Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: peugeot partner 1.4- 1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 02 Kwi 2009, 19:10
Temat postu:
dymi z rury jak lokomotywa
Dymi z rury jak z lokomotywy ,szaro niebieski dym bardziej niebieski, silnik 1.4 benzyna + lpg , olej nowy co prawda badziew 10W40 , uszczelka pod głowicą nowa (właśnie jest po wymianie) , powiedzieli mi że muszę zmienić sonde lambde , czy to coś pomoże , panowie pomóżcie bo już mam chęć go spalić . czy pomoże zmiana oleju na np. 5W40 lub 0W40 . jak odpalam na zimnym silniku jest okej , dopiero jak się nagrzeje zaczyna kopcić i już nie przestaje . czy trzeba coś wyregulować, katalizatora nie mam
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3814 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Pią 03 Kwi 2009, 19:19
Temat postu:
Re: ( Citroen Berlingo ) dymi z rury jak lokomotywa
Jakie dokładnie części były wymieniane, wymień po kolei, czy sprawdzane były :stopień sprężania w cylindrach(na ciepłym i zimnym silniku), świece zapłonowe( jaki jest ich kolor i czy są mokre czy suche), Sonde możesz sobie darować, jest bez związku z dymieniem.
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: peugeot partner 1.4- 1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 07 Kwi 2009, 11:26
Temat postu:
Re: ( Citroen Berlingo ) dymi z rury jak lokomotywa
wymieniona była uszczelka pod głowicą , jedna świeca była zakopcona pozostałe trochę mniej świece są raczej suche, , pomiaru ciśnienia sprężania nie miałem robionego
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3814 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Wto 07 Kwi 2009, 19:42
Temat postu:
Re: ( Citroen Berlingo ) dymi z rury jak lokomotywa
Sprawdz ciśnienie sprężania i wykręć świece zapłonowe, zrób fotkę i tu wstaw, podejżewam że problem nie został usunięty za pierwszym razem i w silniku spala sie płyn chłodzący ale to moje przypuszczenie, a po wymianie uszczelki powinieneś wymienić świece na nowe tak przy okazji.
Poza tym możesz mieć również problem z pierścieniami tłokowymi chociaż to już trochę mniej prawdopodobne, sprawdz na rozgrzanym silniku przewód od chłodnicy czy jest bardzo twardy czy nie i czy dobrze działa u ciebie ogrzewanie, sprawdz poziom płynu chłodzącego silnik w zbiorniczku wyrównawczym i czy nie ma w nim śladów oleju, albo zaprowadz auto do aso, tam sami to wszystko sprawdzą i wystawią kosztorys za naprawę.
Masz też inną opcję, oddaj auto z powrotem i niech poprawiają skoro pierwsza naprawa nie przyniosła pożądanego efektu.
Siwy dym rano - rozwiązanie problemu!!! - u mnie pomogło!
Cały problem zaczął się po wymianie oleju na półsyntetyczny..
Mam Kia Sephia II 1.5 16v
Rano po odpaleniu dymił bardzo mocno na biała, że aż wstyd było odpalać pod domem. Mechanicy mówili, że to uszczelniacze ale i także mogą być pierścienie, że lepiej jakbym w ogóle auto zmienił.
Intuicja mnie nie zawiodła - wiedziałem, że silnikowi nic nie jest a tylko coś nawala ale nic poważnego. Szukałem na forach i okazało się, że sporo osób ma, miało z tym problem i remontowali silniki na różne sposoby a efekt pozostawał..
Rozwiązanie??
Rozwiązanie było banalne: zmiana oleju na właściwy tj. pełny syntetyczny 5W40 Castrol Magnetic.
Moje auto zawsze jeżdziło na syntetyku a podczas ostatniego serwisowania wlano mi pólsyntetyczny i stąd cały problem. Próbowałem uszczelniać autko doktorkiem, wlewać mineralny olej, nawet 20W40 ale efekt cały czas się pogarszał.
Dziś jak odpalam rano to ani mgiełki nawet :D
I to by było na tyle (a już prawie kupiłem nowy silnik) na szczęście się obyło bez.
Acha - jeszcze w razie czego dolałem trochę płynu czyszczącego wtryski do benzyny (zapobiegawczo).
Pozdrawiam!
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3814 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Nie 26 Kwi 2009, 10:03
Temat postu:
Re: ( Citroen Berlingo ) dymi z rury jak lokomotywa
Nie wiem jak to sie stało że nie zauważyłem że rozmawiałem z nidex a Owcyk napisał swój przypadek jakby była to kontynuacja poprzedniego dialogu, ale skoro to uszczelka to pare złoty trzeba będzie wydać na rozrząd i inne części niestety.
Witam, mam citroena berlingo 1,4 benzyna + lpg(niby sekwencja) z 99 roku ma 208 tysięcy km, było po zakupie robione gniazdo w głowicy bo było pęknięte i uszczelka pod głowicą bo wybijało mi płyn chłodzący, samochód chodził na oleju Lotos Gas, teraz zmieniłem mu na Mobila 10w40 i pojawiła mi się benzyna w misie olejowej i podwyższony stan oleju na wskażniku stanu oleju rozpacz w bialy dzień, pojechałęm do znajomego zakładu napraw odpieli mi gaz bo powiedzieli że zrobiła się mieszanka gaz z benzyną i że mi odepną wymienią olej na mobila znowu i bym jechał do gaziarzy z tym odpietym gazem, po 15 kilometrach sprawdziłem olej okazało się że już jest paliwo i znowu podwyższony stan oleju i znowu rozpacz pojechałem do innego zakładu dowiedziałem sie że trzeba sprawdzić ciśnienie i zapytał mi się czy kopci na biało powiedzialem ze tak kopci na biało odkąd go kupiłem czysty biały dymek taki jak duch to mnie pocieszyli że może być silnik do wymiany(oby nie) może ktoś miał podobny problem już od kwietnia włożyłem w niego 4 tysiące i zapewne nigdy mi się to już nie wróci bo jak dojdzie silniczek około 3 tysiące to już jestem 6 tysiwecy i jestem w plecy- proszę o pomoc i doradę z góry dziękuje i pozdrawiam, jestem nowy i niewiem zabardzo jak się tu odnaleść i czy taki temat juz był. _________________ Andrzej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Berlingo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.