Może mi ktoś pomóc w znalezieniu układu przeniesiania napędu w Citroenie Saxo 1.1i (96r.) oraz układu zawieszenia. Chodzi mi o rysunki schematyczne z opisem co jest co. Będę wdzięczny za pomoc.
Coś tłucze mi się w mojej cytrynie z przodu podczas skręcania w prawo oraz auto wpada w drgania przy prędkości około 100 km/h. Co to może byc? Lewy przegub (razem z drążkiem) juz wymieniłem. Wydaje mi się, że czas na prawy. Myślę również o poduszce pod silnikiem i silentblokach wahcacza. Co o tym sądzicie?
Kolego jeżeli nie jesteś mechanikiem to dla własnego i innych użytkowników lepiej udaj sie gdzieś na stację diagnostyczną na weryfikację zawieszenia, nie zapłacisz dużo a będziesz wiedział co jest do wymiany, niech ci zanotują gdzieś co i zrobia kosztorys, a sam sie przecież tez możesz potem popytać o części i kupic najtaniej, a wymianę zostaw fachowcom, zawieszenie to nie przelewki, jak sie nie bardzo oriętujesz to lepiej zapłacić pare złotych i masz przynajmniej pewne że zrobią ci fachowcy i masz gwarancje na usługę, myslę że po przemyśleniu sprawy przyznasz mi racje że chytry 2 razy traci i czasem lepiej samemu sie nie podejmować, pozdrawiam.
Dzięki za info. Masz rację, że hytry dwa razy traci. Chciałem się tylko zorientować co jest co, żeby mi kitu jak zwykle nie wciskali. Oceny zawieszenia już dokonali i sporo wymienili. Dzisiaj wieczorem będę testował bo Żona samochód od mechanika odbierała. Mam nadzieje, że nie będzie już stuków i puków choć przegubu nie wymienili tylko jego osłonę, smar i opaski. Z pozostałych rzeczy to jeszcze sworznie wahacza, półoś prawą, uszczelniacz skrzyni biegów, linkę hamulca ręcznego (x2), szczęki hamulcowe tylne, cylinderki hamulcowe, pasek klinowy (wcześniej jeszcze dwa amortyzatory z tyłu). Tak więc mam nadzieję, że będzie ok - choć pewny nie jestem przez ten przegub. Ale w końcu to są fachowcy. Ja rzeczywiście pojęcie o mechanice samochodowej mam minimalne ale też nie interesuje mnie to za bardzo. Tylko tyle co zwłykły chłop powinien wiedzieć, żeby się nie wygłupić. Nie lubię jak patrzą na mnie jak na idiotę choć się tym nie przejmuje. Pozdrawiam
Sporo! 900 zł z częściami mnie skasowali. Auto sprawdzałem przed chwilą i nic juz nie stuka na zakretach podczas przyspieszania i ciszej jakoś się zrobiło. Myślę o nowym aucie ale teraz to trudno mi się bedzie rozstać z cytryną po reaktywacji. Reszta chodzi całkiem nieźle. Żona mówi, że lubi to auto. Jako ciekawostka - czytałem dzisiaj, że Citroen Saxo w jakimś niemieckim rankingu niezawodności został sklasyfikowany na 87 miejscu w klasie aut od 6-7 lat (awarie choć drobne to częste - potwierdzone w praktyce ale już chyba większość wyeliminowana). Ileż to można pisać o 12 letnim samochodzie - tyle jeździ na drogach nowinek, wiekszych, ładniejszych, bezpieczniejszych. Człowiek się przyzwyczaja tym bardziej im więcej rzeczy wymienił . Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Saxo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.