Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 38 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra Posiadane auto: Mercedes CLS 500
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 27 Lut 2009, 01:23
Temat postu:
Berlingo - jest glosniejszy i dużo pali
Witajcie.
Z
Praktycznie z dnia na dzien zauwazylem, ze cos mojego Berlingo boli
Moje autko to:
Citroen Berlingo II, 2.0 HDi
nie wiem co , ale podam objawy:
a) palil mi srednio 7,6l/100km a teraz okolo 9,0l/100km ,
b) jest glosniejszy
c) jakby stracil moc.
sam nie wiem co sie moglo stac, tak z dnia na dzien... co do 3 punktu... to w sumie nie wiem czy stracil czy tez nie .... pamietam, ze na 5 biegu przy obrotach 2000 mialem predkosc 90 km i tak samo dzis jest, kiedys rozpedzalem sie do tych okolo 150 km, bez problemow wiekszych a najszybciej jechalem okolo 175km ... a ostatnio choc nie moglem do konca przetestowac (krotki odcinek trasy i bylo tloczno) to rozpedzulem sie do ponad 130 km i mialem wrazenie , ze nie mam zbyt duzego zapasu...
Najbardziej mi dokucza fakt, ze spalanie wzroslo o 1,5 l na 100km i to , ze silnik glosno pracuje ... sam w sobie jest glosny, ale teraz to lekko przesadzil
Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 38 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra Posiadane auto: Mercedes CLS 500
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 27 Lut 2009, 16:57
Temat postu:
Re: ( Citroen Berlingo ) Berlingo - jest glosniejszy i dużo pali
witaj
a mozesz mi dokladniej powiedziec gdzie ten zawor sie znajduje i gdzie mam tego palca wsadzic by go nie urwalo od trony mechaniki silnika to jestem kompletnie nie w termacie, nigdy nie musialem w moim Berlingo grzebac
No i jeszcze cos dzis zauwazylem .... gdy dojechalem do pracy ... to juz gdy stalem na parkingu, dalem mu raz okolo 3500 obrotow na biegu jalowym, Ladnie sie rozkrecil bez zadnych problemow... ale pod rura wydechowa na sniegu (bialym) byla czarna plama... od oparow z rury wydechowej.
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Pią 27 Lut 2009, 18:08
Temat postu:
Re: ( Citroen Berlingo ) Berlingo - jest glosniejszy i dużo pali
obawiam sie że nie dam rady ci tego wytłumaczyć, musiał bym to pokazać ...., pracuję właśnie nad stronka w necie, postaram sie tam zamieścić pare ciekawych obrazków.
Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 38 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra Posiadane auto: Mercedes CLS 500
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 09 Mar 2009, 22:45
Temat postu:
Re: ( Citroen Berlingo ) Berlingo - jest glosniejszy i dużo pali
hmmm.
dzis sprawdzilem wszystko w moim autku i stwierdzilem, ze przekroczylem o 8200km wymiane paska rozrządu ... wiec musze to zrobic jak najszybciej, powiedzcie mi, czy to moze byc powod moich zmartwien ??? i powiedzcie mi gdzie najlepiej wymienic zestaw rozrzadu ?? w serwisie citroena zrobia to lepiej ??? czy wystarczy dobry fachowiec i wymieni tak samo jak w salonie citroena ??? no i jaki kupic zestaw rozrzadu ... widzialem na allegro w granicach 200zl.
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Pią 13 Mar 2009, 19:48
Temat postu:
Re: ( Citroen Berlingo ) Berlingo - jest glosniejszy i dużo pali
SKF to bardzo dobra firma, rozrząd zrób w aso koniecznie i weź fakturę.
Z dymieniem to postaram się coś podpowiedzieć, dobrze było by jakbyś zrobił fotkę silnika i wysłał meilem, wskażę ci zawór strzałką
Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 38 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra Posiadane auto: Mercedes CLS 500
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 13 Mar 2009, 20:34
Temat postu:
Re: ( Citroen Berlingo ) Berlingo - jest glosniejszy i dużo pali
dzis dokonczylem test spalania...
i powiem, ze nic nie rozumiem.
zatankowalem za 50 zl, wyszlo 13,7l ropy i przejechalem 210km. (160km do rezerwy i 50 km na rezerwie).
Wiec wychodzi 6,52 l/100km. komputer pokazuje mi srednie spalanie 8,4l/100km, przed objawami o ktorych pisalem wczesniej srednie zuzycie paliwa bylo na poziomie 7,6l/100km
teraz wymiana rozrzadu.
No coz mamy kryzys ... wiec sprawdzilem cen, roznica duza.
roznice chyba widac ... a w dobie kryzysu licze kase dokladniej, wiec moze ktos powie mi jaka roznica jest pomiedzy ASO a inna firma, ktora tez wystawi gwarancje i fakture VAT.
p.s. Hermes ... zrobie fotki silnika i podam tutaj na forum.
