Właśnie jestem w trakcie kupowania C4 z 2006r.
Niestety nie mam czasu na szukanie więc kupuję od handlarza.
Problem polega na tym, że sprzedawca ma tylko jeden kluczyk bez "pilota" i twierdzi, że drugi się gdzieś zgubił. Najpierw myślałem, że nie ma problemu bo facet powiedział, że dorobi mi w citroenie drugi kluczyk tym razem z pilotem tak abym mógł zdalnie otwierać auto.
Jednak dzisiaj oglądam program motoryzacyjny i włosy mi zdębiały na wieść, że informacje o samochodzie (przebieg itp. itd.) jest zapisywany w pilocie od kluczyka.
Auto było regularnie serwisowane w citroenie więc pewnie też były zapisane w kluczyku dane które mnie interesują.
Moje pytanie: Czy przy każdym z dwóch kluczyków powinien być pilot?
Da się bez niego dotrzeć do danych auta w serwisie citroena?
Jest to o tyle dla mnie ważne, że auto ma już 60 tyś. km i jeśli ktoś przekręcił licznik o 20 tyś w dół to ryzykuję zerwaniem rozrządu.
Poza tym z rachunków widziałem, że poprzedni właściciel zmieniał łożysko w jednym kole z przodu i ustawiał zbieżność. (trochę to dla mnie dziwne aby z takim przebiegiem zmieniać łożysko i to tylko jedno)
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3819 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Nie 22 Lut 2009, 20:38
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) moje pierwsze C4
spokojnie kolego, w kluczyku z pilotem od centralnego zamka nie ma informacii o których mówisz, jest tam tylko , albo nie powiem, specjaliści i tak wiedza co tam jest
w każdym bądz razie kluczyk zamawiasz pod numer nadwozia auta (ok 400zł)plus zakodowanie kluczyków( wszystkich równocześnie wiec jak bedzie ten z komisu zamawiał to niech weźmie wszystkie jakie ma (powinien mieć jeszcze 2 poza brakującym ze sterowaniem zamkiem centr)
łozysko moze sie popsuć np z wady materiału a zbieżność mógł robic po wymanie drążka kierowniczego(często sie wybijaja na naszych drogach)
przebieg można cofnąć ale w aso wyjdzie ze coś było kombinowane ale przebiegu oryginalnego ci nie wrucą i nie powiedzą, rozrząd proponuję wymienić dla swietego spokoju, zresztą tak jak i olej i kpl filtrów.....
Czyli z nowym autem dostaje się 3 kluczyki?
To dziwne bo on ma tylko jeden a drugi podobno przepadł.
Ja do swojego clio mam też tylko dwa kluczyki i myślałem, że to norma.
Odnośnie tych informacji w pilocie... ok możliwe, że to tylko tak jest w BMW bo taki samochód pokazywali w programie, ale powiedzieli, ze w autach po 1999 jest to norma.
Olej zmienię na 100% ale rozrząd chciałem po 80 tyś. bo koszt jest nie mały.
Dodatkowo z silnika słychać jednostajne cykanie i z tego co przeczytałem na forum to jest to walnięty popychacz hydrauliczny. Będę chciał aby mi to wymienili zanim odbiorę auto ale facet już mi powiedział, że to normalne bo samochód długo stał na mrozie i olej jeszcze poprawnie nie dochodzi. Zobaczymy co wywalczę
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3819 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Pon 23 Lut 2009, 09:38
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) moje pierwsze C4
Kolego jak masz cykliczne cykanie , popiskiwanie w silniku i przyśpiesza ono z obrotami to żaden popychacz czy olej, hehehe, handlaża sie nie słuchaj ! oni wcisną każdy kit a poz tym wogóle sie nie znają w wiekszości, pewnie masz silnik 1.6 HDI 90 albo 110km, na gwarancji powinien zostać wymieniony pasek rozrządu, jeżeli auto jeszcze na niej jest to powiedz temu handlażynie zeby podjechał do aso to mu wymienia za darmo ale po wymianie rozrzad bedziesz musiał wymieniać już co 150 000km a nie 240 000 przy oryginalnym pasku lub 10 lat jeżeli nie osiagniesz tego przebiegu(oba paski)
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3819 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Pon 23 Lut 2009, 09:41
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) moje pierwsze C4
Aha, 2006 to już po gwarancji, chyba że kupił auto z wykupionym kontraktem serwisowym, takie tez sie zdarzaja ale zadko , jeżeli to ten silnik co myślę to napewno rozrząd , w aso powiedza ci na 100%
Nie za bardzo rozumiem co ma rozrząd do przyśpieszania obrotów i cykania. Może czegoś nie wiem ale pierwszy raz słyszę taką diagnozę.
Chociaż może być, że coś z obrotami jest nie tak bo faktycznie obroty kilkakrotnie spadły ale ten koleś pokazywał żonie właśnie kierownicę i myślałem, że to od wspomagania kierownicy te spadki.
Nie za bardzo też zrozumiałem jak wygląda regulaminowa wymiana paska rozrządu. 240 tyś. to strasznie dużo. W porównaniu z moim obecnym autem to 3 x więcej. Aż mi się wierzyć nie chce.
Silnik to 1,4 16V
Zanim auto odbiorę to zrobię badanie w Dekra (auto nie stoi w Polsce) zobaczymy co mi powiedzą.
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3819 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Wto 24 Lut 2009, 09:17
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) moje pierwsze C4
zrób kolego, zrób, też jestem ciekawy, najlepiej jak auto obejży ktoś kto sie zna na citroenach....., informacje o serwisie auta znajdziesz w instrukcji obsługi lub w serwisie aso, co do odgłosu to oczywiście nie słyszę go alez opisu wnioskuje że chodzi o pasek rozrządu, zresztą fachwiec z dekry pewnie ci powie, ma dostep do danych statystycznych.........., odpisz co ci powiedział koniecznie
Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 94 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: citroenc4hdi1.6-92 2006
Piwa: 2/1
Wysłany: Sro 25 Lut 2009, 14:25
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) moje pierwsze C4
obroty na wyswietlaczu nie powinny spasc przy ruszaniu kierownica aczkolwiek w czasie obrotu kierownicy slychac pompe jak sie zalancza ale jest to norma
Badanie zrobione ale było bardziej nastawione czy auto nie jest powypadkowe (badanie grubości lakieru itp. itd.) do tego normalne sprawy, czyli hamulce wycieki, el. gumowe ...
Wynik jest taki, że facet nie mógł stwierdzić, czy auto miało wypadek czy nie. Lakier na prawym boku był grubszy ale tak nieznacznie, że podobno trzymał normy produkcyjne. Jednak auto ma właśnie na prawym boku delikatne ślady, że coś było ale co to nie wiadomo. Dowiedziałem się jednak, że nie ma się czym martwić i można to wpisać w normalne ślady użytkowania i gdyby było to coś poważnego to oni by to wykryli.
Co do silnika - obroty dalej szwankują, mam wrażenie, że tylko krótko po odpaleniu ale jednak nie jest to normalne. Cykanie zniknęło (ale temperatury są też inne.
Samochód już odebrałem i jeździ nim żona albo lepiej powiedziawszy, stara się sobie radzić z manualną skrzynią.
Nie zgłasza żadnych nieprawidłowości i jest nawet zachwycona.
W sobotę jestem umówiony w citroenie na zmianę oleju. Jak myślicie, co można zbadać aby wykryć przyczynę tych falujących obrotów?
W clio bym powiedział, że silnik krokowy przy przepustnicy zdechł ale co w citroenie może być?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.