Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen Jumpy ) auto-verrou ACIIF syst freinage defaillant



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Jumpy ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
batot

Czytelnik



Dołączył: 12 Lut 2021
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik
Posiadane auto: Citroen Jumpy 2.0 HDI 120KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 12 Lut 2021, 12:02
Temat postu:

auto-verrou ACIIF syst freinage defaillant


Witam,

Odpaliłem przy -12°C rano przejechałem 2km wyłączyłem silnik za 5min wracam chce jechać dalej i deska rozdzielcza cała ciemna, rozrusznik nie kręci a na radiu komunikaty:
"auto-verrou
ACIIF
syst freinage defaillant
syst freinage defaillant
syst freinage defaillant"


W tłumaczeniu na nasz google twierdzi, że brzmi to tak bo ja Francuskiego nie znam:
automatyczna blokada
ACIIF
wadliwy układ hamulcowy
wadliwy układ hamulcowy
wadliwy układ hamulcowy

Dobra po konsultacji z paroma osobami dochodzę do wniosku, że chyba winny jest akumulator.
Idę to sprawdzić.


Ostatnio zmieniony przez batot dnia Pią 12 Lut 2021, 18:10, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
batot

Czytelnik



Dołączył: 12 Lut 2021
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik
Posiadane auto: Citroen Jumpy 2.0 HDI 120KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 12 Lut 2021, 17:38
Temat postu:

Re: ( Citroen Jumpy ) auto-verrou ACIIF syst freinage defaillant


Ociepliło się ciut może -8 jest, włączyłem ładowanie na 1-2minuty i odpalił.
Sprawdziłem komunikaty w komputerze i prawie wszystkie były związane ze zbyt niskim napięciem.
Po skasowaniu żaden nie wraca jak na razie.

Ktoś wie może jakie warunki muszą być spełnione aby komputer zablokował BSI?
12,0V miał aku jak przyszedłem. Podłączyłem ładowanie do chyba 12,5V dobiło bardzo szybko.
Powrót do góry
batot

Czytelnik



Dołączył: 12 Lut 2021
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik
Posiadane auto: Citroen Jumpy 2.0 HDI 120KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 16 Lut 2021, 11:37
Temat postu:

Re: ( Citroen Jumpy ) auto-verrou ACIIF syst freinage defaillant


A jednak nie koniec problemów.
Akumulator podładowany nadal stary.
Dzisiaj nie odciął mi zasilania ale na radiu mam komunikaty:
"auto-verrou
ACIIF"

Oraz komputer pokazał błędy:
-U1118 (to chyba komunikacja silnika z BSI a raczej jej brak)
-P1693 (To też dotyczy braku komunikacji)
-U2001

Czytam w internecie że ta trójca często się powtarza u innych i zwykle są to zakłócenia z tytułu słabych styków w BSI i jedna osoba potwierdziła, że przeczyszczenie styków przekaźników pomogło.

W takim razie aby nie generować dalszych tekstów może zacznę od wymiany akumulatora a potem zobaczymy czy komunikaty będą wracały.
Dodam tylko że po podładowaniu po przekręceniu stacyjki na zapłon miał napięcie 11,9V mierzone na baterii a podczas rozruchu spadło do 9,7V.
Czy napięcie 11,9V po włączeniu na zapłon stacyjki to dla Jumpy za niskie napięcie i wyrzuca komunikaty?
A może oba czynniki wilgoć+ słaby akumulator przyczyniają się do takiego problemu?
Powrót do góry
radzio77

Auto Maniak



Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 2319
Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrów
Posiadane auto: Xantia 2.0 C5 Break 2.0+lpg C5 X7 Tourer 2.0 16V
Piwa: 225/3
Wysłany: Wto 16 Lut 2021, 13:36
Temat postu:

Re: ( Citroen Jumpy ) auto-verrou ACIIF syst freinage defaillant


Jak dla mnie napięcie 11.9V niskie. Powinien mieć pow. 12V.
_________________
Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Powrót do góry
batot

Czytelnik



Dołączył: 12 Lut 2021
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik
Posiadane auto: Citroen Jumpy 2.0 HDI 120KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 08 Mar 2021, 19:13
Temat postu:

Re: ( Citroen Jumpy ) auto-verrou ACIIF syst freinage defaillant


A jednak problemów ciąg dalszy.
Dzisiaj zauważyłem, ikonka akumulatora podczas jazdy na desce rozdzielczej.
W tym aucie ona nie oznacza braku ładowania a niskie napięcie akumulatora.

