Witam, posiadam Citroena Berlingo z 2007 roku, silnik to 1.6 hdi 75km, tu kieruję do was pytanie, czy da się go jakoś przerobić na 1.6 hdi 90km? (bo gdy kupywałem to auto były dwie wersje 75 i 90 km).
Np w hondzie Civic znajomy wymienił jakieś uszczelki i z 75 km zrobił wersję 90 km (też były dwie wersje z pojemnością 1.4).
Turbo sprężarka jest taka sama?
Czy wystarczy zmienić oprogramowanie silnika itp.?
Liczę na was ;]
Dołączył: 27 Lis 2008 Posty: 226 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: zepsote
Piwa: 12/0
Wysłany: Sro 18 Mar 2009, 23:29
Temat postu:
Re: ( Citroen ) Tuning
kolege w civicu pewnie splanowal glowice i zalorzyl ciensza uszczelke pod glowice i dzieki temu podniusl cisnienie sprezania o hdi malo sie mowi o czipie wiec nie wiem jakie to niesie skutki za soba ale na pewno zmniejszenie zywotnosci silnika...
Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kołobrzeg - okolice Posiadane auto: Xsara Coupe 2.0 HDi 90 KM
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 21 Lip 2012, 11:04
Temat postu:
Re: ( Citroen ) Tuning
Jeśli posiadacie jakieś ciekawostki na temat auta i jego przeróbek to proszę o info co i w jaki sposób zrobiliście.
Sam powoli udoskonalam swój samochód.
Posiadam Xsarę I z 99 roku, silnik 2.0 HDi 90KM wersja Coupe. Kolor Granatowy
Na początek Felgi z 14" na 15". Stalowe mnie wnerwiały bo kołpaki choć praktyczne to raczej wyglądem nie ujmowały Z autem kupiłem całkiem fajne "alusy", tyle że miały dużo wżerów (utleniające się aluminium).
Lakiernik zaśpiewał 800 zł za zrobienie od podstaw więc postanowiłem sam się pobawić ( cena roboty wydawała mi się wygórowana).
wyszlifowałem całe felgi. Dużo roboty i nie polecam jeśli nie macie czasu do stracenia. Później kupiłem szpachlę do aluminium (jeśli jest mało rys/ubytków można jechać czymkolwiek). Nakładanie i kolejne szlifowanie. Lakiery i podkłady do felg kupiłem za śmieszne pieniądze w firmie TROTON niedaleko Kołobrzegu. Pomalowałem i efekt pozytywnie mnie zaskoczył. Pozostało tylko kupić kilka emblematów okrągłych Citroena i gotowe.
Koszt sprzętu (papierów ściernych, końcówek do wiertarki itp.) to ogólnie jakieś 50 zł. Lakiery i podkłady to jakieś 160/180 zł a emblematy 15 zł z allegro. W najgorszym przypadku wydałem na to ok. 270 zł (przesyłki i wyjazdy po sprzęt wliczając). Opłacało się.
Polecam takie rozwiązanie. Wymaga to sporo czasu, mi zajęło jakieś 2 miesiące. Sporadycznej pracy w wolnym czasie.
Następnie zmieniłem tarcze zegarów. Czarne zegary i niebieskie podświetlenie. To samo zrobiłem z podświetleniem zegarka (obok na panelu). Na przeróbkę czekają jeszcze nawiewy i podświetlenie przycisków otwierania szyb. Całość oczywiście w LED'ach.
Dokupiłem gałkę zmiany biegów - także z podświetleniem niebieskim LED.
Spray do zacisków 15 zł - kolor niebieski (błękitny- wyłamuje się z ciemnego koloru nadwozia) Pomalowałem zaciski (przód) i całe bębny (tył).
Listwy progowe - oryginalne Citroen SPORT. za jakieś 20 zł (wyprzedaż z serwisu Cytryny)
Obecnie mam już pomalowaną owiewkę/spojler z wersji VTS i szykuje się do zamontowania.
Zastanawiam się właśnie nad okleiną CARBON 3D do wykończenia kilku elementów pulpitu i nad obszyciem tapicerki zarówno na fotelach jak i na drzwiach. Jak wyrobie się z pieniędzmi to może zainwestuje w skóry czarno-niebieskie.
To by było na tyle choć przymierzam się do jeszcze paru udziwnień
Dołączył: 07 Sie 2012 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: C5 II, 2.0 HDi, 07'
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 07 Sie 2012, 11:26
Temat postu:
Re: Tuning
BerlingoHdi napisał:
Witam, posiadam Citroena Berlingo z 2007 roku, silnik to 1.6 hdi 75km, tu kieruję do was pytanie, czy da się go jakoś przerobić na 1.6 hdi 90km? (bo gdy kupywałem to auto były dwie wersje 75 i 90 km).
Np w hondzie Civic znajomy wymienił jakieś uszczelki i z 75 km zrobił wersję 90 km (też były dwie wersje z pojemnością 1.4).
Turbo sprężarka jest taka sama?
Czy wystarczy zmienić oprogramowanie silnika itp.?
Liczę na was ;]
pozwolę sobie odkopać troszkę temat.
Kolega zapewne ma civica 6, jest tam jeden silnik 1.4, różnica jest w układzie wydechowym i przez to moce 75KM (zatkany) i 90KM (odetkany). Fakttycznie wystarczy zainwestować parę złotych i "odetka" się silnik.
Co do Ciebie to zadzwoń do GoodHope'a, zajmuje się PSA - www.dyno.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.