Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) Błędy 0234 i 1351 czyżby przepływomierz.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kalijacgda1973

Debiutant



Dołączył: 25 Lut 2020
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Citroen C5 1,6HDi 2008r
Piwa: 0/4
Wysłany: Wto 07 Kwi 2020, 09:55
Temat postu:

Błędy 0234 i 1351 czyżby przepływomierz.


Witam ,to mój pierwszy post i prośba o pomoc.
Citroen C5 X7 2008 1,6 HDi DV6TED
Od zakupu wymienione: rozrusznik,przewód smarowania turbo, uszczelnienie rurki od czujnika zaworu turbiny do turbiny, uszczelnienie gniazd wtryskiwaczy , oczywiście wymiana żarówek do świateł dziennych.
Lecz wracając do tematu wskoczyłem na obwodnicę Trójmiasta spokojne rozpędzanie i przy przekroczeniu 100 km/h zmulenie auta ,na wyświetlaczu depolution.....
I szybka podpinka elm327 i takie błędy jak w temacie.
Błąd świec żarowych i przeładowanie turbiny.
Po wykasowaniu, chwila spokoju i dalej to samo.
Moje pytanie,prośba, czy winowajcą są tu świece żarowe, bo chciało się włączyć wypalanie FAP, czy winą jest może przepływomierz, który robi zły odczyt i dopuszcza EGR, stąd przeładowuje turbo.
Dodam odczyty zrobione Diagboxem :
Obciążenie filtra cz. Stałych 27%
Ciśnienie w ukł. Różnicowym 4Mbar
Na wolnych obrotach.
Dodam też ,że autko (spokojna jazda) po puszczeniu nogi z gazu ,obojętnie na jakim biegu , i dodaniu nogi na gaz ma ciężkie przejścia tj. przykuli go w pierwszym momencie i przyśpiesza- stąd moja myśl o przepływomierzu.
Co o tym sądzicie, proszę o odpowiedź.Dodam, że po odłączeniu wtyczki z przepływomierza nie ma takich "przymuleń" auto ,jadąc bez przyspieszania nie szarpie,ale proszę Was o uwagi.
Jeszcze jedna prośba: jakie świece żarowe zakupić ,bo już nie można wejść do Service box Citroen. Wiem że wtórnego grzania,ale jakie polecacie.

P.S. czytam fora.
_________________
Wszystkiego najlepszego
Powrót do góry
Kalijacgda1973

Debiutant



Dołączył: 25 Lut 2020
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Citroen C5 1,6HDi 2008r
Piwa: 0/4
Wysłany: Pią 10 Kwi 2020, 09:01
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Błędy 0234 i 1351 czyżby przepływomierz.


Mimo braku odpowiedzi poradziłem sobie,a mianowicie:
Przeładowanie turbiny spowodowane było rozszczelnieniem się rezonatora od turbiny (na szwie) lekkie zapocenie.
Szarpania spowodowane nie przepływką, którą podmieniłem i dalej to samo ,a nie przymykającym się EGR ( umyty wraz z chłodniczką spalin).
Świece żarowe Bosch (wymiana na zimnym silniku, gdyż na ciepłym element grzejny świecy bardziej jest rozszerzony i może zostać w głowicy).
Także temat można zamknąć.
_________________
Wszystkiego najlepszego
Powrót do góry
ABDANK

Stały Bywalec



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Citroën C5 Lift 1,6HDi HYDRActive
Piwa: 12/1
Wysłany: Pią 10 Kwi 2020, 13:22
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Błędy 0234 i 1351 czyżby przepływomierz.


Kalijacgda1973 napisał:
Świece żarowe Bosch (wymiana na zimnym silniku, gdyż na ciepłym element grzejny świecy bardziej jest rozszerzony i może zostać w głowicy).
Także temat można zamknąć.

Nie zamykałbym tak szybko tego tematu. Wink

W mojej ocenie, wymieniając świece żarowe tak jak opisał kolega Kalijacgda1973, miał dużo szczęścia.

Wymieniałem kilka tygodni temu świece żarowe w swoim Citroenie C5 1,6HDi.
W silniku typu DV6TED4 mam zamontowane świece żarowe nazywane przez mechaników "ołówkami" (cienkie, długie, kruche).

Wcześniej telefonowałem do mechanika, który mógłby to w mojej ocenie zrobić, ale jak powiedziałem, że nie mogę ruszyć świec żarowych kluczem dynamometrycznym to z miejsca mi odmówił wizytę.

Zainteresowałem się tym, czytałem dyskusje na forach dotyczące wymiany świec żarowych, obejrzałem kilka filmików szkoleniowych zamieszczonych w sieci. I okazało się, że tych świec nie uda się tak wymienić z marszu.

W sumie trwało to prawie miesiąc w moim przypadku, ale dzisiaj napiszę tak: było warto.

Nie policzyłem ile razy demontowałem orurowanie aby manewrować przy świecach wyłącznie na gorącym silniku, ale ostatecznego przekonania o tym - że dobrze robię - nabrałem w momencie kiedy przez kilkanaście minut rękami wykręcałem pierwszą świecę (w cienkich materiałowych rękawiczkach na rękach) i

* końcówka świecy na gorącym silniku nie zablokowała się (chociaż wydawała piski jak zawiasy w drzwiach starej szafy),

a

* po ostygnięciu silnika ta końcówka blokowała świecę przy próbie jej wkręcenia.

Wcześniej trafiłem na wpis mechanika, który podzielił się informacją aby pod żadnym pozorem nie próbować zakładać świec żarowych z powrotem bez odpowiedniego przygotowania zarówno gniazda jak i samej świecy żarowej.

Gniazdo polecał dokładnie oczyścić - między innymi - z nagaru silnikowego przy użyciu grubo pokrytego stałym smarem mechanizmu przypominającego frez, a miejsce gwintu świecy żarowej i gładzi poniżej (aż do uskoku gdzie zaczyna się żarnik) by posmarować cieniutkim filmem wysokotemperaturowego smaru ceramicznego.

Tak zrobiłem i udało się uniknąć w tym przypadku kłopotów.

Emocje przy tym były porównywalne z wyciągnięciem na pokład łodzi imponujących rozmiarów okazu ryby przy pomocy kiepskiej klasy sprzętu do wędkowania.

Nie zaryzykuję stwierdzenia, że to idealny patent, i że świeca nie ma prawa urwać się w bloku silnika. Dzisiaj rozumiem dlaczego mechanik nie chciał podejmować ryzyka. Znamy się trochę czasu, i dobrze naprawia samochody, a te świece to przysłowiowa mina.

Dla podsumowania napiszę tylko, że gdy tylko warunki na to pozwolą:

* świece żarowe zawsze będę odkręcał i demontował na gorącym silniku Idea

* świece żarowe zawsze będę montował i dokręcał na zimnym silniku Idea
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.


CitroenC4 Grand Picasso

43 900

2017r.

229 000 km

łódzkie

CitroenC4 Picasso

43 900

2014r.

164 000 km

wielkopolskie

CitroenC5

27 000

2009r.

259 000 km

śląskie

CitroenC3 Picasso

27 777

2014r.

179 000 km

pomorskie

CitroenC3 Aircross

69 900

2022r.

27 500 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System