Szybki pomiar złączem LM317 pokazał:
-U1118 (to chyba komunikacja silnika z BSI a raczej jej brak)
-P1693 (To też dotyczy braku komunikacji)
-U2001

...których nie udało mi się tym razem skasować.

Sprawdziłem:
- kable w środku oraz wszystkie złącza przy akumulatorze i wszystko ok,
- sprawdziłem alternator. Pokazał 12,0V z podpiętym kabelem, podczas kiedy na zaciskach akumulatora jest 12,0V, napięcie wzbudzenia 11,3V podczas kiedy wtyczka jest wyjęta z alternatora. Wejście z alternatora DFM jest niewykorzystywane nie podłączone nigdzie. Czy jest sprawny?
- BSI jeszcze nie oglądałem. Bezpieczniki nawet nie wiem gdzie się znajdują.

Ktoś może mi coś podpowiedzieć gdzie szukać usterki?
Czy ten alternator działa czy nie działa? Przy napięciu wzbudzenia 11,3V ile powinien na wyjściu dać?
Jeszcze jutro zrobię próbę wpięcia się w napięcie wzbudzenia przy podłączonym kabelku.
Jak się upewnić czy to faktycznie alternator padnięty?
Czyżby nie miał ładowania - szczotki?
Jakieś pomysły?

W między czasie czekam na Lexię ale nie wiadomo kiedy do mnie dotrze to może coś więcej się dowiem.

c.d......
Poszperałem trochę w necie i zacząłem kojarzyć że zawsze jak był problem z napięciem na zasilaniu:
- np za niskie napięcie na akumulatorze to miałem błąd P1693.
- teraz napięcie na aku jest ok ale nie mam ładowania i znowu jest słynny P1693.
Intuicja mi podpowiada że ten P1693 zapali się zawsze jak cokolwiek jest nie tak z napięciem zasilania akumulatora/auta.
Jutro jeszcze dogłębniej zbadam pracę alternatora.

9.03.2021 c.d.....
Dzisiaj testy alternatora.
Napięcie wzbudzenia po podłączeniu do alternatora spada z 10,3V do 0,0~0,2V.
Wymuszone napięcie wzbudzenia z innego źródła zasilania pokazało że dla Uaku=10,3V ---> Udf=7V/Idf=1,5A/Uout=10,8V /wzrost Uout wzrost tylko o 0,5V.
Dalsze zwiększanie napięcia wzbudzania nie powodowało wzrostu napięcia Uout alternatora ani także prądu więc nie miało sensu.
Po konsultacji wyników z zawodowo czynnym mechanikiem samochodowym z 20 letnim stażem -diagnoza alternator padł.
Więc alternator wymontowano i poszedł do sprawdzenia u specjalisty. Wyniki mam dostać jutro.

c.d.
Specjalista potwierdził regulator uszkodzony, łożyska i coś tam jeszcze...
Jutro go mam mieć naprawionego jak dobrze pójdzie to zobaczymy co na powie komputer Citroena jak zobaczy nowy alternator.

c.d. 10.03.2021r
Alternator naprawiono.
Okazało się że jednak da się skasować błędy a ja źle to robiłem za pomocą apki.
Po skasowaniu nie ma błędów.
Wyłączenie i włączenie silnika powoduje powrót już tylko 2 błędów:
-U1118 (to chyba komunikacja silnika z BSI a raczej jej brak)
-U2001

Skoro nikt nie ma pomysłów to czas na poruszanie styków BSI i przekaźników.
BSI namierzyłem ale przekaźników nadal nie znalazłem a miały być albo za schowkiem pasażera (nie ma) albo w słupku. Czekam na lepszą pogodę do dalszych prac.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pon 08 Mar 2021, 19:13
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Jumpy ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen Jumpy »

Opinie o samochodach Citroen Jumpy - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Jumpy ) Porady, problemy techniczne


CitroenC4

21 900

2011r.

176 000 km

wielkopolskie

CitroenBerlingo

28 700

2013r.

212 000 km

mazowieckie

CitroenC3

19 999

2014r.

128 000 km

mazowieckie

CitroenC4 Picasso

17 900

2007r.

254 000 km

śląskie

CitroenC5

6 900

2006r.

295 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System