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Nie 15 Mar 2009, 12:46
Temat postu:
Re: ( Citroen Berlingo ) Berlingo - jest glosniejszy i dużo pali
A widzę że rozrząd miałeś wymieniany, pod przewodami paliwa, na obudowie masz karteczkę, tam jest przebieg i data wymiany, w aso tak opisują wymiane paska rozrządu więc albo w aso miałeś robione albo przez kogoś z aso , jak był robiony to po co 2 razy to samo robić???
Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 38 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra Posiadane auto: Mercedes CLS 500
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 15 Mar 2009, 18:02
Temat postu:
Re: ( Citroen Berlingo ) Berlingo - jest glosniejszy i dużo pali
Dzieki za wyjasnienie gdzie jest ten zawor EGR ... przewody sprawdze i powiem co i jak, a co do naklejki wymiany rozrzadu ... to wlasnie ta naklejka uswiadomila m, ze przekroczylem ... na naklejce jest napisane 241000 km, a ja mam teraz przebieg 249300km i jak przekrecam kluczyk w stacyjce to pokazuje mi 3500km do kontroli serwisowej.
Auto kupilem r ubieglym roku w czerwcu ... w salonie citroena w niemczech, podejrzewam, ze w tym salonie auto bylo do konca serwisowane.
Hermes powiedz mi tylko jeszcze gdzie przy tym zaworze mam sprawdzic czy ten zawor dobrze dziala.
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Nie 15 Mar 2009, 21:49
Temat postu:
Re: ( Citroen Berlingo ) Berlingo - jest glosniejszy i dużo pali
Przypominam że rozrząd w 2.0 hdi wymieniamy co 140 000km, sprawdz przewód na szczelność i zawór czy działa po podłączeniu podciśnienia, uchyla sie na wolnych obrotach i czy membrana jest szczelna.
Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 38 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra Posiadane auto: Mercedes CLS 500
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 03 Maj 2009, 15:15
Temat postu:
Re: ( Citroen Berlingo ) Berlingo - jest glosniejszy i dużo pali
Witam ponownie.
wiec rozrzad wymienilem i silniczek chodzi ciszej, okazalo sie, ze pompa wody byla juz na wyczerpaniu i jakas zebatka, ktora jest na wale byla do wymiany, wiec rozrzad mam wymieniony, ale silnik jakis jednak slaby.
sprawdzilem przewod podcisnienia pomiedzy zaworem wykonawczym EGR i ukladem sterujacym EGR. Zrobilem to w taki sposob, ze wyjalem przewod od elementu sterującego EGRem (takie male czarne z tworzywa sztucznego, i staralem sie wciagnac powietrze (stworzyc podcisnienie dla EGR wykonawczego, wyczulem, ze przewod jest szczelny i membrama w EGR tez, probowalem tez dmuchac w tą rurke aby stworzyc cisnienie i tez wyczulem opor, zatem stwierdam, ze wszystko jest szczelne. Pozniej wyjąlem caly przewod, ktory jest pomiedzy EGR wykonawczym a EGR sterowanie. sprawdilem ewentualne przetarcia - nie ma zadnych przetarc, wiec przewod podlączylem ponownie w sposob taki aby zadne nie dotykal i nie ocieral sie o nic.
Postanowilem wlaczyc silnik na luzie i sprawdzic czy element sterujacy EGRem powoduje podcisnienie i jakos tego nie wyczulem a sprawdzalem przy obrotach okolo 1000 (luz) i przy obrotach okolo 3000-4000 nie zauwazylem aby element sterujacy EGRem wykonawczym na koncowce powodowal podcisnienie. Nastepnym testem bylo sprawdzenie EGRa wykonawczego , tak wiec na uruchomionym silniku wysysalem powietrze z rurki idacej do EGR wykonawczego - nie zauwazylem zmian w pracy silnika i szczerze mowiac nie wiem czy powinienem zauwazyc jakas zmiane w pracy silnika - moze na krotkiej trasie by sie udalo zauwazyc czy silnik odzyskal swojego "Ducha mocy" Sprawdzilem tez czy jest podcisnienie na przewodzie, ktore wchodzi w EGR sterujacy - mozna wyczuc male podcisnienie (szczerze mowiac myslalem, ze podcisnienie jest mocniejsze no chybz, ze te podcisnienie rosnie wraz z obrotami silnika (sprawdzalem na luzie) w kazdym razie podcisnienie jest.
Rozebralem EGR sterujacy ... tzn od dolu zdjąlem pokrywke i widac tam maly filtr (bede szczery jest u mnie zabrudzony) ale podczas dzialania silnika mozna wyczuc , ze podcisnienie , ktore wchodzi do tego EGR sterujacego powoduje, ze przez ten filtr jest zasysane powietrze w chwili gdy zatykam palcem 2 rurke wyjsciową z przewodem do EGR wykonawczego (sprawdzalem to przy odlaczonym EGR sterujacym tzn, nie byla podpieta wtyczka z przewodami).
co moge jeszcze zrobic , co sprawdzic ... troche mnie zastanawia ten ukladzik sterujacy podcisnieniem .... w koncu on powinien przelaczac podcisnienie do EGR wykonawczego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Berlingo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.