Ostatnio dostałem komunikat mówiący o możliwości zapchania filtra FAP, oddałem samochód na czyszczenie filtra i uzupełnienie płynu.
Zaprogramowano w komputerze dolewkę płynu i odebrałem samochód.
Teraz, co kilkanaście km zapala mi się błąd silnika, odczytałem błąd i jest p1457 particle filter detected absent.
Jak go skasuję to znów działa kilkanaście km i wyskakuje błąd.
O dziwo, wygląda na to ze sam filtr działa, bo cośtam się w nim odkłada co widać na zdjęciu
Problemem tego komunikatu błędu: p1457 particle filter detected absent jest Luźna wtyczka? które trzeba podłączyć.
Cytat:
O dziwo, wygląda na to ze sam filtr działa
Nic nie działa, bo komputer nie wykrywa filtra co najwyżej szybkim tempem znów się zapycha. Możliwe, że zapomnieli podłączyć czujniki podczas montażu o ile dodatkowo jeszcze zrobili komputerowo wymiany jako nowy filtr po wyczyszczeniu filtra. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
to dlaczego zwiększyła się liczba w rubryce Deposits in FAP?
Szczerze, czasem z takiej aplikacji po kilku krotnym użyciu pokazuje takie bzdury, że nie wiem czemu jeszcze to ktoś łyka z takiego sprzętu który na daje się tylko do kosza.
Faktem jest to, że najważniejszy jest kod błędu który jasno stwierdza brak obecność filtra i jedno z tych czujników może być odłączony, na którym system wykrywa: Błąd P1457 i opis: Nie wykryto filtra cząstek. A więc, co może być przyczyna skoro twierdzisz, że przy tym jest luźna wtyczka i co trzeba zrobić, żeby tego błędu nie było to podpowiedź jest prosta: Podłączyć tą wtyczkę po to, żeby system wykrył filtra , a błąd zniknie.
Nie wiem też czy mechanicy wy montując filtra w celu wyczyszczenia (wymycia) wpisali do komputera jako wymiana o czym też wcześniej napisałem. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
Mechanik twierdził że wpisał w komputerze że wymieniony FAP, umówiony jestem na 8 stycznia że oddam samochód.
Niestety, nie mam możliwości żeby sprawdzić go spod spodu, więc po prostu oddam w ramach gwarancji.
Czytałem że możliwe że padł lub został źle podłączony czujnik różnicy ciśnień (ten za akumulatorem).
Ale co do aplikacji - możesz mieć rację, bo dziś rano, po przejechaniu ok 20m od skasowania błędu znów pojawiła się kontrolka Check Engine, zatrzymałem samochód, skasowałem błąd i widziałem że tyle samo jest sadzy w FAP co wczoraj rano. Co ciekawe, jak jechałem dalej z aplikacją włączoną, to w niej znów pojawił się błąd, ale na desce nie było, ona wyświetla się po jakimś czasie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.