Jestem użytkownikiem C5 Break z 2002 roku od kilku tygodni. zaobserwowałem takie zjawisko, a mianowicie przy dłuższym postoju samochód sam opada, a mam wrażenie że bardziej tył, przód jeżeli już to minimalnie np. zostawiam go w nocy na wysokości do jazdy, a rano jest w najniższej pozycji - głównie tył. Rano przy uruchomieniu centralnego zamka ładnie się podnosi do pozycji do jazdy i wydaje się wszystko ok. Chciałbym zapytać bardziej doświadczonych kolegów czy jest to normalny objaw czy powinienem sie zacząć martwić??!! Cy może przed kazdym dłuższym postoju powinienem go opuszczać na sam dół??
W trakcie jazdy natomiast słychać dudnienie z tyłu prawdopodobnie gdzieś w tylnym zawieszeniu (nie jest to metaliczny dźwięk tylko bardziej takie głuche dudnienie) nie jest jeszcze zdiagnozowane co - czy to może być ze sobą powiazane? _________________ Pozdrawiam
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Wto 13 Sty 2009, 09:58
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Opadający tył na postoju
Kolego opadanie tyłu jest związane z utratą szczelności tylnych siłowników zawieszenia, siłowniki z czasem potrafią sie przytrzeć na cylindrze co powoduje luz tłoka i stukanie na nierównościach ( właśnie takie głuche pukanie jakby coś sie obijało w bagażniku czy nadkolach), podejżewam że jeżeli nie masz widocznych wycieków to wymiana siłowników z tyłu rozwiąże temat stukania i opadania tylnego zawieszenia przez noc pozdrawiam.
Dzięki za wyjaśnienie, wycieków nie ma żadnych z tyłu jest sucho. Może wiesz jaki jest orientacyjny koszt ew. wymiany takich siłowników i czy trzeba wymieniać z dwóch stron? Dzieki _________________ Pozdrawiam
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Wto 13 Sty 2009, 11:14
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Opadający tył na postoju
nowy kosztuje jakieś 500 zł sztuka, używek nie ma co kupować bo możesz trafić na takie same,możesz wymienić najpierw jeden, jak nie umilknie to stukanie to również trzeba zmienić i drógi, uwaga lewy i prawy siłownik różni sie od siebie,pozdrawiam.
Dzięki za pomoc. Miałbym jeszcze jedno pytanie, a mianowicie czy to opadanie może byc skutkim tego, że wymieniałem opony na zimowe u wulkanizaora bez podniesienia na pozycję maksimum i uszkodziłem elementy zawieszenia hydraulicznego?! Czy nie ma to związku? Niestety nie wiem jak zachowywał się przed wymianą.
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Wto 13 Sty 2009, 17:48
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Opadający tył na postoju
Kolego drogi nie ma to żadnego wpływu na opuszczanie sie tyłu, czasem mogą sie pojawić wycieki z siłownikuw podczas takiego podnoszenia ale nie są groźne , a po opuszczeniu samochodu na koła ustają i nic sie nie dzieje, chyba że uszkodzisz sam siłownik lub jakiś czujnik mechanicznie to będzie problem, ale jeżeli tylko podniosłeś auto za progi w wyznaczonych miejscach to od wymiany opon nie ma prawa nic sie popsuć
A jeżeli opada tył po nocy to znaczy że siłowniki nie trzymaja cisnienia które przelewem powraca do zbiorniczka wyrównawczego, na jazdę nie ma to zadnego wpływu , no poza tym że może głucho stukac tył, ja z tym jeżdze już rok ale szkoda mi kasy na nowe siłowniki i nigdy nie mogę sie do tego zmobilizować
Witam nie odzywałem się trochę ale po wizycie w serwisie, który specjalizuje się we francuzach dowiedziałem sie jedynie tego, że tak naprawdę nie wiedzą nic o zawieszeniach hydraulicznych i ograniczyli się wyłącznie do dolania LDSu. Tak więc muszę się w końcu zmobilizować i jechać gdzie indziej na diagnozę opadjącego tyłu. Dam znać wkrótce jak czegoś się dowiem.
U mnie też opada tylko że przód. Nie wiem jak tył ale przód zawsze opada. Wychodzę z auta, zamykam i wtedy przód obniża się lekko. Jeżeli nie zamknę samochodu kluczykiem czy z pilota, to nie ma tego zjawiska.
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowsze Posiadane auto: ToyotaToyota RAV4 SUV IV FL 2.0 Valvematic (112kW) 2016r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Kwi 2009, 10:44
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Opadający tył na postoju
Ale z tego co wiem to normalne zjawisko.
U mnie tez jak wyjde i zamkne auto to opada.
Jak otwieram i wsadzam na prawy tyl córke do fotelika i obchodzac auto to widze ze sie zaczyna podnosic jak wsiadam to tez slysze ze zawieszenie dziala.
Chyba dostosowuje sie samo i jak zamkniesz auto to ma jakis stan spoczynku i sam sie wtedy ustawia.
Jezeli sie myle to widze ze i ja mam problem z zawieszeniem.
W Waszym przypadku to normalny objaw zawieszenie zawsze dostosowuje odpowiednią wyskokość w zależności od obciążenia. Więc jeżeli wsiada się samochód automatycznie nieco się podnosi z tego względu że został obciążony.
