Witam, no i niestety po 6 latach bezawaryjnej jazdy Cytrynką zaczęły się problemy.
Po zrobieniu mapy w V-techu (chip na hamowni) przejezdziłem spokojnie miesiąc - predkość do 160 km/h bez problemów. Chcąc sprawdzić osiągi auta przegoniłem go po autostradzie - predkość maks.198 km/h przez minute ,może dwie(wiem ze nie dozwolone ale...)po zwolnieniu do prędkości dozwolonej po chwili pojawiły się następujące błędy :
P0234 - sygnał ciśnienia doładowania - zbyt wysokie ciśnienia,
P0238 - sygnał ciśnienia doładowania - zwarcie do bieguna dodatniego.
Auto przyspieszało ale już wyrażniej wolniej do ok 3 tys. obrotów(tryb ochrony przed przeładowaniem ???) ,po zatrzymaniu się na chwilkę turbina znów zaczęła pracować normalnie. Przy gwałtownym przyspieszaniu z 4,5 i 6 biegu znów wpada w tryb ochrony (przy wyprzedzaniu to ryzykowne).Kilka razy mignie usterka silnika, a za którymś razem wywali service i trzeba kasować błąd.
Po zdjęciu chipa i wgraniu orginalnego softu problem pojawia się tylko przy wysokich prędkościach pow 180 km/h, przy przyspieszaniu z 4,5,6 nie ma problemu.
Wymieniony elektrozawór turbiny,czujnik ciśnienia powietrza na dolocie , próbowałem się dostać do turbiny i sprawdzić gruszkę ale dostęp w tym silniku jest tragiczny.
Codziennie do roboty 10 km - co dla diesla nie jest dobre
Jakieś sugestie z waszej strony mile widziane,pozdro.
po korektach mapy ( kilkukrotnych) dalej wywalało błędy ,powrót do seryjnego oprogramowania i 3 marca auto idzie do warsztatu.
Zobaczymy czy sobie poradzą i ile zapłacę ^^
BTW orginalna geometria 600 zeta.
auto wróciło po 2 tyg.od mechanika
Najważniejsze że naprawione
Sprawdzono, wyczyszczono i policzono za :
- sprawdzenie i czyszczenie geometrii turbiny ( nie była potrzebna regeneracja),
- czyszczenie rurki spływu oleju,
- czyszczenie kolektora dolotowego - ok. 0,5 cm nagaru było,
- czyszczenie EGR-u,
- wymiana oleju z filtrem,
Po tych naprawach błąd P0234 znikł,potem wymieniono jeszcze:
- czujnik położenia siłownika zmiennej geometrii turbiny (ten na gruszce).
Błąd P0238 znikł.
Koszt naprawy 2.5k (1.6k koszt samej robocizny)
Chwała za to że ostatni mechanik 4GT Wrocławski Katowice podjął się tematu i go ogarnął ,3 innych odmówiło ze względu na brak czasu,wiedzy,kiepski dostęp do kolektora i turbiny.
Był nawet taki mechanik specjalista od turbin(VTR & Master Turbo - Kobiór), który wymienił sprawny elektrozawór turbiny na nowy i skasował 250 zeta.
Autko śmiga jak szalone 189 KM i 405 Nm ( seria 152KM i 341 Nm)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.