Co boli:
Rozrusznik długo kręci do momentu odpalenia ok. 4 sekund (gdy jest zimniej ok. 7 sekund) po długim postoju. Dzieje się to tylko jednorazowo gdy silnik jest zimny(ogólnie po dłuższym postoju, np przez noc). Gdy już odpali - nie ma problemu z ponownym odpaleniem. Rozrusznik kreci jakby był odcięty zapłon, jak już załapie to leniwie wchodzi na obroty.
Co podejrzewam:
Najprawdopodobniej zależy o od temperatury silnika oraz otoczenia. Gdy rano odpalam przy ok 0 stopni tak się dzieje, ale gdy wracam z pracy (8godzin postoju) przy 15 stopniach rozrusznik kreci krócej. W wiosnę/lato tego nie zauwazyłem, zaczeło to się dziać gdy już robiło się chłodno na zewnątrz.
Ciężko oszacować od czego to zależy, czy od tej temperatury czy po prostu od tego że benzyna się cofa.
Podejrzewam że któryś czujnik temperatury szwankuje i należy go wymienić, ale który? Silnik zimny - myśli ze jest rozgrzany i dobiera złe parametry.
Kupiłem specjalnie kabel do diagnostyki oraz zainstalowałem DiagBox aby było łatwiej znaleźć usterkę, lecz nie dam rady zrobić tego sam.
Proszę o pomoc przez te kręcenie już akumulator dostaje w kość - staram się podładowywać regularnie. Jeżdżę już tak od 2 miesięcy.
Czego potrzebujecie z DiagBox - piszcie, jak najszybciej wrzucę
Równie dobrze mogły się rozjechać mapy benzyny, czy jak zostawisz zgaszonego na benzynie to jest tak samo? Sprawdź czy jak pojeździsz tak z 50-100km na samej benzynie to będzie lepiej.
zrób tak,na uruchomionym silniku gdy pracuje już na lpg idź i zakręć zawór na butli lpg,gdy zakręcisz zawór silnik jeszcze spory czas pochodzi na LPG zanim zgaśnie będziemy mieli wtedy pewność że niema lpg w układzie, na następny dzień sprawdź czy auto lepiej odpala czy też tak samo, jeśli lepiej to mamy winowajce po stronie lpg bo zawór za parownikiem przepuszcza lpg i odpalając auto podajesz dawkę benzyny i wtedy nakładają się 2 paliwa i dopóki silnik nie przerobi tych oparów lpg z kolektora ssącego to auto nie odpali,jeśli jednak z uruchomieniem auta nic się nie zmieni będziemy wtedy szukać przyczyny gdzie indziej
A sprawdzałeś w ogóle coś poza podłączeniem komputera ? Typu świece... ,wtryski... itp. ? Słowem to co można zrobić z minimalną wiedzą z mechaniki ...
Pierwszą rzecz jaką zrobił bym to odłączył akumulator na kilkanaście minut. Czasem pomaga.
Ile lat/przebiegu ma instalacja LPG ?
Ile paliwa jest w zbiorniku ? _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Dziękuję za pomoc. Tak jak koledzy podpowiadali: problem tkwi w LPG - po zakręceniu butli i wypaleniu LPG auto uruchamiało się normalnie. Człowiek nie pomyślał o najprostszej rzeczy.
Instalacja ma już 7 lat i była serwisowana przez poprzedniego właściciela co rok - ostatnio dwa lata temu. Na ostatnich badaniach technicznych było ok, a na gazie jeździł dobrze. Ma ok. 100tys przebiegu no i najwyraźniej nadszedł czas na remont.
Instalacja to BRC SQ-24. Co w takiej sytuacji koledzy doradzają. Regeneracja parownika? Wymiana/czyszczenie wtryskiwaczy? Wymiana/regeneracja zaworów? Po naprawach planuję w serwisie wyregulować, albo samemu to zrobić. Robiłem sam remont lpg kiedyś w starym golfie 3 AEE i działa do dziś, ale to był stary golf i człowiek nie przejmował się tym że coś zepsuje
na przeglądzie będzie dobrze tak samo jak i jeździć na lpg będzie dobrze, ale coś nie trzyma już gazu po zgaszeniu silnika, i są 3 opcje, membrana w parowniku, tłoczek w elektrozaworze tam gdzie jest filtr ,wtryskiwacze
w poprzednim aucie passat b5 też walczyłem ze słabym odpalaniem auta ale tylko jak było ciepło na dworze,
wymieniłem wtedy na nowy parownik i listwę wtryskiwaczy bo już miały przejechane swoje kilometry, parownik i listwę wtryskową wymieniłem sam ,pojechałem tylko na regulację lpg , koszt 400pare złotych mnie to wyszło,
a winowajca okazał się zupełnie coś innego nawet tego w internetach nie można było znaleźć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.