pomoże, chyba że źle spisałeś komunikat.
Jak działa reset komputera? Co resetuje? Czy jest to tylko wczytanie na nowo softu BSI, czy także usuwa z pamięci błedy?
Może to pomóc na moje problemy z odsuwaniem szyberdachu?
Czy taki reset czymś grozi? Nie będzie trzeba programować na nowo świateł skandynawskich itp.?
Nie skojażyłem wcześniej, miałeś wymieniany rozrząd, jest mozliwe że coś ci uszkodzili przy tej operacji, i nie musi to być nic z płynem związane, weś zmień język komunikatów na angielski i przepisz go tutaj jeszcze raz, dobrze było by też zrobic odczyt defektów w aso, ale może uda sie na cos wymyślić na podstawie tego co nam tu powiesz. A rozrząd wymieniałeś w aso czy nie, czy w jakimś warsztacie i masz faktórę czy znajomy grzebał?
Witam
Wymieniana była pompa wody i pasek rozrządu. Robił to taki znajomy mechanik, który jeszcze nigdy nie zawiódł.
Ten komunikat jest po angielsku nie mogę go niestety nigdzie znaleźć na necie
Samochód był dzisiaj na odczycie błędów u tego mechanika, ale podobno nic nie było w pamięci komputera. A to zawsze się dzieje po włączeniu silnika rano...
Jeśli nic nie wymyślimy, to czeka mnie to ASO i te ich ceny.
Dzięki za zainteresowanie
Witam
Samochód był dzisiaj na odczycie błędów u tego mechanika, ale podobno nic nie było w pamięci komputera.
Wszystkie kody błędów można zczytać tylko w ASO Proxią/Lexią, z moich doświadczeń wynika, że uniwersalne kompy serwisowe zczytują tylko część z kodów błędów w Cytrynach/Peugeotach. A zdarzają się i błędne odczyty i złe interpretacje.
Więc póki co 100% diagnostyka jest możliwa tylko w ASO. Jedyny znany mi prywatny serwis który ma Proxię, to p. Lisiecki w Gostyniu w Wielkopolsce. _________________ C5 Break 2.0 16V Automat Exclusive 2003 + LPG VSI Prins.
Tak jak napisał poprzednik, uniwersalny tester może przekręcić defekt i zmienia to cały kontekst usterki, bez pewnego odczytu to można szukać i wymieniać wszystko po kolei, tak jak byś nic nie podłączał, ja nic nie wywnioskowałem z tego odczytu, tyle co z twojego opisu i miałem racje chociaż o niektórych rzeczach nie wspomniałeś, uważam że nie tylko odczyt defektów jest ważny ale również trzeźwa ocena pomiarów i parametrów pracy przez jakiegoś Eksperta Technicznego z serwisu citroena, nie wszystkie usterki potrafi wykryć komputer sterujący silnikiem.
Pozdrawiam, i po aso daj znać co tam ci stwierdzono w końcu, może sie komuś przyda
mi ten komunikat pojawiał się po wymianie oleju ale okazało się ze mało było wlane oleju dolałem i wszystko ok . Tez pojawiał się tylko rano jak był zimny pochodził 2-3 min i znikał stop i komunikat .
Ok Panowie dzięki wielkie.
Doleje oleju i zobaczę co się będzie działo.
Jak nie pomoże to pojadę do ASO i napiszę na forum co powie ASO.
Olej wymieniłem na TOTAL QUARTZ INEO, ponieważ czytałem, że do FAPa takie oleje w technologi low-saps są najlepsze.
Zauważyłem jeszcze takie rzeczy:
-komunikat pojawia się jeszcze przed uruchomieniem silnika
-gdy lekko przegazuję silnik to STOP przygasa, ale gdy obroty wracają na niskie, zapala się ponownie
-i tak jak u kolegi wyżej gaśnie po jakimś czasie
Wygląda to na awarię pompy oleju albo czujnika ciśnienia oleju. Jeżeli pompa daje zbyt niskie ciśnienie to długo sobie kolego nie pojażdzisz, najpierw rozsypie się turbosprężarka a potem silnik.
ten komunikat jest po angielsku i oznacza nieodpowiedni/niewystarczajacy poziom chlodzenia obiegowego silnika ( moze to byc spowodowane niekoniecznie przez niski poziom plynu chlodzacego ale rowniez przez nieodpowiednia wydolnosc pompy ) czyli proponowalbym sprawdzic czy pompa dziala prawidlowo bo moze jest uszkodzona lub nieodpowiednio zamontowana. A ona jest oryginalna czy podrobka ? Wygladala identycznie wirnik i kolo zembate moze jest inna niz byc powinna przezczo jej wydajnosc spadla ???
Pompy nie zamontujesz innej niż ma być fabrycznie, nawet podróbka jest identycznych gabarytów i wydajność na pewno będzie zbliżona, C5 nie ma żadnych czujników badających wydajności układu chłodzenia i przepływu cieczy chłodzącej przez układ chłodzenia mały czy duży. Może to być problem softowy co jest normalne ale komunikat nie powinien sie wtedy wyświetlać na wyświetlaczu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.