Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) Błędy 0234 i 1351 czyżby przepływomierz.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kalijacgda1973

Debiutant



Dołączył: 25 Lut 2020
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Citroen C5 1,6HDi 2008r
Piwa: 0/4
Wysłany: Wto 07 Kwi 2020, 09:55
Temat postu:

Błędy 0234 i 1351 czyżby przepływomierz.


Witam ,to mój pierwszy post i prośba o pomoc.
Citroen C5 X7 2008 1,6 HDi DV6TED
Od zakupu wymienione: rozrusznik,przewód smarowania turbo, uszczelnienie rurki od czujnika zaworu turbiny do turbiny, uszczelnienie gniazd wtryskiwaczy , oczywiście wymiana żarówek do świateł dziennych.
Lecz wracając do tematu wskoczyłem na obwodnicę Trójmiasta spokojne rozpędzanie i przy przekroczeniu 100 km/h zmulenie auta ,na wyświetlaczu depolution.....
I szybka podpinka elm327 i takie błędy jak w temacie.
Błąd świec żarowych i przeładowanie turbiny.
Po wykasowaniu, chwila spokoju i dalej to samo.
Moje pytanie,prośba, czy winowajcą są tu świece żarowe, bo chciało się włączyć wypalanie FAP, czy winą jest może przepływomierz, który robi zły odczyt i dopuszcza EGR, stąd przeładowuje turbo.
Dodam odczyty zrobione Diagboxem :
Obciążenie filtra cz. Stałych 27%
Ciśnienie w ukł. Różnicowym 4Mbar
Na wolnych obrotach.
Dodam też ,że autko (spokojna jazda) po puszczeniu nogi z gazu ,obojętnie na jakim biegu , i dodaniu nogi na gaz ma ciężkie przejścia tj. przykuli go w pierwszym momencie i przyśpiesza- stąd moja myśl o przepływomierzu.
Co o tym sądzicie, proszę o odpowiedź.Dodam, że po odłączeniu wtyczki z przepływomierza nie ma takich "przymuleń" auto ,jadąc bez przyspieszania nie szarpie,ale proszę Was o uwagi.
Jeszcze jedna prośba: jakie świece żarowe zakupić ,bo już nie można wejść do Service box Citroen. Wiem że wtórnego grzania,ale jakie polecacie.

P.S. czytam fora.
_________________
Wszystkiego najlepszego
Powrót do góry
Kalijacgda1973

Debiutant



Dołączył: 25 Lut 2020
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Citroen C5 1,6HDi 2008r
Piwa: 0/4
Wysłany: Pią 10 Kwi 2020, 09:01
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Błędy 0234 i 1351 czyżby przepływomierz.


Mimo braku odpowiedzi poradziłem sobie,a mianowicie:
Przeładowanie turbiny spowodowane było rozszczelnieniem się rezonatora od turbiny (na szwie) lekkie zapocenie.
Szarpania spowodowane nie przepływką, którą podmieniłem i dalej to samo ,a nie przymykającym się EGR ( umyty wraz z chłodniczką spalin).
Świece żarowe Bosch (wymiana na zimnym silniku, gdyż na ciepłym element grzejny świecy bardziej jest rozszerzony i może zostać w głowicy).
Także temat można zamknąć.
_________________
Wszystkiego najlepszego
Powrót do góry
ABDANK

Stały Bywalec



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Citroën C5 Lift 1,6HDi HYDRActive
Piwa: 12/1
Wysłany: Pią 10 Kwi 2020, 13:22
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) Błędy 0234 i 1351 czyżby przepływomierz.


Kalijacgda1973 napisał:
Świece żarowe Bosch (wymiana na zimnym silniku, gdyż na ciepłym element grzejny świecy bardziej jest rozszerzony i może zostać w głowicy).
Także temat można zamknąć.

Nie zamykałbym tak szybko tego tematu. Wink

W mojej ocenie, wymieniając świece żarowe tak jak opisał kolega Kalijacgda1973, miał dużo szczęścia.

Wymieniałem kilka tygodni temu świece żarowe w swoim Citroenie C5 1,6HDi.
W silniku typu DV6TED4 mam zamontowane świece żarowe nazywane przez mechaników "ołówkami" (cienkie, długie, kruche).

Wcześniej telefonowałem do mechanika, który mógłby to w mojej ocenie zrobić, ale jak powiedziałem, że nie mogę ruszyć świec żarowych kluczem dynamometrycznym to z miejsca mi odmówił wizytę.

Zainteresowałem się tym, czytałem dyskusje na forach dotyczące wymiany świec żarowych, obejrzałem kilka filmików szkoleniowych zamieszczonych w sieci. I okazało się, że tych świec nie uda się tak wymienić z marszu.

W sumie trwało to prawie miesiąc w moim przypadku, ale dzisiaj napiszę tak: było warto.

Nie policzyłem ile razy demontowałem orurowanie aby manewrować przy świecach wyłącznie na gorącym silniku, ale ostatecznego przekonania o tym - że dobrze robię - nabrałem w momencie kiedy przez kilkanaście minut rękami wykręcałem pierwszą świecę (w cienkich materiałowych rękawiczkach na rękach) i

* końcówka świecy na gorącym silniku nie zablokowała się (chociaż wydawała piski jak zawiasy w drzwiach starej szafy),

a

* po ostygnięciu silnika ta końcówka blokowała świecę przy próbie jej wkręcenia.

Wcześniej trafiłem na wpis mechanika, który podzielił się informacją aby pod żadnym pozorem nie próbować zakładać świec żarowych z powrotem bez odpowiedniego przygotowania zarówno gniazda jak i samej świecy żarowej.

Gniazdo polecał dokładnie oczyścić - między innymi - z nagaru silnikowego przy użyciu grubo pokrytego stałym smarem mechanizmu przypominającego frez, a miejsce gwintu świecy żarowej i gładzi poniżej (aż do uskoku gdzie zaczyna się żarnik) by posmarować cieniutkim filmem wysokotemperaturowego smaru ceramicznego.

Tak zrobiłem i udało się uniknąć w tym przypadku kłopotów.

Emocje przy tym były porównywalne z wyciągnięciem na pokład łodzi imponujących rozmiarów okazu ryby przy pomocy kiepskiej klasy sprzętu do wędkowania.

Nie zaryzykuję stwierdzenia, że to idealny patent, i że świeca nie ma prawa urwać się w bloku silnika. Dzisiaj rozumiem dlaczego mechanik nie chciał podejmować ryzyka. Znamy się trochę czasu, i dobrze naprawia samochody, a te świece to przysłowiowa mina.

Dla podsumowania napiszę tylko, że gdy tylko warunki na to pozwolą:

* świece żarowe zawsze będę odkręcał i demontował na gorącym silniku Idea

* świece żarowe zawsze będę montował i dokręcał na zimnym silniku Idea
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.


CitroenC4 Picasso

38 800

2015r.

140 000 km

małopolskie

CitroenDS5

45 900

2013r.

197 000 km

śląskie

CitroenC3

9 990

2005r.

153 580 km

pomorskie

CitroenC5

18 000

2008r.

149 000 km

śląskie

CitroenC4 Grand Picasso

49 800

2017r.

152 000 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System