W moim przypadku tył opada całkowicie na sam dół np. w ciągu nocy. Zostawiam samochód zamykam i jest ok a tak po około 10 h tył leży na dole. Oczywiście poo otwarciu podnosi się do góry i w trakcie jazy działa normalnie.
Jeśli opada tył, to można wymienić same uszczelnienia w siłownikach. Pod warunkiem, że przyczyną opadania są rzeczywiście siłowniki, a nie np rozdzielacz ciśnienia z elektrozaworem. Koszt z tego co pamiętam 40 PLN na stronę, robocizna ok 250 PLN za obie strony w ASO.
Z przodu nie da się wymienić samych uszczelnień, trzeba cały siłownik, ja płaciłem 1500 PLN, nie wiem może da się taniej, ale to było kilka dni po kupieniu auta i na dodatek daleko od domu.
Oba te tematy przerabiałem na własnym samochodzie, i z moich doświadczeń wynika, że temat hydro ogarniają tylko ASO.
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 3822 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: Citroen Peugeot Renault
Piwa: 174/25
Wysłany: Nie 19 Kwi 2009, 14:35
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Opadający tył na postoju
Pozwolę się odnieść do ostatniej wypowiedzi z zapytaniem:
czy uszczelnienia tylnych siłowników dostałeś w aso i występują uszczelki siłownika jako część zamienna?
Co do reszty to oczywiście się z kolegą całkowicie zgadzam, z tym zaznaczeniem, że blok hydrauliczny z rozdzielaczem ciśnienia jest praktycznie bezawaryjny, i najczęściej powodem opadania są nieszczelne siłowniki i uciekające ciśnienie przez przelew w siłownikach/siłowniku.
Pozwolę się odnieść do ostatniej wypowiedzi z zapytaniem:
czy uszczelnienia tylnych siłowników dostałeś w aso i występują uszczelki siłownika jako część zamienna?
Co do reszty to oczywiście się z kolegą całkowicie zgadzam, z tym zaznaczeniem, że blok hydrauliczny z rozdzielaczem ciśnienia jest praktycznie bezawaryjny, i najczęściej powodem opadania są nieszczelne siłowniki i uciekające ciśnienie przez przelew w siłownikach/siłowniku.
Tak, uszczelnienia tylnych siłowników wymieniałem w ASO Musielak w Środzie Wielkopolskiej, właśnie tam usłyszałem, że tył jest naprawialny, przód niestety nie. Od tego czasu przejechałem około 20 tys km, więc naprawa była skuteczna. W ogóle jest to jedyne ASO do którego mam zaufanie i mogę mówić o nim w samych superlatywach. Ceny które podałem przyjmijcie że mają margines błędu +-50zł, bo było to już dość dawno i mogę być odrobinę nieprecyzyjny.
W ogóle jak już jesteśmy przy temacie hydro, to muszę powiedzieć, że owszem doceniam wielkie zalety tego zawieszenia (jeśli kupię C5 Mk3 to także z hydro), ale obiecywane przez Citroena bezawaryjne 200tys lub 5 lat u mnie zupełnie się nie sprawdziło. Między 2 a 5 rokiem eksploatacji wymieniłem:
- tylną kulę środkową HA3+ na szczęście na gwarancji
- rozdzielacz ciśnienia z tyłu w którym padł elektrozawór - 1400 PLN
- przedni siłownik - 1500 PLN
- uszczelnienia tylnych siłowników z robocizną - 350-400 PLN
- przewód hydrauliczny LDS ten najdłuższy - 650 PLN
Gdyby nie to, że reszta samochodu jest bezawaryjna, to chyba bym stracił serce do niego, pomimo że ogólnie bardzo dobrze mi się nim jeździ i nigdy nie zaliczył lawety. Obecny przebieg to 125 tys km, w tym 70 tys moje po drogach Polski i Europy (głównie Bałkany).
w moim przypadku nic nie zrobiłem z "opadjącym tyłem na postoju" jeździłem tak jakiś czas, a od kilku dni zauważyłem natomiast że po dłuzszym postoju nie opada już tył (teraz jest zawsze w odpowidniej pozycji), a teraz czasem nieco opada przód na dłuższym postoju?? Są dni że samochód jest ok a czasem opada nieco przód (do tego stopnia że włącza sie pompa hydrauliki na kilka sekund przy otwieraniu samochodu)... Jakiś elektrozawór - gdzie może byc umiejscowiony pod samochodem?
Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 110 Skąd jesteś (miejscowość / region): gdynia / uk Posiadane auto: jaguar honda
Piwa: 4/3
Wysłany: Czw 23 Cze 2011, 21:40
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Opadający tył na postoju
witam, już po robocie i moge powiedzieć że tymi trzema oringami (koszt około 30 złotych - kupowałem w UK) bardzo łatwo można zregenerować siłownik. czas trwania dla mechanika który robił to 1-szy raz około 45 minut. teraz po otwarciu drzwi nie słychać pompy, trzyma ciśnienie i nie ma potrzeby pobijania. pozdrawiam w razie czego służę pomocą bo robiłem to razem z mechanikiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.