Witam wszystkich!
Auto : citroen c8 2.0 16v 2005 w automacie.
Otoz mam problem z moja cytryna po wymianie rozrzadu z pompa wody. Przed wymiana auto przyspieszalo i odpalalo jak sie nalezy, nie wariowalo na obrotach ani nie bylo glosne. Po wymianie, mechanik poinformowal mnie ze rozrzad byl ustawiony nierowno i (ktos zaznacZal miejsca markerem) i "gora nie schodzila sie z dolem" wiec "poprawil to na blokadach tak jak powinno byc" i ze teraz kreci odrazu bo wczesniej dlugo odpalal (nie zauwazylem tego wogole) . Pomyslalem no spoko, czyli mialem dobre przeczucie co do wymiany. Po krotkiej przejazdzce zauwazylem ze rozrzad wyje i samochod muli, po 3 tys. Auto przyspiesza tak jakby wozilo tone wegla, o starcie spod swiatel juz nie wspomne. Wrocilem do niego, osluchal, dzwiek dochodzil wyraznie z pompy wody. Zadzwonil do sklepu z ktorego kupilem pompe i okazalo sie ze jest niewlasciwa :/. Przy zakupie byly dostepne 2 opcje i po prostu bez zastanowienia kupilem ta zla. Zamowilem juz poprawna pompe i zobaczymy. Teraz bardziej niz o dzwiek, obawiam sie o ustawienie rozrzadu. Skoro wczesniej wszystko gralo na poprzednich ustawieniach, a teraz po "poprawnym ustawieniu" cos zamula , ktory mechanik ma racje? Czy moze to skutek zamontowania nie poprawnej pompy? Czy podczas montazu mam poprosic o powrot do poprzednich ustawien? Jestem zupelnie zielony jezeli chodzi o mechanike wiec prosze o porade. Z gory dzieki
i czy przy wymianie rozrządu blokował wałki specjalnie dedykowanymi blokadami?
bo górne można blokować wiertłem czy prętem ale dół to trzeba mec już niestety odpowiedni przyrząd,
złe ustawienie rozrządu skutkuje brakiem mocy silnika
i czy przy wymianie rozrządu blokował wałki specjalnie dedykowanymi blokadami?
bo górne można blokować wiertłem czy prętem ale dół to trzeba mec już niestety odpowiedni przyrząd,
złe ustawienie rozrządu skutkuje brakiem mocy silnika
Wspominal ze przeszukiwal caly warsztat by znalezc owy "przyrzad" az wkoncu go znalazl bo kiedys naprawial inny samochod i ten pasuje idealnie. Twierdzi , , ze rozrzad ustawil na blokadach wiec, nie mogl zrobic tego zle. Aczkolwiek wspomne mu o tym jeszcze raz. Nie chce tam wracac codziennie i wynajdywac kolejnych niepotrzebnych "usterek"
niech zrobi tak jak uważa ale potem niech zrobi z tobą jazdę próbną autem,jak auto nie będzie miało mocy to niech powróci do znaku na jaki był ustawiony rozrząd
Witam.
Ja bym podjechał na konsultację do innego mechanika (warsztatu). Opisał problem i co on na to... Zapytać nie zaszkodzi a spojrzy na to obiektywnie.
Blokada od strony skrzyni w automacie i manualu wygląda tak samo ale ma inne wymiary. _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Podpytać w innych warsztach nie zaszkodzi...
Też jestem zdania, że powinien poprawić ale za takie ustawienie rozrządu jak było bez pokrywających się znaków pewnie nie weźmie odpowiedzialności.
Ale jeżeli są zmienne fazy to może faktycznie przyczyna _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Juz mialem kupowac nowa pompe wody i jechac znowu do warsztatu, ale posluchalem tutaj porady i pojechalem do innego profesjonalnego warsztatu, i po konsultacji, doszedlem do wniosku ze poprzedni "mechanik" wogole nie mial pojecia o tym silniku i prawdopodobnie zle ustawil rozrzad + zbyt mocno zaciagnal pasek i nawet gdybym tam jezdzil 100 razy i tak nie moglby tego zrobic porzadnie poprzez brak odpowiednich narzedzi , o wiedzy juz nie wspominajac. Takze obiecano mi nagrania video i dowody na papierze co zostalo spartaczone i wtedy odwiedze tamten "warsztat" . Oczywiscie zaplacilem dwa razy ale nie chce wiecej ryzykowac. Mam nadzieje ze po przedstawieniu dowodow, koszta zostana zwrocone. W tym konkretnym przypadku sprawdzila sie zasada tanio nie jest dobrze, dobrze nie jest tanio. Ale tutaj moge obwiniac tylko i wylacznie siebie. W poniedzialek odbieram auto i zobaczymy co dokladnie zostalo schrzanione. Jeszcze raz dziekuje wszystkim za posty.
Jeżeli tutaj Ci zrobią relację, zdjęcia co było zrobione źle i teraz po wymianie będzie dobrze to super
Mam nadzieję, że wziąłeś od niego rachunek za tą wymianę... ?
Zawsze warto spytać jeszcze kogoś innego.
Napisz czy uporałeś się z usterką i faktycznie było zrobione źle czy coś innego.
Powodzenia! _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Pytanie który warsztat jest pewniejszy, w tym drugim mogą celowo przestawić rozrząd, potem go ustawić i podpiąć wtyczkę od zmiennych faz i samochód będzie jeździł prawidłowo.
No kombinatorów nie brakuje... Też mam ograniczone zaufanie do warsztatów dlatego co mogę zrobię sam
Najlepiej korzystać z warsztatu "z polecenia".
Może kolega sprawdził tę wtyczkę... _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Witam ponownie, troche mi zeszlo z odpowiedzia. A wiec zrobilem rozrzad jeszcze raz, tym razem prawidlowo. Ale problem z moca nadal pozostal. Podpieli pod komputer, zadnych bledow na silniku/skrzyni. Postanowilem wymienic swiece na ngk i filtr powietrza na mann. Rowniez nic nie pomoglo. Auto nadal zamula, ruszajac niepotrzebnie trzyma 1 bieg do oporu, wyjac przy tym niemilosiernie. Zwialniajac do swiatel, robi lekkiego kangurka, potem znowu dodajac gazu auto jedzie jakby na ostatnim wysokim biegu, buda samochodu az przy tym rezonuje. Wrocilem przed chwila z autostrady, auto przyspiesza jakby mialo 1.4 pod maska. Naprawde nie rozumiem tej usterki, przed serwisem smigal az milo. Dziwne jest to, ze z nia na dzien zaczal mulic.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C8 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.